Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pozycja silnika solo, a z koszem.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiotrF




Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:41, 31 Lip 2017    Temat postu: Pozycja silnika solo, a z koszem.

Witam Wszystkich serdecznie. Odszykowałem właśnie urala M67-36 z koszem i rozważam opcję kupienia kolejnego, w wersji solo. I tu może nieco nieprofesjonalne pytanie. Zauważyłem, że w moim egzemplarzu silnik jest mocno przesunięty w prawo, w stronę kosza. Czy wersja solo ma identyczną pozycję silnika, czy solówki mają silnik bardziej centralnie? Wiem, że wielu z Was pytanie wyda się mocno zabawne ale na rynku solówki są rzadkością, a nie jestem pewien, czy solo wykonane z wersji koszowej będzie ok. Z góry dziękuję za każdą opinię. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 9:06, 01 Sie 2017    Temat postu:

Zarówno z koszem, jak i solo silnik ma być po środku.
Wychodzi na to, że masz źle włożone tulejki/podkładki dystansowe.
Dobrze ustawiony silnik powoduje że przeniesienie napędu, ma lżej i starcza na dłużej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrF




Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:49, 01 Sie 2017    Temat postu:

Wiesz, co silnik równolegle do osi, tulejki tak jak piszą dobrane aby napęd szedł prosto. Ale mimo wszystko prawy cylinder wystaje bardziej niż lewy. W sumie mógłbym zamienić tulejki i przesunąć go bardziej w lewo ale wtedy wał nie byłby centralnie w otworze w wahaczu. Myślisz, że tak powinno być?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:13, 01 Sie 2017    Temat postu:

Istotne jest aby wyjście z skrzyni było w jednej linij z dyfrem. O wahacz ma nie ocierać, nie musi być idealnie centrycznie. Jak się pakowało grube koło, to się blok silnika piłowało aby to jakoś działało.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 7:27, 02 Sie 2017    Temat postu:

Tulejki służą nie do ustawienia silnika w osi motocykla, to w tej konstrukcji jest nie istotne. Tulejki mają za zadanie ustawić wałek wychodzący ze skrzni równo z osią kardana. Im mniej przekoszone tym dłużej wytrzymuje gumowe sprzęgiełko co jest znakiem że całość też mniej cierpi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiotrF




Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:11, 02 Sie 2017    Temat postu:

Super. Fajna dyskusja. Dziękuję za Wasze opinie. Przy okazji jeszcze jedno pytanie. Cyrograf, napisałeś grube koło. Miałeś na myśli szerszą 19stkę? Jak szeroka wchodzi? Ja kupiłem opony po żużlu i strasznie biją. Mam wrażenie, że drutówki są porozciągane i nie siadają równo na obręczy. Nie wiem, czy coś da się z tym zrobić. Macie jakieś doświadczenia z jazdą na używanych oponach do żużlu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 6:14, 03 Sie 2017    Temat postu:

Żużlowe opony są do jazdy po torze i niczego więcej. Czym prędzej to wyrzuć. Zwykle da się założyć 4.00 jednak zdecydowanie wygodniej stosować 3,75. Grube koło robiło się z felgi od Syreny, Garba lub obecnie Smarta, 15".
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin