Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik dolniak cd.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 19:18, 24 Mar 2011    Temat postu: Silnik dolniak cd.

Witam
Zalamalem sie.
Cos mnie, tknelo zdjalem glowice w kasce,( juz kiedys pisalem, ze jedna korba jest dluzsza od drugiej), ale dzisiaj inny problem. Sow tlokow lewego i prawego jest inny, tzn jeden wyprzedza drugi, np prawy jest na GMP a lewy jest jeszcze przed GMP ok 1-2mm, ale jak tlok jest w polowie cylindra ta roznica jest sporo wieksza3-4mm. Oczywiscie ustawienie zaplonu tez jest problemowe. Sam juz nie wiem, czy gosc, ktory regenerowal wal zle go zrobil, czy mogl go zle zrobic, tak przestawic, czy to fabryczne partactwo???Cale moto gotowe do jazdy, tylko wyciagnac z piwniczki, a tu takie niespodzianki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 19:30, 24 Mar 2011    Temat postu:

Pewnie obróciła się przeciwwaga na czopie i nie ma 180 stopni. Mały był wcisk montażowy.
Paskudna sprawa, ale miejmy nadzieję, że się mylę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 20:17, 24 Mar 2011    Temat postu:

To było jakby do przewidzenia. Wybacz ale jak masz różniej długości korby to chyba jasne ze sie wszystko skitra.
Jak sie przestawia czop/przeciwwaga to zwykle nie na da się obrócić wałem.
Wtedy wina jest raczej nie po stronie walarza, ale wielokrotnie składanego i rozkładanego wału -czyli wygniecionych stożków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 20:33, 24 Mar 2011    Temat postu:

Wal najprawdopodobniej pierwszy raz byl regenerowany. Po wlozeniu w blok silnika krecil sie bez oporow, bez hamowania, przycierania, nie byl udezony.
A co z nim teraz zrobic, wyjmowac, czy zostawic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 20:49, 24 Mar 2011    Temat postu:

Chyba wcześniej sugerowałem. Wyjąć i ponownie regenerować na dwóch takich samych korbach.
Przedtem pomierzyć , porobić zdjęcia i wkleić na forum Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 21:07, 24 Mar 2011    Temat postu:

Dzwonilem do goscia, mowi, ze po zrobieniu wal mial 0,05 mm bicie, ja sie nie znam, ale wydaje mi sie, ze to nic.
Tak trzeba wyjac wal i sprawdzic co sie dzieje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:26, 24 Mar 2011    Temat postu:

0,05mm to bicie na czopach, jeszcze jest coś takiego jak bicie na wagach. Trzeba wstawić wał na kły i sprawdzić co się tak na prawde z nim dzieje. Zanieś go do jakiegoś rozgarniętego tokarza niech to zrobi.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 7:48, 25 Mar 2011    Temat postu:

Tak sie jeszcze zastanawiam, czy to, ze mam tloki polonezowskie ma jakies znaczenie. O ile mi wiadomo maja przesuniecie sworznia. Zakladajac tloki, przesuniecie sworznia wychodzi jeden na gorze, jeden na dole, zgodnie z kierunkiem obrotow. Sa jakies teorie?
Juz sam nie wiem, ale zeby wyjac i rozebrac silnik chcialbym miec pewnosc, ze nie robie tego bez potrzeby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 11:26, 25 Mar 2011    Temat postu:

dugi napisał:
zeby wyjac i rozebrac silnik chcialbym miec pewnosc, ze nie robie tego bez potrzeby.

Może masz tłoki nie od kompletu. Moze podtoczony cylinder, może blok. Nie chciało sie zaglądać co z tymi korbami to masz. I tak musisz wracać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 16:23, 25 Mar 2011    Temat postu:

Nawet sprawnie poszlo, silnik wyjety.
Krece walem,kolo zamachowe napieprza z 1-2mm. Nie wiem jak ten wal mogl sie przestawic, zobaczymy co powie majster.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 16:26, 25 Mar 2011    Temat postu:

Napiszcie jak sprawdzic bicie na wagach. Jezeli bedzie gdziekolwiek przestawiony, to na czopach zawsze bedzie bilo--tak???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pią 19:48, 25 Mar 2011    Temat postu:

Musisz przeczytać kilka stron, a i tak ciężko zrozumieć:

od
[link widoczny dla zalogowanych]
do
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:34, 25 Mar 2011    Temat postu:

W rusku da się to tylko sprawdzić na wycinku wagi. Z uwagi na kształt owej.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pią 21:26, 25 Mar 2011    Temat postu:

Czujniki przykłada się do czopów wału i da się sprawdzić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 7:27, 26 Mar 2011    Temat postu:

GABE napisał:
Czujniki przykłada się do czopów wału i da się sprawdzić

Tylko jakby trudno się do nich dostać. Przez otwory smarowania można by było tylko czujnik trzeba by mieć jakiś odpowiedni Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin