Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MW750 K750 - wzmocnienie chłodzenia silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
el.szaman




Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 63 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Fuerteventura

PostWysłany: Śro 15:03, 15 Paź 2025    Temat postu: MW750 K750 - wzmocnienie chłodzenia silnika

Cześć.
Kto z Was próbował poprawić chłodzenie silnika MW750? Motocykl ma być eksploatowany w gorącym klimacie i obawiam się, że oryginalne chłodzenie może być a mało wydajne.
Jasne, dobry olej etc. będą miały wpływ, ale szukam pomysłu na coś więcej.
Czy ktoś próbował np. zrobić dodatkową chłodnicę oleju?
Wiem, że to duże odstępstwo od oryginału, ale szukam pomysłów Very Happy
Marta


Ostatnio zmieniony przez el.szaman dnia Śro 15:10, 15 Paź 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 970
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 6:01, 16 Paź 2025    Temat postu:

Możesz próbować zrobić to na dwa sposoby.
Pierwszy, to dołożenie żeber chłodzących i raczej dotyczy to miski olejowej, bo głowic chyba nie pospawasz.
Po prostu należy do stalowej miski dospawać kilka-kilkanaście żeber chłodzących, robiąc takiego "jeża".
To działanie polepsza chłodzenie oleju, najlepiej działa, rzecz jasna, podczas jazdy.
Można też wspawać w miskę dwa króćce na dwa przewody olejowe, dołożyć pompę uruchamianą czujnikiem temperatury (choć nie jest on konieczny, pompa może chodzić na okrągło) i dać zawór zwrotny przed chłodniczką oleju.
I to wszystko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sztandar




Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 135
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:30, 16 Paź 2025    Temat postu:

W silnikach dnieprowskich stosowanych do różnych urządzeń stacjonarnych często były dodawane wentylatory przed cylindrami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
el.szaman




Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 63 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Fuerteventura

PostWysłany: Sob 9:28, 18 Paź 2025    Temat postu:

Hej. wydaje mi się, że chłodnica oleju będzie najskuteczniejsza. Szukam w necie jakiejś odpowiedniej pompy oleju, na razie bez szczególnego sukcesu. A może ktoś z Was ma jakiś pomysł jaką pompę zastosować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 970
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 7:45, 20 Paź 2025    Temat postu:

Może taka?
HEP-02A 150L/H
2,5 litra na minutę, i tak za ostro śmiga.
Musiałbyś zaprojektować wyłącznik termiczny i na 100 procent dać głęboką miskę olejową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
el.szaman




Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 63 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Fuerteventura

PostWysłany: Wto 0:02, 21 Paź 2025    Temat postu:

Ta pompa jest bardzo fajna, ale z pompowaniem gorącego oleju może mieć problem, jest przeznaczona do benzyny/diesla o dużo niższej lepkości, no i zakres temperatur zupełnie inny...
Wyłącznik termiczny to najmniejszy problem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin