Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dario152
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 21:19, 23 Wrz 2015 Temat postu: Regulacja alternatora Dniepr 11 |
|
|
Witam, wymieniłem alternator w moim Dnieprze 11 , przy okazji wymieniłem zębatkę alternatora. Oczywiście nie zaznaczyłem jak alternator był poprzednio przykręcony , przeczytałem w necie że reguluje się przekręcając alternator osiowo w prawo lub w lewo aż hałas zniknie.U mnie hałas i wycie zmalał gdy przekręciłem na max w lewo (odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) i nie wiem czy dobrze ustawiłem bo u kolegów altek ustawiony jest odwrotnie niż u mnie. Napiszcie jak powinno być ustawione i jak jest u was. Boję się że niewłaściwe ustawienie uszkodzi zębatkę rozrządu ze względu na za małe lub za duże zazębienie się kół zębatych.
Pozdrawiam Darek
Ostatnio zmieniony przez Dario152 dnia Śro 21:21, 23 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4094 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 22:34, 23 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Ma być delikatny luz, takie tyknięcie. Zdjąć trzeba dekiel z altka i pokiwać za wiatrak. Obrócić kopnikiem po kawałku silnik aby sprawdzić luz w kilku położeniach wału > kół. Nie ma prawa luz całkowicie zaniknąć. Ustawiasz minimalny w najciaśniejszym miejscu. Takie zabiegi wykonujesz z powodu złego wykonania kół, które można przyjąć za pewnik. Po kilkudziesięciu km koła się wstępnie dotrą i zabieg należy powtórzyć. Za kilkaset km ponownie zbadać i w miarę potrzeby poprawić. Na początku może, nie musi hałasować, musi się poukładać.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dario152
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 18:43, 27 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki cyrograf , uczynię według twojej wskazówki ,jeszcze raz dziękuję . |
|
Powrót do góry |
|
 |
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Czw 21:56, 29 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze na odpalonym motocyklu delikatnie kręciłem poluzowanym alternatorem w stronę docisku zębatek aż będzie słychać delikatny szum ich pracy a następnie oddalałem w drugą stronę aż ten szum ustanie i nie będzie słychać pracy kół. Nigdy mnie ta metoda nie zawiodła.
Najlepiej ustawić zębatki posiadając stetoskop wówczas wszystko słychać jak w płucach gruźlika. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|