Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przejściówka alternatora i koło prądnicy z tworzywa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Czw 13:32, 10 Sie 2017    Temat postu: Przejściówka alternatora i koło prądnicy z tworzywa

Czy ktoś z Was może podpowie mi gdzie mogą dorobić przejściówkę do alternatora? Obecnie śmigam na pradnicy maluchowej ale przy jeżdzie wokół komina nie za bardzo akumulator jest doładowywany, dlatego chciał bym mieć w odwodzie alternatywę w postaci alternatora.
Kolejna sprawa to to, że silnik mi pieknie pracuje...to puff...puff hahaaha ale wszytko psuje dzwoniące koło prądnicy, które ma bardzo duży luz międzyzębny, po prostu jest duży luz między kołem rozrządu a prądnicy stąd dzwonienie( przejsciówka do prądnicy z maluszka robiona z rysunku z neta a włąsciwie z poradnika).
Podniosłem poziom oleju w "przedziale" rozrzadu poprzez częściowe zasłonięcie odpływu oleju z tej przestrzeni ale to mało.
Czy znacie kogoś kto robil coś takiego, tzn zakładal koło żebate prądnicy wykonane z tworzywa albo gdzie moge kupić cos takiego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 13:58, 10 Sie 2017    Temat postu:

Zarówno alternator, jak i ciche (stalowe) koła rozrządu kupisz u Pawła Wyrębiaka z Grudziądza.
Tel. 793 371 175
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 15:22, 10 Sie 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] doskonale widać piękną robotę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Czw 17:41, 10 Sie 2017    Temat postu:

marcello napisał:
[link widoczny dla zalogowanych] doskonale widać piękną robotę...

Moze mi nie uwierzysz ale nie mam facebook-a 😁
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Czw 17:54, 10 Sie 2017    Temat postu:

klapek napisał:
Zarówno alternator, jak i ciche (stalowe) koła rozrządu kupisz u Pawła Wyrębiaka z Grudziądza.
Tel. 793 371 175

Dziekuje za info ale mozesz mi wyjasnic termin "ciche koła zebate" i to stalowe? Wydaje mi sie ze ciche ,to byly by z poliuretanu(chyba dobrze nazwałem materiał z którego się wykonuje coś takiego)U mnie problem polega na tym ,że oryginalne koło zębate pradnicy g414 ma za małą średnicę i to jest powodem hałasu.Żeby choc troche zniwelowac luz podlozylem blaszkę pod stojan co spowodowało pochylenie pradnicy i zmniejszenie luzu miedzyzebnego. Wyglada to fatalnie i tak nie moze być na dłuższą metę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:05, 10 Sie 2017    Temat postu:

Przetocz stojan. Z takiego stojanu zrobiłem przejściówkę pod altek, tak na prawdę to tylko do tego się nadaje.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 7:39, 11 Sie 2017    Temat postu:

fido28 napisał:
mozesz mi wyjasnic termin "ciche koła zebate" i to stalowe? Wydaje mi sie ze ciche ,to byly by z poliuretanu(chyba dobrze nazwałem materiał z którego się wykonuje coś takiego)


Gdy zrobisz od podstaw, proste koła bez bicia i natniesz je tak, aby luz międzyzębny był minimalny, to i stalowe będą ciche. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pią 12:26, 11 Sie 2017    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Przetocz stojan. Z takiego stojanu zrobiłem przejściówkę pod altek, tak na prawdę to tylko do tego się nadaje.
Wojtek

Też mi to przeszło przez myśl...Wystarczyło by tylko flansze pod alternator wytoczyć, pospawać i gotowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pią 12:33, 11 Sie 2017    Temat postu:

klapek napisał:

Gdy zrobisz od podstaw, proste koła bez bicia i natniesz je tak, aby luz międzyzębny był minimalny, to i stalowe będą ciche. Wink

hmmm coś w tym jest ale jak juz miał bym robić koło zębate od podstaw to chyba bym zaryzykował z poliuretanu. Oczywiście muszę też pamiętać, że nowe koło zębate musi być o koło 4 mm większe(nie mierzyłem jeszcze a to 4mm to jest na"oko")ale to tylko w przypadku jak pozostawił bym prądnicę od fiata 126p.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 15:32, 11 Sie 2017    Temat postu:

Pod Malca czy Warczyburga frezowało się blok i siadało jak należy. Teraz toczą stojany, co powoduje spadek mocy takiej prądnicy. Skutkiem czego mamy zbliżone wartości do oryginału, jedyny zysk to że mamy 12 V i łatwiej o żarówki. Realnie potrzeba 150-200 W, z tym że od niskich obrotów, czego oczywiście prądnica nie da. Właściwie dowolny altek to gwarantuje.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pią 18:47, 11 Sie 2017    Temat postu:

Zauważyłem, że z tym prądem u mnie nie jest za dobrze.Jak śmigam wokół "komina" to prądu ubywa i to sporo, a mam akumulator 14 Ah i regulator RP126 .
Kusi mnie zainstalowanie alternatora ale jak na razie powstrzymuje mnie ten okropny widok choć ortodoksem nie jestem. Chyba musi dojść do sytuacji w której zabraknie mi prądu kiedy będę w lesie, w nocy i to podczas deszczu!!


Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Pią 18:49, 11 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dz@hym




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 174
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wieś w zamojskim..

PostWysłany: Pią 21:21, 11 Sie 2017    Temat postu:

Kolego załóż ledy gdzie się da i powinno być git! Ja jeżdżę na takim rozwiązaniu i naprawdę jest w porządku. Mam zwykłą H4 na przodzie reszta jak wyżej. Fakt motocykl prawie nie stygnie, ale rozwiązanie daje radę!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 22:44, 11 Sie 2017    Temat postu:

Możesz założyć piękne dynamo od Jacka, ale cena jest elektryzująca Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Sob 6:15, 12 Sie 2017    Temat postu:

Na razie na pierwszym miejscu jest pozbycie się "dzwonienia", czyli wyeliminowanie luzu pomiędzy kołami zębatymi w taki czy inny sposób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robus76




Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KATOWICE

PostWysłany: Sob 7:58, 12 Sie 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Może to pomoże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin