Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont k750

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasztan




Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:41, 16 Kwi 2017    Temat postu: Remont k750

Witam, jako że dopadła mnie ruska choroba, jakiś czas temu kupiłem kolejny motocykl i ruszyłem ostro z remontem. Wiem, że mogłem podpiąć się pod inny temat, jednak będę prosił o wiele porad i przejrzyściej jest poprowadzić odrębny. Obecnie jestem gotowy do nakładania koloru oraz rozebrałem (prawie) całkowicie silnik, pozostało mi zdjąć koło zębate i wyjąć wał. Poniżej wkleję na tygodniu trochę zdjęć z przebiegu prac, motocykl został kupiony w częściach (poprzednik chyba się wystraszył), jest to kaśka starego typu na wahaczu pchanym, podejrzewam początek lat 60-tych, odziwo bardzo dobrze zachowana, przynajmniej w porównaniu do mojego drugiego motocykla. Prawdą jest, że pierwszy nauczył mnie pokory do tego stopnia, że rozbieranie podzespołów z tego oraz prace blacharsko lakiernicze idą zawrotnym tempie jak na małą ilość wolnego czasu Smile. Silnik motocykla został otworzony chyba po raz pierwszy, tłoki nominał, wszystko złożone jak należy, palił, jednak kompresja ok 4/4.5 bar. Od momentu kupna byłem zdecydowany na całkowity remont silniczka i tu zaczynają się pytania. W tym tygodniu rozbiorę skrzynię oraz dyfer i zawiozę to łącznie z bębnami do szkiełkowania, tyle że nie do końca sprecyzowałem kolejność regeneracji, mianowicie:
-zawory puszczają (na prowadnicach nie mają luzów), i dwa kwalifikują się do wymiany.
-wał ma naprawdę znikomy, ledwo wyczuwalny luz góra/dół, na boki jeszcze przemierzę ale mały być powinien i jest.
-wałek rozrządu jest w dobrym stanie, jednak od strony panewki nadaje się do szlifu (jest trochę objechany);

Myślałem gdzie mógłbym zrobić parę rzeczy na raz i wpadłem na stronę Motocykle Jacka i zastanawiam się nad zleceniem temu Panowi regeneracji zaworów, oraz szlifów cylindrów. Słyszeliście może jakieś opinie o tym warsztacie ? A może macie kogoś innego godnego polecenia ?
Co do wału to mam mieszane uczucia, jeśli przemierzę luz i będzie on mieścił się w normie to zastanawiam się nad wymianą samych łożysk, i tu proszę o opinie w tej sprawie.
Rozrząd planowałem wysłać świątkom do regeneracji razem z karterem, żeby wstawili mi tuleję po oszlifowaniu wałka.

Zdjęcia wstawię na tygodniu
Pozdrawiam i życzę pogodnych świąt Smile)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:48, 16 Kwi 2017    Temat postu:

Pomierz tłoki i cylindry. Może wystarczy zmienić pierścienie i zrobić zawory.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasztan




Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:15, 16 Kwi 2017    Temat postu:

Dziękuję za poradę, nie chciałbym robić nic po łebkach ponieważ jest to robota na własny użytek, we wtorek porobię zdjęcia i pomierzę luzy
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 7:36, 18 Kwi 2017    Temat postu:

Rozbieram właśnie silnik, robiony u "Jacka". Świeżo po remoncie...
Pasowanie na 11 setek i lewy tłok "przyłapany"...
Stawiam na krzywo złożony wał - wkrótce się okaże Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 153
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Wto 10:59, 18 Kwi 2017    Temat postu:

He he
Też rozbierałem silnik od "Jacka" świeżo po "remoncie" - masakra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Czw 1:24, 20 Kwi 2017    Temat postu:

Dobrze wiedziec jak to jacek sobie remontuje...11 setek...hmm...jaka byla kompresja na nie przytartym??mierzyles moze??zaczynam hulac na maluszku z krotoszyna i 5 setkach...ciekawe co z tego bedzie..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 7:35, 20 Kwi 2017    Temat postu:

Nie mierzyliśmy, ale Twoje 5 setek (jeśli prawdziwe), to bym był ostrożny i nie odważył się na ostre docieranie...
Do zatarcia doszła niezregenerowana odma i porysowany wałek rozrządu.
Przypominam że całość po remoncie...
Plus jest jeden - gość, który to skręca ma naprawdę dużo siły w łapie.
Śrubokręt udarowy, miał co robić Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 16:28, 20 Kwi 2017    Temat postu:

0,07-0,09 to fabryczne pasowanie w Malcu. Ogarnięty szlifierz robi 0,1 i mówi idiocie że ma zrobione na 0,05 i ten się cieszy jak szczerbaty na suchara lub łysy na grzebień. Jak odbieram od szlifierza to przychodzę z średnicówką i sprawdzam, zwykle kończyło się awanturą. Teraz mnie znają i robią co karzę, nie dyskutują.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 19:30, 20 Kwi 2017    Temat postu:

Głowice daj sobie tutaj gość jest drogi dosyć długo się czeka ale jak zrobi to klękajcie narody.Robi tylko na zaworach Paradowskich innych nie przyjmie.
dzwoń i pytaj [link widoczny dla zalogowanych]
SZLIF CYLINDRÓW to tutaj robią dobrze musisz wysłać oba tłoki nie jeden
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 19:42, 20 Kwi 2017    Temat postu:

HA HA HA motocykle jacka to największy matoł jakiego przyszło mi poznać
1/ osiowanie wałka rozrządu porażka--
2/ stabilizowanie pokrywy rozrządu na tulejkach porażka
3/wymiana prowadnic plus gniazd zaworowych na zawory Paradowskich
po sprawdzeniu na benzynę jak wróciły lały jak starej babie z .c......y
a gość każe ich docierać na pastę czego nie powinno się robić na nowym złożeniu.Od Olejnika po regeneracji nic nie jest docierane po samym frezowaniu trzyma . więc porażka
4/ Tulejka odmy owszem nie żle zrobiona ale brak wywierconego otworu
normalnie zabita i cześć musiałem wiercić sam. porażka
To tyle więcej nie daję tam do roboty i radzę szerokim łukiem gościa omijać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Pią 11:10, 21 Kwi 2017    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
0,07-0,09 to fabryczne pasowanie w Malcu. Ogarnięty szlifierz robi 0,1 i mówi idiocie że ma zrobione na 0,05 i ten się cieszy jak szczerbaty na suchara lub łysy na grzebień. Jak odbieram od szlifierza to przychodzę z średnicówką i sprawdzam, zwykle kończyło się awanturą. Teraz mnie znają i robią co karzę, nie dyskutują.
Wojtek
. Pan techniczny znowu blyszczy wiedzą.... Szkoda ze po raz kolejny wujka google, nominalny luz na maluchu 650 wynosi miedzy 0.03-0.06 . AJak twoi ogarnieci szlifierze nie potrafia tego ogarnac to zapros ich moze na te suchary bo widzac twoje podejscie i szyderczosc dziwnym by bylo ze ci jeszvze nikt zebow nie powybijal
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin