Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przebudowa Dniepra
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cichy




Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wąsosz

PostWysłany: Sob 22:37, 11 Paź 2014    Temat postu: Przebudowa Dniepra

Witam !!! Jestem w trakcie cięcia ramy tak by wsadzić felgę samochodowa o wymiarze 15/205 na tył do dniepra , podejmował ktoś takie wyzwanie ? jakieś sugestie ?
proszę o opinie , ewentualnie jakieś wskazówki , no i czy ktoś ma na sztywnym tyle ruska , ja mam delemet czy go nie usztywnić z tyłu ale nigdy nie jeździłem na sztywnym tyle i nie wiem jak się zachowuje taka maszyna zwłaszcza że ja mam kosz z boku , odsunięty już o 15 cm Smile i lekko zmodernizowany Smile

Co wy o tym sądzicie ???

pozdrawiam Lwg Cichy Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Nie 9:36, 12 Paź 2014    Temat postu:

Domniemam, że chodzi ci po głowie ten projekt? Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 9:46, 12 Paź 2014    Temat postu:

Nie wsadzisz takiej szerokiej felgi bo Cię wałek nie puści. Trzeba by dodatkowe przeniesienie napędu w bok zrobić. Można dać zębatki na skrzynię i dodatkowo podparty łożyskiem wałek i przenieść łańcuchem. Można przesuwać silnik w bok w ramie i felgę na szprychach względem piasty, tylko wtedy słabo z zbieżnością pojazdu. Przy sztywnym tyle trzeba dobre amortyzowane siedzenie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:33, 12 Paź 2014    Temat postu:

hakin1 napisał:
Domniemam, że chodzi ci po głowie ten projekt? Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


I czemu szydzisz? Czy każdy musi jeździć tylko i wyłącznie na oryginale? Jak chce, to niech chłopak tworzy według własnej wyobraźni...
Da się? Da się:
[link widoczny dla zalogowanych]

Cichy, są gdzieś na Ukrainie chłopaki, co zaczynali od przeróbek sowietów, a teraz się rozwinęli i przerabiają "poważniejsze" maszyny. To na pewno ich dzieła:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale nie mogę namierzyć ich strony w tej chwili.[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 12:41, 12 Paź 2014    Temat postu:

Błażej napisał:
hakin1 napisał:
Domniemam, że chodzi ci po głowie ten projekt? Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


I czemu szydzisz? Czy każdy musi jeździć tylko i wyłącznie na oryginale? Jak chce, to niech chłopak tworzy według własnej wyobraźni...
[/img]


Szydzi bo to juz dawno przestało mieć cień śladu sensu. Jeszcze rozumiem Cyrograf'a, bo on w tej wizi budowy bawi sie realizację projektu sprzed 20 lat, kiedy to nie było wyboru. Teraz kupuje sie rozbitka Japonii za połowę kosztu remontu samego ruskiego silnika. Nie trzeba sie bawić w generalkę, przeróbka będzie sie cieszyć silnikiem przez kolejne 10 lat przy zapewnieniu minimalnych warunków serwisowych. A rusek nie. Nie znosi sam siebie. A przeróbki wypluje jeszcze prędzej.
Te motocykle sie rzeźbi. Nie jeździ nimi. Co czyni z nich odmianę mebla. Części wystroju garażu. Słabo sie na tym nawet siedzi. Ale do szydzenia nadają sie znakomicie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:39, 12 Paź 2014    Temat postu:

Prince napisał:
A rusek nie. Nie znosi sam siebie. A przeróbki wypluje jeszcze prędzej.
Te motocykle sie rzeźbi. Nie jeździ nimi. Co czyni z nich odmianę mebla. Części wystroju garażu. Słabo sie na tym nawet siedzi. Ale do szydzenia nadają sie znakomicie Wink


No prawda. Ale widzę, że humor dopisuje Very Happy Niemniej, jeśli chłopak ma wizję, bajkę marzenie i inne takie, to czemu nie? Umówmy się, i rosje, i japońce w tej chwili nie stanowią takiego dobra i spuścizny historycznej, by na siłę utrzymywać je jedynie w oryginale i tylko takie wersje uważać za słuszne. Więc jeśli ktoś się chce dorwać ze szlifierką, spawarką i stworzyć coś według własnego pomysłu, to proszę bardzo. A nuż się uda i wyjdzie jakaś fajna maszyna (do której potem da się wsadzić jakiś cywilizowany silnik, by to w ogóle ruszyło Very Happy). A jeśli można coś dopomóc, to pomóżmy, a nie wyśmiewajmy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 19:56, 12 Paź 2014    Temat postu: Re: Przebudowa Dniepra

Cichy napisał:
Witam !!! Jestem w trakcie cięcia ramy tak by wsadzić felgę samochodowa o wymiarze 15/205 na tył do dniepra , podejmował ktoś takie wyzwanie ? jakieś sugestie ?

Zanim potniesz ramę, sprawdź, czy koło nie wejdzie bez cięcia.
W Uralu byłoby prościej - przerabiasz bęben-falbanę i 150-ka wchodzi bez problemu, trzeba tylko ośkę podtoczyć. Piszę o ramie od M-67. W Dnieprze jest z tym gorzej, bo bębna nie przerobisz.
Dobrze byłoby zamiast gumowego sprzęgła dać przegub równobieżny, może i drugi przy tylnej przekładni, a amortyzację dać w drążku reakcyjnym mocowanym do obudowy dyfra za pośrednictwem dwóch silentbloków.
W każdym razie rób swoje - i tak wszystko zależy, ile masz kasy na projekt. Jak masz dużo, to możesz pociąć nawet Sokoła 1000 i wtedy wszyscy powiedzą, że szacun i że jesteś ekstrawagancki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:03, 12 Paź 2014    Temat postu:

205 to nie 150, tego nie da się wprost zamontować.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 20:31, 12 Paź 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:50, 13 Paź 2014    Temat postu:

O kurde! Czy mi się zdaje, czy faktycznie przód w tym pojeździe, to wahacz z jakiejś japonii?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 23:01, 13 Paź 2014    Temat postu:

No fajnie. Ale to nie jest 205, a bardzo daleko od tego.

Tak Błażej. To tylny wahacz. Pomysłowe i nie wygląda na coś co by jeździło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:50, 14 Paź 2014    Temat postu:

Turlać to się jakoś będzie po bulwarach... Zjazdu z i wjazdu na lawetę też pewnie dokona Very Happy
W tej galerii jest trochę zdjęć, niektóre całkiem miłe dla oka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Wto 22:54, 14 Paź 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
tu bliżej. choć 205 dla mnie to i tak masakra jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 6:49, 15 Paź 2014    Temat postu:

koltun_m napisał:
https://www.facebook.com/vadosvvv/photos/a.397267570417569.1073741833.396555490488777/541180632692928/?type=1&permPage=1
tu bliżej. choć 205 dla mnie to i tak masakra jest

Ale za to nie trzeba stopki centralnej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Śro 18:42, 15 Paź 2014    Temat postu:

z wozem to i tak ni trzeba Smile

a czemu akurat taki wymiar ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin