Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przód na wahaczach piękny ale kosztowny ?!
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroo1




Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:42, 17 Mar 2010    Temat postu: Przód na wahaczach piękny ale kosztowny ?!

Szukam info na temat regeneracji przednich whaczy do wczesnej Kachy. Przód w mojej lata jak "żyd po pustym sklepie" przy jeździe z koszem i muszę go zregenerować słyszałem że sprawa nie jest banalna i może zaboleć fiannsowo macie z tym jakieś doświadczenie?
Z góry dzięki
Jaroo1
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 9:12, 18 Mar 2010    Temat postu:

No fakt. Regeneracja dość kłopotliwa. Na pierwszy ogień trzeba sie zastanowić czy regenerować na igłach czy tulejach ślizgowych. Ta druga opcja tańsza i prostsza ( prościejsza? ). Najistotniejszą sprawą jest wyprowadzenie trzpieni wahaczyków (często będących wyrobionymi od igieł i nadgryzionymi korozją- stopień ich zużycia przesądza o sposobie regeneracji) osiowo- tak, że obrabiając powierzchnie robocze należy to wykonać z jednego zamocowania ma szlifierce do wałków ( ewentualnie tokarce).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaroo1




Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:12, 18 Mar 2010    Temat postu:

Mam sąsiada który jest tokarzem i jest cholernie dobry w tym co robi ma cały zestaw maszyn do obr. metalu (swoja droga jak byś potrzebował coś nietypowego) to robi tanio i b.dobrze. Widzę że muszę rozebrać przód i zobaczyć w jakim stanie sa trzpienie. Wtedy się zobaczy, dzieki za info Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 21:38, 19 Mar 2010    Temat postu:

Jak to wszystko się zmienia - dzisiaj "piękny ale kosztowny" a jeszcze niedawno "paskudny ale tani" - sam parę lat temu sprzedałem za 80 zł ładny z półkami i błotnikiem i bardzo się cieszyłem, że pozbyłem się tego badziewia....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 21:51, 19 Mar 2010    Temat postu:

No widzisz. Teraz za tyle chętnie bym od ciebie kupił.
Tylko z tym zawiasem jest jak zakupem rzadszego "zabytka". Koszt materiału jest wiele niższy niz koszt przywrócenia go do życia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 22:13, 19 Mar 2010    Temat postu:

Kiedyś napaliłem się na taki przód, jak szczerbaty na suchary. Wszyscy mieli teleskopy, a ja chciałem być oryginalny. Nabyłem więc taki przód niekompletny i zaczęły się schody. Przede wszystkim w środku był totalny szrot; igiełki połamane i wyżarte wahaczyki. Jeden z tłoczków pogięty. Potem wpadł mi w ręce drugi, kompletny. Po rozebraniu okazało się, że jest nawet w miarę OK, tylko uszczelniacze były do wymiany. Za to drążek reakcyjny miał sparciałe gumy. Jak bardzo jest ważne mieć drążek w porządku przekonałem się, kiedy podczas hamowania drążek wyrwał się z tarczy kotwicznej i linka hamulca zaczęła się okręcać wokół ośki (trwało to milisekundy:-) oczywiście była gleba-dobrze, że wolno jechałem.
Spotkałem dwa rodzaje takich przodów; jeden z nich miał górną półkę dość nietypową - nie była ona zaciskana śrubami na lagach, tylko dokręcana z góry korkami. Chyba nawet gdzieś jeszcze ją mam. Zresztą mam jeszcze parę drobiazgów od tego zawieszenia; jak ktoś chce, mogę odsprzedać - nie sądzę, żebym się kiedykolwiek na takie zawieszenie skusił Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaroo1




Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:43, 20 Mar 2010    Temat postu: Nie zmienie wahaczy na teleskopy

Prince napisał:
brzytwa- chętnie zobaczę. Daj jakieś foto i cenę.


Będę twardy jak Roman Bratny i nie zmienię whaczyków na teleskopy. Pomimo ż emam zestaw przodu na teleskopach w zapasie to teleskopy są wszędzie a takich wahaczyków nie ma nigdzie. Z nadzieją, że życie nie zweryfikuje mojego zapału Very Happy
----Napalony na whaczyki------ Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kowrowiecz




Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto 19:57, 23 Mar 2010    Temat postu:

Ja miałem taki i jeżdziłem parę lat. Zrobiłem na tulejkach. Myslę ze był o wiele lepszy niż teleskopy. Szczególnie z wozem. Miałem wyrobione już spręzyny tak ze pod nie podłożyłem podkładki . Chyba 20 mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 20:47, 26 Mar 2010    Temat postu:

Też miałem K 750 na wahaczykach, kupiłem ją od trepa który z kolei odkupił ją z jednostki wojskowej w Plocku. Zapytałem o ten przód, twierdził, że wszystkie k 750, które służyły w wojsku miały takie przody a milicja i inne służby teleskopy. Po dwóch latach też zauważyłem że przednie koło lata rozebrałem wymieniłem nowe tulejki sprężyny i złożyłem. Największy problem był z uszczelnieniem wahaczyków ale ktoś mi dorobił uszczelniacze wg oryginału. Kaska naprawdę była wygodna i pamiętam, że koledzy siadali na niej i byli pod dużym wrażeniem. Uwielbiałem jeździć Kachą solo ale z koszem też było świetnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 7:01, 27 Mar 2010    Temat postu:

Uszczelniacze wprawdzie w oryginale wyglądają inaczej - ale dziś można zastosować dostępne bez problemu simmeringi o tych wymiarach. Jeśli powierzchnie współpracujące są zregenerowane to nie ma mowy o żadnych wyciekach.
Milicyjne K750 również były na wahaczykach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Sob 13:48, 17 Kwi 2010    Temat postu:

Tu na zdjęciu gadżety do przodu na krótkim wahaczu:

Jakby kto chciał łyknąć, to pisać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:13, 03 Maj 2010    Temat postu:

a moze ktos wkleic foto bebna? I jak sie tam mocuje błotnik?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 11:40, 04 Maj 2010    Temat postu:

Bez problemu Skarbie, tylko o co chodzi z tym bębnem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:49, 04 Maj 2010    Temat postu:

w sensie pokrywa bebna:]Tam jest inna, wiec?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 10:00, 05 Maj 2010    Temat postu:

Rozumiem, że chodzi ci o standardowy przód na krótkim wahaczu. Proponuję zatem wejść na stronę główną do działu Biblioteka (tak, tak, jest taki Smile i znaleźć informacje o K-750. Jest tam w tej chwili kilka instrukcji i katalogów dotyczących modeli K-750, K-750W i K-750M. Dodatkowo w dziale Modele jest tez zdjęcie takiego motocykla z muzeum KMZ i rysunek tego przodu.

Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Śro 10:01, 05 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin