Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja alternatora Dniepr 11

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dario152




Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 21:19, 23 Wrz 2015    Temat postu: Regulacja alternatora Dniepr 11

Witam, wymieniłem alternator w moim Dnieprze 11 , przy okazji wymieniłem zębatkę alternatora. Oczywiście nie zaznaczyłem jak alternator był poprzednio przykręcony , przeczytałem w necie że reguluje się przekręcając alternator osiowo w prawo lub w lewo aż hałas zniknie.U mnie hałas i wycie zmalał gdy przekręciłem na max w lewo (odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) i nie wiem czy dobrze ustawiłem bo u kolegów altek ustawiony jest odwrotnie niż u mnie. Napiszcie jak powinno być ustawione i jak jest u was. Boję się że niewłaściwe ustawienie uszkodzi zębatkę rozrządu ze względu na za małe lub za duże zazębienie się kół zębatych.
Pozdrawiam Darek


Ostatnio zmieniony przez Dario152 dnia Śro 21:21, 23 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:34, 23 Wrz 2015    Temat postu:

Ma być delikatny luz, takie tyknięcie. Zdjąć trzeba dekiel z altka i pokiwać za wiatrak. Obrócić kopnikiem po kawałku silnik aby sprawdzić luz w kilku położeniach wału > kół. Nie ma prawa luz całkowicie zaniknąć. Ustawiasz minimalny w najciaśniejszym miejscu. Takie zabiegi wykonujesz z powodu złego wykonania kół, które można przyjąć za pewnik. Po kilkudziesięciu km koła się wstępnie dotrą i zabieg należy powtórzyć. Za kilkaset km ponownie zbadać i w miarę potrzeby poprawić. Na początku może, nie musi hałasować, musi się poukładać.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dario152




Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 18:43, 27 Wrz 2015    Temat postu:

Dzięki cyrograf , uczynię według twojej wskazówki ,jeszcze raz dziękuję .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Czw 21:56, 29 Paź 2015    Temat postu:

Ja zawsze na odpalonym motocyklu delikatnie kręciłem poluzowanym alternatorem w stronę docisku zębatek aż będzie słychać delikatny szum ich pracy a następnie oddalałem w drugą stronę aż ten szum ustanie i nie będzie słychać pracy kół. Nigdy mnie ta metoda nie zawiodła.
Najlepiej ustawić zębatki posiadając stetoskop wówczas wszystko słychać jak w płucach gruźlika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin