Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja gaźnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pon 13:38, 15 Mar 2021    Temat postu: Regulacja gaźnika

Witam. Mam problem z regulacją gaźnika k302. Podczas próby regulacji brak jakiej kolejek reakcji na wkręcanie lub wykręcanie mieszanki wolnych obrotów. Wkręt regulujący wysokość przepustnicy działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 14:25, 15 Mar 2021    Temat postu:

Co to za gaźniki? Jak chińskie to wyrzucić lub się pogodzić. Jak ruskie to do myjki ultradźwiękowej, może śruby regulacyjne wymienić, gniazda poprawić.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pon 14:38, 15 Mar 2021    Temat postu:

Gaźniki ruskie , były czyszczone, co prawda nie w myjące ultradźwiękowej. Spróbuję jeszcze raz je rozebrać i wyczyścić , ale żeby dwa jednocześnie nie reagowały?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siara




Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zyrardow

PostWysłany: Pon 18:14, 15 Mar 2021    Temat postu:

Opisz najpierw krok po kroku jak regulujesz, moze cos wychwycimy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pon 19:02, 15 Mar 2021    Temat postu:

Niedawno skończyłem czyścić gaźniki , ale już ciemno więc próba regulacji dopiero pojutrze.
Reguluje według instrukcji z internetu:
1. Wkręcam obydwie śruby
2. Odpalam
3. Zdejmuję jedną fajkę
4. Wykręcam śrubę położenia przepustnicy do uzyskania niskich obrotów
5. Wykręcam drugą śrubę, mieszanki wolnych obrotów w celu podniesienia obrotów
Regulacji dokonuje na rozgrzanym silniku, dolot powietrza z filtra otwarty. W instrukcji jest napisane że regulacji dokonać na opuźnionym zapłonie , próbowałem na opuźnionym i przyspieszonym bez efektów
Chyba że coś źle złożyłem , bo to mój pierwszy remont motocykla

Nie dawno zauważyłem że dźwignia przyspieszacza nie trzymała i wracała na przyspieszony, docisnołem i trzyma , ale na przyspieszonym też chyba powinien reagować na kręcenie śrubą mieszanki


Ostatnio zmieniony przez Darek37 dnia Pon 19:26, 15 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:37, 15 Mar 2021    Temat postu:

Zakładam że to dolny silnik. Opóźniony zapłon to tłok 3-4 mm przed ZZ (bardzo istotne). Silnik ciepły, powietrze otwarte, iglice przepustnic na środku. Skład na początek wykręcasz 1,5 obrotu. Od tego regulujesz +/- zwykle 1 obrót, tak aby obroty silnika były jak najwyższe.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pon 19:55, 15 Mar 2021    Temat postu:

Tak to dolniak , iglice na 3 rowku od dołu , gdzieś wyczytałem że tak powinno być według instrukcji ale niektórzy ustawiają na 4 i podobno jest lepiej. I teraz tak odpalałem na przyspieszonym ładnie odpala ale obroty wysokie, jak przestawiałem na opuźniony to gasł, no ale to pewnie kwestia regulacji
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:13, 15 Mar 2021    Temat postu:

Nie ma prawa gasnąć przy zmianie zapłonu. Jakiś błąd w opisie lub zrozumieniu zapłonu wystąpił. Zapłon wcześniejszy > normalnej pracy to 9 mm przed ZZ, Zapłon opóźniony do odpalania 3 mm przed ZZ. Nie ma co kręcić gaźnikami jak zapłon nie jest poprawnie ustawiony. Zapłon pracy ustawiasz na mimośrodzie po regulacji przerwy, opóźniony do odpału na bocznej śrubie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darek37




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pon 21:24, 15 Mar 2021    Temat postu:

Ok. Dzięki w środę będę sprawdzał zapłon. Mam jednak pytanko bo nie jestem pewien czy zrozumiałem , co oznacza że i do odpału na bocznej śrubie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 21:25, 15 Mar 2021    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
normalnej pracy to 9 mm przed ZZ, Zapłon opóźniony do odpalania 3 mm przed ZZ.
Wojtek


Dla ręcznej reggulacji zapłonu, zapłon do jazdy czyli maksymalnie przyspieszony to jest 16mm przed ZZ dla dolniaka o skoku tłoka 78 i 13mm przed ZZ dla górniaka typu Ural M61 ze skokiem tłoka 68mm. Co do opóźnienia - nie sprawdzałem, bo nie miało to dla mnie znaczenia czy max opóźniony to będzie 3, 4, a może 1mm przed ZZ. Ma nie odkopywać przy rozruchu.

Te wartości wyprzedzenia sprawdzałem porównując z znakami na kole zamachowym Urala M67. Zawsze tak ustawiam i działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:38, 15 Mar 2021    Temat postu:

W dolniaku przy wyprzedzeniu 14 mm przed ZZ nie da się już ustawić nisko wolnych obrotów. Do wyścigów być może 16 mm było by dobre. Normalnie jednak używa się raczej wolnych i średnich obrotów, 9 mm moim zdaniem jest optymalne.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:46, 15 Mar 2021    Temat postu:

Jest śruba oporowa blokująca cofnięcie płytki, taka wystająca na zewnątrz aparatu. Po prawej stronie otworu dolnej śruby mocującej aparat do silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Wto 7:28, 16 Mar 2021    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
W dolniaku przy wyprzedzeniu 14 mm przed ZZ nie da się już ustawić nisko wolnych obrotów. Do wyścigów być może 16 mm było by dobre. Normalnie jednak używa się raczej wolnych i średnich obrotów, 9 mm moim zdaniem jest optymalne.
Wojtek


śruba o której piszesz blokuje płytkę w pozycji opóźnionego zapłonu. Regulację przyspieszonego zapłonu w tym aparacie przeprowadza się inaczej -mimośrodowym kołkiem który zatrzymuje płytkę w pozycji przyspieszonej. Ten kołek jest przykręcony do płytki małą śrubeczką zdaje się M4 i po poluzowaniu regulacja zapłonu następuje poprzez obrót tego kołeczka wokół własnej osi. Za każdym razem należy aparat zdjąć, bo kołek jest widoczny od spodu aparatu -od strony silnika, upierdliwe i mało kto wie że tam jest taka opcja. Ale da się wyregulować. Te wartości o których piszę czyli 16 dla dolniaka i 13 dla górniaka są przeze mnie sprawdzone empirycznie .


Ostatnio zmieniony przez szable dnia Wto 7:29, 16 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 8:48, 16 Mar 2021    Temat postu:

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem: Zapłon pracy ustawiasz na mimośrodzie po regulacji przerwy, opóźniony do odpału na bocznej śrubie.

Od mimośrodu ten gwint M4 ma nacięcie pod płaski śrubokręt, nie ma potrzeby ściągania aparatu do regulacji zapłonu. Te 9 mm które podaję jest wartością którą od 30 lat stosuję z powodzeniem, i tak jak napisałeś jest sprawdzone empirycznie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:03, 16 Mar 2021    Temat postu:

Opoźniony zapłon jest na zero stopni, niektóre źródła mówią 3-4 stopnie przed górnym - ale to stopnie a nie mm, przyśpieszony jest na 38 stopni
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin