Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont mt11 według biurokraty - pasjonata:)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fatman76




Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:33, 15 Wrz 2015    Temat postu: Remont mt11 według biurokraty - pasjonata:)

Witam

Tak jak pisałem już w "Dzień dobry" zdradzony przez kolegów mechaników co to się do ruska nie chcą dotknać po zalegalizowaniu swojego Dniepra postanowiłem zabrać się za samodzielny remont od podstaw. Ekspertem w dziedzinie mechaniki nie jestem, na japońcach jeżdże od 20 lat ale sam nic poważniejszego nie robiłem bo nie było takiej potrzeby. Postaram się w miare dokładnie opisać co zrobiłem i co mam zamiar zrobić z moim ruskiem ponieważ jak to mówią najlepiej jest się uczyć na cudzych błędach Smile. Motocykl przed rozebraniem jeździł ale brakowało mu mocy i lało sie z niego z każdej strony, silnik pracował głośno i trząsł się jak dupa na traktorze ale odpalał o-raz. Jak narazie udało mi się wyciągnąć silnik z ramy i rozebrać go do zera, więc zacznę od silnika:

- blok ładny, nie ma pęknięć
- cylindry wyglądają ok, małe progi.
- pierścienie zużyte, szczelina ponad 2mm
- wałek rozrządu złom, widać ślady dużego wytarcia, koła na oko ok
- wał optycznie ok, korbowody też, panewki wytarte
- łożyska w silniku do wymiany
- głowice i zawory nieźle, nalałem nafty i po 48h widac był z 5 mm ubytków
- pompa olejowa wygląda na zużytą ale nie wiem jak to sprawdzić poprawnie.

Mój plan na remont silnika to:

- blok + dekle wyszkiełkować/wypiaskować (jest sens ????)
- kupic tłoki Almota z pierścieniami i zrobić szlif cylindrów + szkiełkowanie
- wał dać do szlifu i kupić panewki na Allegro.
- kupić wałek rozrządu, ale używkę czy nowy z Allegro ??
- głowice oddać do regeneracji
- łożyska silnika juz kupiłem (słowackie)
- wsadzić zapłon elektroniczny taki z Allegro.
- nie wiem co z pompą oleju, Allegro czy szukac używki ??

Dodatkowo kupiłem juz trochę gratów na Allegro od zawczasti i z tego co doczytałem na forum to pewnie większość od razu do pieca się będzie nadawać ale mam już:

- gaźniki k68 za 180 zł
- nowe popychacz po 20 zł + laski po 12zł
- komplet uszczelek i uszczelniaczy
- nowe kliny na wał i śruby do sprzęgła
- nowe szprychy po 1zł

Reszta spokojnie czeka na piaskowanie, malowanie itp. teraz liczy się tylko silnik !!

Napisałem co wiedziałem a teraz proszę Was o wyrozumiałość, PORADĘ , dobre słowo na zachęte i modlitwę Smile

Pozdrawiam

Michał vel Fatman76
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 12:24, 15 Wrz 2015    Temat postu:

Co do piaskowania czy szkiełkowania, to jak kto woli, jak chcesz żeby ładnie wyglądało to możesz oddać do szkiełkowania Very Happy
Wałek rozrządu możesz kupić u Świątka, może on go troszeczkę przerobić na moment czy moc w górę.
Co do uszczelek to ja bym Ci polecił kupić w jakimś sklepie rolniczym silikon silnikowy, zapłacisz może z 3,5 za tubkę ale będzie pewność że nie będzie przeciekać. Te wszystkie elementy między którymi są uszczelki najczęściej są mniej lub bardziej zwichrowane i nie zawsze uszczelki dają radę.
Niedawno Dawid składał Dniepra na tłokach z BMW, gdzieś w mechanice jest ten temat to możesz go przeczytać. Bardzo to rozwiązanie zachwalał.
Takie moje rady, ale koledzy z większym doświadczeniem w rusopedii niech się wypowiedzą Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:31, 15 Wrz 2015    Temat postu:

Jak czopy korb nie są jajowate to może wystarczy dać nowe panewki. Występują miedzy naprawcze + 0,05 mm, może takie będą pasować. Jak cylindry i tłoki są ładne trzeba pomierzyć, może pierścienie tylko trzeba zmienić. Wałek może być od Świątka. Sprawdź wytarcie mufy, to częsta bolączka Dnieprów. Ruskie laski popychaczy wystrzel w kosmos, są nie do opanowania. Po skróceniu pasują od Garba. Głowice masz do roboty. Pompę można szlifować. Co do zapłonu się nie wypowiadam, w tym temacie mam własną subiektywną opinię.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarys




Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 19:46, 15 Wrz 2015    Temat postu:

Pytaj Dawida facet ma dar do tych rzeczy a silniki przez niego zrobione naprawdę zapierdzielają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fatman76




Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:22, 16 Wrz 2015    Temat postu:

Dzięki za odzew i szczere rady. Jeśli chodzi o szkiełkowanie silnika to chyba dam sobie spokój, będzie ładnie dopóki nie zacznie coś cieknąć....a zacznie napewno Sad . Wałek od Świątka ...?? Czytałem trochę o tym, ludzie polecają, ciekawe jak z kosztami....to się dowiem !!. Wczoraj byłem u speca od szlifów co pomierzył mój wał i kazał kupić panewki nominalne,więc już zamówiłem na Allegro od MW7501. Co do tłoków z BMW to nie jest to chyba robota dla mnie amatora i zamówiłem już tłoki Almota 2-szlif. W tygodniu zawiozę też głowice do regeneracji tylko nie wiem czy zostawić prowadnice stare czy założyc te kupione na Allego. Mam nadzieje, że w warsztacie mi doradzą. Dodatkowo mam jeszcze do Was kilka pytań
Cytat:
Cyrograf15: Sprawdź wytarcie mufy, to częsta bolączka Dnieprów

napisz prosze coś dokładniej, co to ta mufa i jak to zbadać.

Cytat:
Cyrograf15: Pompę można szlifować

mowa tu o oddaniu pompy to jakiejś regeneracji ??? czy może lepiej kupić [link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli chodzi o Dawida to czytałem sporo jego postów i postaram sie go zaciekawić moim wątkiem bo widać, że jest mocny w temacie. Aaaa i zamówiłem już sobie głęboką miskę olejowa tylko skąd najlepiej skombinować takie magnesy do przyklejenia ?????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:09, 16 Wrz 2015    Temat postu:

Pompę szlifuje się od spodu aby wyrównać koła i korpus, to samo z deklem. Nie wiem w jakim stanie jest twoja, czy to ma sens. Mufa to ten dekiel z przodu silnika. Tam gdzie przechodzi wał lubi powstać luz.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fatman76




Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:53, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Qrdeeee właśnie próbuje zamontować nowe szklanki popychaczy z Allegro tak z ciekawości i żadna nie pasuje! Wszystkie za duże o jakieś 0.03. I jak tu żyć ... jak żyć ????

Ostatnio zmieniony przez fatman76 dnia Czw 19:02, 17 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Czw 19:20, 17 Wrz 2015    Temat postu:

już wiesz dlaczego mechanicy nie chcieli się tykać dniepra Smile))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 21:50, 17 Wrz 2015    Temat postu:

To sie ciesz ze nie za male szklanki:)))).Widzisz kolego ze w rusku nie tak jak w japoniii ze wszystko skladasz jak klocki:)))) .W rusku naprawde musisz miec wiedze gdzie podlozyc a gdzie podpilowac i gdzie zrobic jaki luz inaczej zapomnij o tym ze to bedzie dzialac:))) hihi.
Naprawa tego silnika nie polega na wymianie czesci bo bedzie wielka kupa i z twojego planu raczej nic nie bedzie:))).Pompe nowa z alegro wywalilem do smietnika bo byla 6 razy gorsza od starej i wykorzytalem tylko obudowe:))).
Hhahahhaa taki urok tych sprzetów.JAk 3 setki brakuje do sukcesu to zero problema:)))
Powrót do góry
fatman76




Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:37, 18 Wrz 2015    Temat postu:

OO o wilku mowa cheers

Cytat:
Jak 3 setki brakuje do sukcesu to zero problema:)))


co radzisz w tej sytuacji ?? bo jedyne co mi przychodzi do głowy to wychylić te 3 setki, zamknąć oczy i piłować....tylko nie wiem co, blok!!?? czy szklanki ?? Smile


Ostatnio zmieniony przez fatman76 dnia Pią 7:40, 18 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 14:49, 18 Wrz 2015    Temat postu:

Zamontuj na tokare ,mikromierz i dopoleruj paskiem papieru i będzie malines:)))) albo do szlifowania oddaj Smile).
.Ale mysle ze z tym silnikiem to poczatek problemówSmile)).NAjgorsza jakosc części Smile))) ale da sie zrobic zeby nie stukal i chodzil jak torpeda:))).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pią 14:51, 18 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 18:49, 18 Wrz 2015    Temat postu:

No widzisz kolego i tym właśnie bardzo optymistycznym stwierdzeniem
zaczynamy piękny ciepły piątkowy wieczór
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Pią 19:54, 18 Wrz 2015    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
ale da sie zrobic zeby nie stukal i chodzil jak torpeda:))).

podmienić na silnik z bmw
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 20:40, 18 Wrz 2015    Temat postu:

Oj dnepa na tych tlokach z bmw naprawde zamiata:)))).Sam bylem w szoku ze to tak biega:)))) i ogolnie chodzi na wolnych pieknie mimo ze zawory byly na 0,15 mm bo po zrobieniu gniazd zawsze tak ustawiam bo sie doklepuja i siadaja.Po 500 km daje juz 0,1 i dociagam wczesniej glowice czy cylindry tez w dolnym i uralu i jest ogien.
Lejcie ten dodatek do paliwa do wszystkich silników bo to naprawde wazne i bardzo wplywa na prace .JA nawet w drugim rusku z bmw silnikiem to leje:)))).
NA allleee sa te dodatki z castrola TBE w butelkach z dozownikiem 250ml po okolo 34zl .
Powrót do góry
fatman76




Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:40, 05 Paź 2015    Temat postu:

Szklanki dopasował szlifierz jest OK. Powstał niestety kolejny problem bo po szlifie cylindrów w jednym z nich na gładzi powstała mała "wrzerka" wielkości około 2mm. Szlifierz powiedział żebym sie tym nie przejmował bo to nie przeszkadza ale sam nie wiem czy mu wierzyć czy szukac innego cylindra. ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin