Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regeneracja głowic Dniepr
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stara ema




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 13:22, 25 Lip 2013    Temat postu: Regeneracja głowic Dniepr

Mam taki problem, w głowicach dnierpowych skończyły się prowadnice. Czy idzie gdzieś zregenerować takowe głowice? Jakie koszta takiej zabawy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 14:00, 25 Lip 2013    Temat postu:

Nie masz daleko do Krotoszyna. Jest tam super fachowiec.
Firma Olejnik, 606 850 425.

Osobiście zlecałem regenerację w Sopocie (Hrusdowicz) i wyszło mnie to ~500zł z moimi zaworami (240zł).
Nie wiem jak chcesz mieć zrobione, ale dziś dałbym ruskie zawory, które kosztują 40zł... 240 a 40 to spora różnica. Nie wiem co lepsze...


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 14:11, 25 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Czw 15:37, 25 Lip 2013    Temat postu:

Ja kupiłem nowe prowadnice i zawory ze ''starych magazynów wojskowych'' Very Happy
Komplet zaworów (dwa fabrycznie pogięte) to 40zł, cztery prowadnice też coś koło 40zł, stare prowadnice wybijasz młoteczkiem, wbijasz nowe, przez jakiś pobijak, docierasz nowe zawory i wszystko gra, w sumie nie wiem co tam jeszcze można przy tych głowicach cudować...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 17:57, 25 Lip 2013    Temat postu:

Mam w piwnicy taki komplet - 40zł zawory + 40zł prowadnice.
Zawory w tych prowadnicach latają jak szmata. W moich starych głowicach były mniejsze luzy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Czw 19:59, 25 Lip 2013    Temat postu:

Mi się akurat tak trafiło, że prowadnice z nowymi zaworami pasowały idealnie, ktoś na forum pisał, że od stara mogą prowadnice podpasować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 20:56, 25 Lip 2013    Temat postu:

Kolega Klapek ma racje tylko Olejnik z Krotoszyna fakt czasem tanio nie jest i terminy długie oj długie ale jak juz zrobi to nawet ja nie miałem się do czego doczepić a szukałem haczyka bardzo intesywnie,bo wcześniej gościa bardzo zjechałem za terminy no i musiałem zadzwonić z przeprosinami co mi się zdarzyło może dwa razy w życiu.
A prowadnice powinno się wytaczać tak jak gniazda zaworów bo czasem można wybić razem z tz. mięskiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:01, 26 Lip 2013    Temat postu:

kris-tofer napisał:
Ja kupiłem nowe prowadnice i zawory ze ''starych magazynów wojskowych'' Very Happy
Komplet zaworów (dwa fabrycznie pogięte) to 40zł, cztery prowadnice też coś koło 40zł, stare prowadnice wybijasz młoteczkiem, wbijasz nowe, przez jakiś pobijak, docierasz nowe zawory i wszystko gra, w sumie nie wiem co tam jeszcze można przy tych głowicach cudować...


Moze dlatego potem to chodzic nie chce ze za malo cudowania z tymi glowicami.
Z czego sa zrobione te zawory i prowadnice ???
Czy wiesz ze po zmianie prowadnic trzeba frezowac gniazda frezami prowadzonymi w nowych prowadnicach zeby zawory sie wlasciwie domykaly, zadne docieranie tutaj sprawy nie zalatwia.
Prowadnice powinny byc nadwymiarowe a wlasciwy wymiar powinny uzyskac po wbiciu przez rozwiercenie rozwiertakiem stalym ( nastawny zwykle nie ma wlasciwej dokladnosci ).
Nowy zawor w nowej prowadnicy nie powinien wpadac jak kamien w studnie, ale stawac na slupie powietrza, ktory musi wypchnac trzonkiem
Wowczas dopiero jest to dobrze zrobione.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pią 5:05, 26 Lip 2013    Temat postu:

I tak ciasno zrobione zawory w dnieprze się zatrą. W innym motorze będą działać a ruskim nie. Luz musi być 0.07 ssący i 0.08wydech.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 7:28, 26 Lip 2013    Temat postu:

Nie przesadzaj Balu - zarówno u Hiusa jak i u mnie nic się złego nie dzieje Wink
Przede wszystkim u mnie, gdyż moto było ostro docierane z koszem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stara ema




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 8:14, 26 Lip 2013    Temat postu:

Dzięki Koledzy za pomoc. Sam nie będę nic rzeźbił, zadzwonię do Krotoszyna. W sumie mam tam do odwiedzenia kumpli czyli udało by się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Pią 8:18, 26 Lip 2013    Temat postu:

Ja tam się nie znam nie? ale wydaje mi się, że jak ruskie składali to też używali młotka i nie czaili się czy jest 0,07mm czy może inaczej a motorki się taczały.
Do moich głowic tak jak pisałem poszły nowe prowadnice, zawory siedzą w nich ściśle, to znaczy nie opadają same, zamykają się i są dopasowane do gniazd. A jak to będzie chodzić to szczerze powiem, że sam jestem ciekaw, może dziś uda mi się odpalić pierwszy raz od zakupu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wilku




Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 9:31, 26 Lip 2013    Temat postu:

kris-tofer napisał:
Ja tam się nie znam nie? ale wydaje mi się, że jak ruskie składali to też używali młotka i nie czaili się czy jest 0,07mm czy może inaczej a motorki się taczały.


Motocykl miał opuścić bramy fabryki o własnych siłach i to wystarczało do szczęścia. Naprawiało się drutem i młotkiem, bo - w domu i zagrodzie - nie było części, a motocykle w służbie miały przydziały części i nikogo obchodziło czy naprawia się go raz na rok czy co czwartek - ma działać. Teraz mamy lepsze narzędzia, materiały i inne oczekiwania w stosunku do motocykli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 9:34, 26 Lip 2013    Temat postu:

Polać mu!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 5:34, 27 Lip 2013    Temat postu:

Za moich czasow, w armii PRLu to motocykle byly tylko malowane - nikt nie sprawdzal czy to dziala, chodzilo tylko o to zeby rdzy nie bylo widac.
Lata 69 - 71.
Tragedia byla dopiero jak na alarm calej jednostki trzeba bylo wyjechac Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 9:59, 28 Lip 2013    Temat postu:

Później może i tak było. Powiedzmy, od lat 90-tych. Ale sam miałem kupionego Dniepra z roku 91-go i z bagażami w pełnej, trzyosobowej obsadzie bez wysiłku osiągał 105km/h. Na allegro pełno jest ogłoszeń w stylu "maszyna po remoncie". Metoda sprawdzenia, co taki remont jest wart, jest prosta.
Głowice w Dnieprze to jest podstawa. Prowadnice młotkiem to może wbijać tylko bardzo doświadczony majster, a i tak taka głowica to się będzie nadawała tylko do jazdy turystycznej. Głowicę do jazdy sportowej to mało kto w naszym kraju umie zrobić.
Nie ma sensu gadać, że rusek to i tak fajans, bo w 1976 roku ruscy mieli trzecie miejsce w na świecie w wyścigach motocykli z wózkami w terenie - czyli można to zrobić porządnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin