Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulator napięcia?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:30, 27 Maj 2012    Temat postu: Regulator napięcia?

Jaki regler nadaje się do rukiego altka przerobionego na 9-cio diodowy? Wiem że pasuje RNA-2 firmy Jezpol ale jest on trudno osiągalny. Potrzebuję coś bardzo szybko nabyć co jest dostępne w sklepach motoryzacyjnych. Ma to być regler do altka 9-cio diodowego z jedną szczotką na masie. Jak ktoś zna typ, oznaczenie, lub wie od jakiego pojazdu jest taki ... .
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niuniek




Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:00, 27 Maj 2012    Temat postu:

Siemka! Nie wiedziałem, że jest już trudno osiągalny bo bym kupił kilka na zapas shit...przerabiałem alternatory z 6 na 9 diód i pracowały one z tym właśnie reglerem. Jezpol RNA-2 Fiat, Polonez, Żuk, Nysa. Produkował je Zaklad Elektroniczny z Bydgoszczy. Ten regler sprawdzał sie b.dobrze, nie miałem żadnych problemów z ładowaniem itp.
A masz w swojej okolicy sklep z cześciami do Żuka? Zapytaj może akurat mają? Ostatni raz kupowałem kilka lat temu właśnie w takim sklepie we Wrocku i były nawet dosyć tanie z tego co pamiętam.

pzdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 17:15, 02 Cze 2012    Temat postu:

Podepnę się pod temat.
Mam M-72, ale prądnica od kaśki g414 z (-) na masie.
Regulator rr-302 dawał na wysokich obrotach 6.05V i podczas jazdy rozładowywał akmulator.
Gdy kupiem motor prądnica była spalona.
Dałem do elektryka, nawinięta na nowo+ nowe uszczelniacze.
Po zapaleniu motocykla i odpięciu prądnicy od instalacji żarówka podłączona do styków prądnicy świeciła i zwiększała jasność wraz ze zwiększaniem obrotów.
Dzisiaj przyszedł do mnie regiel rm7v N z (-) na obudowie.
Jest ro regiel do Jaw i CZ.
Po podłączeniu zgodnie z opisem na instrukcji i zapaleniu motora kontrolka nie gaśnie.
Po przyspieszeniu zapłonu z regiela siwy dym.
Na wolnych 8,5v, na przyspieszonym zapłonie 10,9v!
Regiel do śmieci.
Czy ktokolwiek posiada jakieś doświadczenia z tym regulatorem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 22:33, 02 Cze 2012    Temat postu:

Wyrzuc go. Kup regler z Cyklo z Warszawy. Jest ok do pradnicy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 20:30, 05 Cze 2012    Temat postu:

Stołek napisał:
Podepnę się pod temat.
Mam M-72, ale prądnica od kaśki g414 z (-) na masie.....

Dzisiaj przyszedł do mnie regiel rm7v N z (-) na obudowie.
Po podłączeniu zgodnie z opisem na instrukcji i zapaleniu motora kontrolka nie gaśnie.
Po przyspieszeniu zapłonu z regiela siwy dym.
Na wolnych 8,5v, na przyspieszonym zapłonie 10,9v!
Regiel do śmieci.
Czy ktokolwiek posiada jakieś doświadczenia z tym regulatorem?


hej!
Regulator czeskiej produkcji RM7V jest bardzo dobrym regulatorem,
jest jeden szkopuł. On jest wierną elektroniczną kopią reglera mechanicznego i do pracy wymaga rezystora wzbudzenia, który orygianlnie w jawie, jest w prądnicy. A w rusku znajduje się w reglerze.
O ile polski regulator Rpt15 (czy jakoś tak) daje doskonale radę z ruską prądnicą bez dodatkowego rezystora wzbudzenia.
O tyle czeski produkt bez tego rezystora na wzbudzeniu - nie działa.
Sprawdzone na stole probierczym.
Co ciekawe sprzedawacz polski informuje, że montując regulator należy odłączyć rezystor, co jest sprzeczne z prawdą i działaniem regulatora w rzeczywistości.

pozdrawiam błądzących w prądach Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 22:01, 06 Cze 2012    Temat postu:

OO świetnie dziękuję ci.
Właśnie to mnie zmyliło.
Na instrukcji miałem, by wywalić rezystor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:51, 29 Cze 2012    Temat postu: czeski regulator

Nie wiem na jakim stole był sprawdzany, ale jego wyjście to otwarty kolektor, który zamyka wzbudzenie do masy. Pozostawienie rezystora ogranicza tylko moc maksymalną prądnicy, nie dając nic w zamian. Zanim się napisze jakąś ściemę należy to dobrze sprawdzić - większość problemów spowodowane jest tym, że wypuszczamy w "eter" niesprawdzone wiadomości. Ludzie to czytają i tworzą sobie kolejne problemy.
W instrukcji czeskiej do regulatora jest napisane, aby rezystor odłączyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin