| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
el.szaman
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 9 Przeczytał: 63 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Fuerteventura
|
Wysłany: Śro 15:03, 15 Paź 2025 Temat postu: MW750 K750 - wzmocnienie chłodzenia silnika |
|
|
Cześć.
Kto z Was próbował poprawić chłodzenie silnika MW750? Motocykl ma być eksploatowany w gorącym klimacie i obawiam się, że oryginalne chłodzenie może być a mało wydajne.
Jasne, dobry olej etc. będą miały wpływ, ale szukam pomysłu na coś więcej.
Czy ktoś próbował np. zrobić dodatkową chłodnicę oleju?
Wiem, że to duże odstępstwo od oryginału, ale szukam pomysłów
Marta
Ostatnio zmieniony przez el.szaman dnia Śro 15:10, 15 Paź 2025, w całości zmieniany 1 raz |
|
| Powrót do góry |
|
 |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 970 Przeczytał: 8 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 6:01, 16 Paź 2025 Temat postu: |
|
|
Możesz próbować zrobić to na dwa sposoby.
Pierwszy, to dołożenie żeber chłodzących i raczej dotyczy to miski olejowej, bo głowic chyba nie pospawasz.
Po prostu należy do stalowej miski dospawać kilka-kilkanaście żeber chłodzących, robiąc takiego "jeża".
To działanie polepsza chłodzenie oleju, najlepiej działa, rzecz jasna, podczas jazdy.
Można też wspawać w miskę dwa króćce na dwa przewody olejowe, dołożyć pompę uruchamianą czujnikiem temperatury (choć nie jest on konieczny, pompa może chodzić na okrągło) i dać zawór zwrotny przed chłodniczką oleju.
I to wszystko. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
Sztandar
Dołączył: 13 Lut 2017 Posty: 135 Przeczytał: 8 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:30, 16 Paź 2025 Temat postu: |
|
|
| W silnikach dnieprowskich stosowanych do różnych urządzeń stacjonarnych często były dodawane wentylatory przed cylindrami. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
el.szaman
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 9 Przeczytał: 63 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Fuerteventura
|
Wysłany: Sob 9:28, 18 Paź 2025 Temat postu: |
|
|
| Hej. wydaje mi się, że chłodnica oleju będzie najskuteczniejsza. Szukam w necie jakiejś odpowiedniej pompy oleju, na razie bez szczególnego sukcesu. A może ktoś z Was ma jakiś pomysł jaką pompę zastosować? |
|
| Powrót do góry |
|
 |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 970 Przeczytał: 8 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 7:45, 20 Paź 2025 Temat postu: |
|
|
Może taka?
HEP-02A 150L/H
2,5 litra na minutę, i tak za ostro śmiga.
Musiałbyś zaprojektować wyłącznik termiczny i na 100 procent dać głęboką miskę olejową. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
el.szaman
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 9 Przeczytał: 63 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Fuerteventura
|
Wysłany: Wto 0:02, 21 Paź 2025 Temat postu: |
|
|
Ta pompa jest bardzo fajna, ale z pompowaniem gorącego oleju może mieć problem, jest przeznaczona do benzyny/diesla o dużo niższej lepkości, no i zakres temperatur zupełnie inny...
Wyłącznik termiczny to najmniejszy problem  |
|
| Powrót do góry |
|
 |
|