Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MT 12
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dioblik




Dołączył: 28 Mar 2021
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Sob 3:56, 29 Maj 2021    Temat postu:

meter30 napisał:
Przez czytanie całej zawartości forum też się uczysz. Kupiłeś ruska i myślisz że wszystko dostaniesz na tacy jak w Japonii? Bierz lekturę i wertuj strony.

Masz racje , zawsze jak chce poznać znaczenie wyrazu obcego to co mi tam... czytam cały słownik Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafał Gorlice




Dołączył: 08 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Czw 13:19, 29 Lip 2021    Temat postu:

witam szanownych kierowników mam pytanie podkładka łożyska i i podkładka spreżynująca idzie od strony wału czy od strony podpory tylnej wału ? niezrobiłem sobie zdjęcia i teraz bieda Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 13:52, 29 Lip 2021    Temat postu:

Wał - łożysko - podkładka falista - podkładka z przetłoczeniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafał Gorlice




Dołączył: 08 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Czw 15:21, 29 Lip 2021    Temat postu:

dzięki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafał Gorlice




Dołączył: 08 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Pon 8:11, 02 Sie 2021    Temat postu:

witam szanownych kierowników jaki może być maksymalny luz pomiędzy zębami zębatek rozrządu i wału
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 10:54, 02 Sie 2021    Temat postu:

Żeliwo z luzem 0,1 - 0,15 (jak dopasujesz) to będzie fajnie. Powyżej tej wartości robi się głośno...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafał Gorlice




Dołączył: 08 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Śro 7:20, 04 Sie 2021    Temat postu:

witam szanownych kierowników i kicha zębatki do wymiany luz 0,25, i teraz pytanie zębatkę rozrządu alu czy żeliwo jak w oryginale?.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 10:07, 04 Sie 2021    Temat postu:

Teraz nie kupisz dobrych "alu". Są tylko od Jacka, a z opinii użytkowników na "Redmotorz" to słaby produkt...
Dobre od Pawła Wyrębiaka, obecnie niedostępne i trochę jeszcze potrwa, zanim się pojawią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafał Gorlice




Dołączył: 08 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Śro 10:51, 04 Sie 2021    Temat postu:

czyli pozostaje żeliwo jak w oryginale Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 17:24, 07 Sie 2021    Temat postu:

Nie mam zamiaru dokonywać oceny owych kół aluminiowych, a jedynie przedstawić obserwacje, eksperyment trwa. Po 500 Km nie mam żadnych zastrzeżeń do owych. Po 400 z powodu wycieku była zdjęta miska, nie było wiór czy srebrzanki w oleju którą wielu wieściło. Moje przypuszczenia są takie że trzeba to uczciwie poskładać, bez użycia saperki i siekierki. Do montażu dużego koła na wałku został wykonany przyrząd, została prawidłowo dopasowana tulejka wałka, zrobiona od nowa oś przejściówki alternatora aby uzyskać prawidłowe pasowania, i takie tam. Skutkiem czego nic się nie kiwa, jest wszystko osiowo i prawie bić nie ma. Znaczy zębatka alternatora i wałka nie mają mierzalnego bicia (poniżej 0,01), zębatka wału ma 0,06 mm.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 7:53, 09 Sie 2021    Temat postu:

To prawda. Już pisałem na RM, że w większości przypadków problemem nie jest materiał, a nieumiejętny montaż.
Mój zestaw alu w Uralu, ma już 3 lata. Nie jeżdżę dużo, ale jak wsiądę to orka na maksa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafał Gorlice




Dołączył: 08 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Pią 21:30, 10 Wrz 2021    Temat postu:

Witam zacnych kierowników, rozpocząłem składanie silnika, zrobiłem wał, nowe korby, nowe tłoki almot z pierścieniami, nowe zawory, nowe łożyska itp. założyłem wał tłoki cylindry wałek rozrządu po regeneracji, zawory, jednym słowem wymieniłem wszystko na nowe co możliwe łącznie z kołami rozrządu. Wszystko ładnie pracowało po złożeniu, żadnych tarć i oporu. Założyłem dzisiaj dekiel rozrządu z odmą i po zamontowaniu przy kręceniu wałem, w jednym cyklu obracania wałem powstaje opór o co chodzi co zrobiłem źle ? Gdzie szukać problemu? Nadmienię że w deklu, pod odmę zrobiłem tulejkę z brązu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:51, 10 Wrz 2021    Temat postu:

Przy każdym obrocie wału w tym samym miejscu jest opór, czy przy co drugim?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rafał Gorlice




Dołączył: 08 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Sob 8:13, 11 Wrz 2021    Temat postu:

co drugim
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 9:28, 11 Wrz 2021    Temat postu:

Czyli rozrząd, sprawdź czujnikiem zegarowym czy wałek jest prosty. Następnie popuść śruby dekla i zobacz czy coś się zmienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin