Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oleje i Smary K 750 Dniepr
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Taliban95




Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Czw 19:42, 05 Kwi 2012    Temat postu: Oleje i Smary K 750 Dniepr

Witam,
mam problem a mianowicie nie wiem co wlać do dyfra, gdy go rozebrałem z jednej i z drugiej strony miałem coś bardzo gęstego, coś w rodzaju smaru. Nie mam pojęcia co to jest. Czym mam go zapełnić, zlać olejem czy zalepić to smarem? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Taliban 95
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 20:24, 05 Kwi 2012    Temat postu:

olej przekladniowy do dyfra 80w/90 .na zabieraku mogl byc smar zeby sie nie wycieral .
Powrót do góry
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 21:18, 05 Kwi 2012    Temat postu:

polecam do wszelkich starych konstrukcji Midland 85W140
dobrze gęsty olej do tego typu konstrukcji.

dobrym rozwiązaniem jest też smarowidło konsystencji kisielu
tzw. smar do centralnego smarowania w samochodach cieżarowych

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Pią 9:55, 06 Kwi 2012    Temat postu:

skrzydlaty napisał:
polecam do wszelkich starych konstrukcji Midland 85W140 dobrze gęsty olej do tego typu konstrukcji


Popieram,
do skrzyni i dyfra śmiało lać 85w140,
ja dodatkowo w dyfer dałem "molly",
to taki dodatek z molibdenem,
ponieważ w instrukcji Moto Guzzi nie tyle zalecają
lecz nawet jest wymagany w skrzyni i dyfrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 19:49, 06 Kwi 2012    Temat postu:

A jak się ma dobre uszczelnienia tak jak w moim cudaku to się leje hipol 15 f
jest dużo rzadszy ale dobrze płucze i chyba o to chodzi nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2892
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:10, 06 Kwi 2012    Temat postu:

Nie! Chodzi o to aby było dobrze smarowane. Jeśli idzie o igły to najlepiej by im było w towocie, tyle że smar wyleci i zostaną bez smarowania. Dla tego stosuje się gęsty olej.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1510
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pią 22:33, 06 Kwi 2012    Temat postu:

A wiecie co, ja gdzieś tak w latach 80, w mojej pierwszej emie, nałożyłem do dyfra towotu, tak ze sporą górką, docisnąłem dekiel, nadmiar smaru wycisnęło i przez 4 lata do dyfra nie zaglądałem jeżdżąc dużo i daleko, potem motonga sprzedałem i nie było sygnałów że coś się z dyfrem dzieje. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 6:33, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Często słyszę takie sugestie jak napisał mcswirus:

"do skrzyni i dyfra śmiało lać 85w140"

Do dyfra no to jeszcze mnie nie dziwi, ale dlaczego do skrzyni ?
W starych instrukcjach jest napisane, że do skrzyni lać olej silnikowy.
To jak z tym jest ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Sob 8:33, 07 Kwi 2012    Temat postu:

To sie sprawdza gdy olej ze skrzyni smaruje także sprzęgło (mokre sprzęgło)
Bo przekładniowy jest za gęsty i tarczki źle na siebie oddziałują
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2892
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 8:33, 07 Kwi 2012    Temat postu:

"W starych instrukcjach jest napisane, że do skrzyni lać olej silnikowy"
Tak bo kiedyś były praktycznie tylko gęste oleje. Czasy oleji typu LUX 10 mięły. Przed laty lałem LUXa do silnika, skrzyni, dyfra i amortyzatorów w rusku a w WFM do paliwa robiąc mieszanke i skrzyni gdzie jest mokre sprzęgło Very Happy Nowoczesnych oleji silnikowych samochodowych z uwagi na dodatki nie można lać do motocykli z mokrym sprzęgłem bo tego nie wytrzyma. W rusku spręgło suche więc do skrzyni dobrze jest lać gęsty bo jest lepiej smarowana > dłużej żyje i ciszej pracuje.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:45, 07 Kwi 2012    Temat postu:

U mnie w skrzyni nic się nie wyciszyło po zastosowaniu tak gęstego oleju.
Gęstym olejem ubytków stali się nie uzupełni a przyczyny wycieków nie załata. W ten mit już dawno przestałem wierzyć. Działa to jak placebo.
85w140 to olej to wysoko obciążonych przekładni (ciężarówki, maszyny budowlane) gdzie temp.: pracy powstające w wyniku tarcia są dużo wyższe i zwykłe oleje tracą w nich wymaganą lepkość - proszę mnie poprawić jeśli błędnie myślę. Wg literatury zbyt gęsty olej może czasem i zaszkodzić.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Sob 9:15, 07 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2892
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 10:34, 07 Kwi 2012    Temat postu:

W skrzyni olej rozbryzgują obracające się elementy > pracują w mgle olejowej. Za gęsty olej to towot Very Happy Moim zdaniem jeśli lepkość oleju przekładnowego zawiera się gdziekolwiek w przedziale 80-140 to nie ma znaczenia co to za olej bo nadaje się do ruskiej skrzyni.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Sob 12:33, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Poza tym w ruchu miejskim gdzie w korkach
silnik silnie się nagrzewa to i skrzynia jest gorąca
więc nawet i najgęstszy olej robi się o wiele rzadszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2740
Przeczytał: 22 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 16:30, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Nowoczesnych oleji silnikowych samochodowych z uwagi na dodatki nie można lać do motocykli z mokrym sprzęgłem bo tego nie wytrzyma.
Wojtek

Motocykl Adama M.l obalił tą teorię... Adamie, przypomnij jakie efekty po kilku sezonach użytkowania Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Taliban95




Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Sob 21:06, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Mam kolejny problem jaki najlepiej olej wlać do przedniego zawieszenie w kaśce?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin