Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem ze skrzynią ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:16, 04 Kwi 2015    Temat postu: Problem ze skrzynią ?

Witam, wsadziłem do mojego mw już silnik, założyłem napęd i robię instalacje ale dziś przy sprawdzaniu sprzęgła natrafiłem na dziwne zjawisko, gdy odbierałem silnik z remontu od znajomego biegi wchodziły na stojaku, wszystko działało jak trzeba, a po założeniu napędu i wsadzeniu na koła na nieodpalonym silniku biegi nie wchodzą, bez sprzęgła czy z nim, nie ma różnicy, martwi mnie to bo zwykle odpalenie silnika chyba nic nie daje w pojazdach w takiej sytuacji. Dźwignia zmiany biegów chodzi góra dół i wyczuwam minimalne tyknięcie na krańcowych wychyleniach ale biegi nie wchodzą, starałem się wrzucać w ruchu i to samo.. co z tym począć ?Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3422
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 15:35, 04 Kwi 2015    Temat postu: Re: Problem ze skrzynią ?

Wiesz czy nie wiesz, ze skrzynie w ruskach były różne? Bo jak nie wiesz to by cie to trochę tłumaczyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 16:19, 04 Kwi 2015    Temat postu:

JAk to skrzynia ze wstecznym to wez sobie kolego wylacz do konca dzwignie wstecznego i biegi zaczna chodzic hahahahahahhaa Smile)))))))))))))))).
Powrót do góry
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Sob 20:08, 04 Kwi 2015    Temat postu:

Raz po pijaku tez tak miałem. Nic mi nie wchodziło, na drugi dzień wsteczny trafił na swoje miejsce i moto uleczone Smile Przy okazji pare innych rzczy spitoliłem..
W Twojej sytuacji jezeli wszystko na trzeżwo, to może sprzęgło nie działa prawidłowo.. Linka, wysprzęglik itp. Sprawdź to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:40, 04 Kwi 2015    Temat postu:

Hahaha Very Happy dzięki za porady, jednak to był faktycznie ten wsteczny, problem wynikl z tego że jestem nieobyty z skrzyniami rosyjskich motocykli Sad ale szybkie porady oraz pomoc minimalizuje mój stres i dociekani a przyczyny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 9:34, 05 Kwi 2015    Temat postu:

Hehehehe "trening czyni mistrza" wiec trenuj Smile))) jak Ci się wszystko zepsuje co tylko możliwe i sam to naprawisz to opanujesz lub nie hihihi:))).
Powrót do góry
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Pon 10:05, 13 Kwi 2015    Temat postu:

no ja też mam problem, trochę innego typu. Cieknie z dźwigni od wstecznego, poprzedni właściciel podłożył podkładkę filcową pod dźwignie ale to g.... dało. Trzeba wyjąc skrzynię i dorobić tulejkę jakąś, czy jak to uszczelnić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2494
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 10:20, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Marcin Dziopa, napisał:
Moim autorskim ☺ pomysłem na uszczelnienie ośki jest zastosowanie dwóch
centymetrowych odcinków wężyka silikonowego o średnicy
wew. 8mm i zew. 12mm. Po naciągnięciu ich na ośkę
dźwigni uszczelnienie zapewni już pierwsza gumka od
strony mechanizmu. Oczywiście oryginalny o-ring też
możemy założyć i zablokować metalowym pierścionkiem.
Rzeczony wężyk silikonowy dostaniemy w sklepach z akcesoriami do robienia wina i pędzenia
bimbru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 11:04, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Demontujesz dekiel ze skrzyni i dzwignie na osce od wstecznego.
Bierzesz ucinaczki do drutu i wyciagasz umiejetnie ten kolek wbity w korpus skrzyni zaraz nad oska od wstecznego o wysuwacz oske do srodkla .Z zewnetrznej strony wydubujesz sterego oringa cieniutkim srubokretem czyscisz rowek pod oring i wkladasz tam nowego oringa i dajesz smaru na oske i oringa zeby przy wsuwaniu oski nie uszkodzilo uszczelnienia.
Zabijasz spowroten koleczek metalowy ,zakladasz dzwignie i dekiel i masz gotowe:))).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 11:05, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Wto 12:36, 14 Kwi 2015    Temat postu:

ok, ale utknąłem trochę wcześniej. Wyjąłem skrzynie, odkręciłem kopajkę, dźwignię sprzęgła, wypchnąłem suwak i co dalej?
Trzeba odkręcić zabierak (czy jak to się nazywa) który wchodzi do przegubu?
A w tłumaczeniu/książce Klisza jest żeby zdjąć łożysko oporowe i dysk złącza oporowego?? - co to jest o co chodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2494
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 12:42, 14 Kwi 2015    Temat postu:

Tak, odkręcasz zabierak, wyciągasz go, ślimak licznika wyciągasz, odkręcasz śruby M6 i unosisz pokrywę.
Gdy ją uniesiesz, posypie się tryb wstecznego - tak ma być, bez paniki Wink
Dalej wyciągniesz wodziki, choinkę i masz dostęp do ośki ręcznej zmiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Wto 22:22, 14 Kwi 2015    Temat postu:

ok, pokrywę zdjąłem (przed zdjęciem pokrywy, chyba niepotrzebnie odkręciłem dwie śruby, trzymające taki plastikowy "odbój" dla wałka kopajki, bo do środka skrzyni wpadły zawleczki i podkładki od tych śrub trzymające odbój i spadła sprężyna od kopajki)

a ten kołek wbity w korpus nie można wybić jakimś punktakiem? bo bardzo niewiele go wystaje, chyba nawet nie milimetr. i wyciągam ten kołek (patrząc na to jak zamontowana jest skrzynia) to tak jakbym wyciągał ten kołek w stronę silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 7:17, 15 Kwi 2015    Temat postu:

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nie no kolego wez to daj komu kto ma troche pojęcia bo ty masz bardzo slabe ogolnie pojecie i tylko to popsujesz.Zreszta juz cos tam zepsules.
Ty chyba nie wiesz o jakim kolku pisalem wiec z tej naprawy nie wiem czy cos wyjdzie.
Powrót do góry
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 8:47, 15 Kwi 2015    Temat postu:

Zeby zdjac dekiel odkrecasz nakretne z walka nr8 i sciagasz widelki ,sruby na obbwodzie na dziesiatke klucz ,starter i dla wygody wysprzeglik caly z łapa sprzegla oraz od razu dzwignie wstecznego.

Wyciagasz kolek nr2 wodzik nr 3, łapke wodzika wstecznego nr 6 z trybem wstecznego nr7.
I wyciagasz ośke wstecznego w lewo ktora ci wyjdzie do momentu az sie oprze o polksiezyc startera nr4 ktory musisz dzwignąc za pomoca oski nr5 przekrecajac w lewo i wtedy wyciagniesz do konca oske wstecznego.
Oring jaki masz wymienic jest w otworze w miejscu nr1.

Zebatka spinajaca nr9 ma byc w tej pozycji jak na zdjeciu zebys jej nie obrocil o 180 stopni.
Jak kolka nr2 nie bedziesz mogl wyciagnąć to zlap go w imadle i krec skrzynia a jak ci sie zmasakruje to nawet z gwozdzia go mzoesz dorobic Smile))).
Pamietaj zeby wbic ten kolek w podtoczony rowek na ośce wstecznego.

Jak teraz nie dasz rady to daj to komus jak juz pisalem Smile)))).

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 8:56, 15 Kwi 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Śro 11:23, 15 Kwi 2015    Temat postu:

mam mega słabe pojęcie Smile ale wiem o jaki kołek Ci chodziło. Jedynie co niepotrzebnie odkręciłem to te dwie śruby od tego plastiku/odboju co się opiera półksiężyc. I dlatego wałek z półksiężycem i sprężyną mam wyjęty.

Ale bardzo fajna instrukcja ze zdjęciem - dzięki, wróce do domu będę walczył dalej.

Mi chodziło o to w którą stronę ten nieszczęsny kołek ciągnąć bo on u mnie nie wystaje nic, a nic. a na tym zdjęciu kawałek za który można by złapać jest. u mnie ten kołek jest równo z obudową


Ostatnio zmieniony przez Marcinnn6 dnia Śro 11:27, 15 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin