Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przegub gumowy kardana
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szatan34




Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Wto 20:12, 03 Cze 2014    Temat postu: Przegub gumowy kardana

Niedawno zauważyłem w mojej maszynie że guma kardana jest już pęknięta ,więc czeka mnie wymiana.Pytanie do Was jaki przegub zakupić i od kogo ??Czy jest jakiś wzmocniony może który jest lepszy i trwalszy od fabrycznego??Jednym słowem proszę o jakąś dobrą radę.Po
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szatan34




Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Wto 20:13, 03 Cze 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrVitt




Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 20:52, 03 Cze 2014    Temat postu:

Ja co prawda nie katuje sprzęta i kupiłem jedną z dostępnych gum na Allegro, ale... otwory są rozfrezowane na wymiar zgodny z dokumentacją i umieszczone na poprawionej - prawidłowej średnicy podziałowej.
Ponadto obustronnie są splanowane, tak, że zabieraki stoją prosto i wchodzą z lekkim wciskiem i pewnie się trzymają
Pozdro
Artur
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szatan34




Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Śro 17:45, 04 Cze 2014    Temat postu:

Ok a tak z waszego własnego doświadczenia to kupić tą gumę obojętnie jaką??Doradżcie coś na pewno więcej jeżdzicie.Co jaki czas to wymieniacie?Ja kupiłem maszynę zrobiłem nią z 500km i już po gumie.Druga sprawa to czy kupować sam wkład czy może całość z tym pierścieniem stalowym??Napiszcie mi koledzy od kogo warto kupować części do rusa a od kogo nie,bo na allegro trochę tego jest.Dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrVitt




Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 18:44, 04 Cze 2014    Temat postu:

Jak masz parę złotych to kup ze dwie od różnych sprzedawców, załóż lepszą, popatrz, pomierz, przymierz.
Powiem Ci, że już nie wiadomo kto co sprzedaje, czasem mam wrażenie, ze to jeden wielki ten sam odpad produkcyjny bo częściami tego nazwać nie można (sporadycznie trafiają się rodzynki)
Nawiążę jeszcze jako inżynier mechanik do opinii o polibuszu, pewnie mnie tu koledzy katujący sprzęty zjedzą żywcem, że co ja tam jeżdżę i opowiadam, przecież mają silniki z bawary itd, ale nie jestem zwolennikiem zbytniego przesztywniania węzłów.
Po to jest to nieszczęsne sprzęgło z gumy żeby tłumiło szarpnięcia i przeciążenia. Wkładając tam coś sztywnego, mocnego musi oznaczać, że w końcu wysypie się inny element, może skrzynia, może dyfer?
Pozdro!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szatan34




Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Śro 18:56, 04 Cze 2014    Temat postu:

Ok dzięki wielkie a jeśli chodzi o to czy ma to być sam wkład czy guma razem z tym otaczającym ją pierścieniem stalowym to który wybrać??Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrVitt




Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 19:01, 04 Cze 2014    Temat postu:

Kup całość i nie wnikaj we wciskanie, cudowanie z tym pierścieniem wewnętrznym, itd
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szatan34




Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Śro 19:04, 04 Cze 2014    Temat postu:

ok tak zrobię dzięki.A widzę że kolega też z Torunia a może sklep Wilmat zna??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrVitt




Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 19:12, 04 Cze 2014    Temat postu:

No znam,2 km ode mnie mają nową siedzibę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szatan34




Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Śro 19:22, 04 Cze 2014    Temat postu:

bo ja tam pracuję.Może się kiedyś zgadamy??Może będzie okazja pojeżdzić.Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrVitt




Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 19:26, 04 Cze 2014    Temat postu:

Spoko, daj namiary na PW
na Rotor jedziesz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 0:07, 05 Cze 2014    Temat postu:

DrVitt napisał:
Jak masz parę złotych to kup ze dwie od różnych sprzedawców, załóż lepszą, popatrz, pomierz, przymierz.
Powiem Ci, że już nie wiadomo kto co sprzedaje, czasem mam wrażenie, ze to jeden wielki ten sam odpad produkcyjny bo częściami tego nazwać nie można (sporadycznie trafiają się rodzynki)
Nawiążę jeszcze jako inżynier mechanik do opinii o polibuszu, pewnie mnie tu koledzy katujący sprzęty zjedzą żywcem, że co ja tam jeżdżę i opowiadam, przecież mają silniki z bawary itd, ale nie jestem zwolennikiem zbytniego przesztywniania węzłów.
Po to jest to nieszczęsne sprzęgło z gumy żeby tłumiło szarpnięcia i przeciążenia. Wkładając tam coś sztywnego, mocnego musi oznaczać, że w końcu wysypie się inny element, może skrzynia, może dyfer?
Pozdro!


A ja sie zgodze z Toba w pełni... Rozpad sprzegła gumowego jest najczesciej skutkiem , a nie przyczyna....Skutkiem zle wyregulowanego mostu , wywalonego krzyzaka , zle pracujacego sprzegla....braku osiowosci , cos jest nie tak jesli leci , niema cudów ,

Troche sie naogladałem tych rozwalonych gum i zawsze było skutkiem a nie przyczyna...

Ja na swoim ma zrobione ze 10- 12 tys km , kupione niepamietam gdzie i kiedy , ale na pewno z 15- 20 lat temu , nie katuje , ale tez i nie oszczedzam , co paru z Was chyba na tegorocznym Hubalu zauwazylo...

Bawaria i napedowiec to co innego , niemiecki inzynier jak liczył to sprzegło to nie przewidywał takich mocy i takiego momentu obrotowego....ma prawo i moze poleciec.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 0:35, 05 Cze 2014    Temat postu:

Cytat:
niemiecki inzynier jak liczył to sprzegło to


To nie liczył że będzie pracować jako przegub.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 6:03, 05 Cze 2014    Temat postu:

To sprzęgło nie było liczone na pracę jako przegub, to jedno, i było liczone na mniejszą moc. Dodatkowo obecna wschodnia produkcja jest z bardzo złej gumy.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 6:20, 05 Cze 2014    Temat postu:

Nie do konca tak bo powód który mnie sklonil do dorabiania tych sprzegiel byl jeden:))))
Kupowalem od roznych sprzedawców chyba ze 4 rodzaje i zadne nie wytrzymalo 100km a jedno nawet sie rozpadlo jak wkolo garazu pojezdzilem hahaha.Pewnego dnia pomoglem koledze ukonczyc kaske i jechalem mu ja oddac swierzo po calkowitym remoncie jaki wykonal a ja zestrajalem wszystko do kupy i nie dojechalem 70 km bo oczywiscie mega sprzeglo co mialo byc super jakosci jak pisal na stronie sprzedawca rozlecialo sie w kawalki .Gdy juz ze sprzegla zostalo to co na zdjeciu ponizej napieralo tak na lape sprzegla ze wyrwalo linke a nastepnie lapa uderzyla w regulator napiecia ernap 2s jak wiadomo coraz ciezej dostepny i wyniku czego nie bylo ladowania ,sprzegla a ja musialem dojechac bez sprzegla z wozem przez kilka skrzyzowan swietlnych z koszem.sposób ruszania ze swiatel byl lekko łamiący ręce:))) czyli 1/3 gazu i z kopa w biegi i start z kolem w górze od razu skrecajacym na strone kosza.Hhahahaha nie polecam:)).Stare sprzeglo gumowe jest mega mocne ale juz ciezko dostepne .Dorobilem sam jak wielu innych i ciesze sie ze juz mam ten problem z glowy:)
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin