Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanik K-750M (KAŚKA) z okolic Legionowa / Warszawy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woolf




Dołączył: 21 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pon 20:30, 21 Wrz 2020    Temat postu: Mechanik K-750M (KAŚKA) z okolic Legionowa / Warszawy

Witam,

Szukam (prywatnie) specjalisty (mechanik/elektryk), który zna się na K-750M i po godzinach pracy byłby zainteresowany pomocą w naprawie (przede wszystkim, elektryka) tu też odrestaurowaniu mojej "Kaśki"z okolic Legionowa/Warszawy.

Ktoś, coś .. ? Wink

P.S. Odpłatnie - oczywiście ! ! !


Ostatnio zmieniony przez Woolf dnia Pon 20:41, 21 Wrz 2020, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Woolf




Dołączył: 21 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pią 18:14, 25 Wrz 2020    Temat postu:

nikt, nic ... ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:47, 25 Wrz 2020    Temat postu:

Tam jest bardzo prosta instalacja, dowolny elekty ogarnie. Z usług elektryka to się korzysta czasami przy naprawie prądnicy, resztę każdy sam sobie robi. Z tego powodu nikt nie poleci takiego elektryka, bo po prostu nie zna. Opisz problem, coś się podpowie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Woolf




Dołączył: 21 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pon 9:29, 28 Wrz 2020    Temat postu:

Sprawa polega na tym, że Kaśka dopiero przyjechała z Rosji i ma podpiętą zewnętrzną, nieoryginalną cewkę (dość duża), która jest jednym przewodem podłączona do "rozdzielacza' z przodu silnika, a drugi przewód idzie do akumulatora (klema +) i w momencie podpięcia klemy minusowej (-) mocno iskrzy (nie wiem, czy tak może być)? Regulator jest odcięty, oraz dwa zespolone przewody, które idą do stacyjki w lampę, również są odkręcone - czyli odpala na krótko.

Chcę mieć światła, oraz zapłon włączać ze stacyjki, a do tego przerobić instalację na 12v z elektrycznym zapłonem.

P.S. Jedna osoba powiedziała, że za duży idzie prąd (nie ma ujścia) i coś się spali(wspomniał o regulatorze, który jest notabene odcięty), a druga z większym doświadczeniem mówi, że może iskrzyć i jest ok ?

Jak to wszystko ogarnąć, żeby miało ręce i nogi, a przy tym było bezawaryjne tu też inwazyjne ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 10:39, 28 Wrz 2020    Temat postu:

To na początek trzeba zdecydować jak ma być realizowane ładowanie 12 V. Znaczy kupić pasujący alternator lub prądnicę 12 V wraz z regulatorem. Alternator zwykle ma wbudowany regulator. To samo odnośnie układu zapłonowego (przerywacz/moduł + cewka). Prościej zrobić nową instalację jak przerabiać i reanimować istniejącego trupa.
Wojtek

Ps
Nowy zapłon też można podłączyć na krótko i chwilę pojeździć, aby nacieszyć się nową zabawką. Wymień kondensator jak bardzo iskrzą styki przerywacza, lub dopnij kolejny. Obudowa kondensatora do masy a kabelek do styku gdzie podpięty jest przewód pomiędzy aparatem zapłonowym i cewką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Woolf




Dołączył: 21 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pon 11:40, 28 Wrz 2020    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
jak bardzo iskrzą styki przerywacza


w zasadzie to nie wiem, czy styki iskrzą, ale mocno iskrzy masa akumulatora w trakcie jej podłączania/uziemienia do ramy - to to samo?

Cyrograf15 napisał:
Prościej zrobić nową instalację jak przerabiać i reanimować istniejącego trupa
- podobno stara instalacja (jak jest cała) nadaje się pod 12V ?
Pewnie można kupić nową instalację 12V, a montaż nie jest zbyt skomplikowany ?

P.S. Więc co najlepiej zrobić - nowy elektryczny zapłon + alternator (można kupić gotowe zestawy?) + instalacja ?
,czy poszukać cewki od fiata 126p i całość podpiąć do oryginalnej instalacji z regulatorem itd. ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:09, 28 Wrz 2020    Temat postu:

Jak jest przerywacz zamknięty to jest zwarcie i musi iskrzyć, wtedy spory prąd płynie i jest to normalne. Iskrzenie na przerywaczu to co innego.
Można kupić alternator i elektroniczny zapłon, są to osobne elementy, nie zestaw. Instalacje trzeba i tak adoptować pod alternator (obecną jak i gotowe), dla tego łatwiej zrobić nową pasującą do konkretnego motocykla. Pociągnąć od razu masę przewodami i mieć święty spokój na lata.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Woolf




Dołączył: 21 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pon 12:54, 28 Wrz 2020    Temat postu:

Ostatnie pytanie, a w zasadzie od niego powinienem zacząć, czy przy wymianie oryginalnego zapłonu na elektryczny muszę prowadzić nową instalację + cewka + alternator (z regulatorem) ponieważ instalacja będzie 12V, czy nic się nie zmieni i nadal będzie 6V ? A jeśli tak to jaka jest najlepsza praktyka takiej modyfikacji ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:18, 28 Wrz 2020    Temat postu:

Zapłon elektroniczny i cewka do niego są zwykle w komplecie, występują w wersji na 6V jak i na 12V. Alternator ma 12V, i taki do niego trzeba zapłon i akumulator. Instalacji jest obojętne czy w nią wpuścić 6V czy 12V. Przy przejściu na 12V należy wymienić jeszcze żarówki i trąbkę.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sew08z




Dołączył: 13 Kwi 2021
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konopki k.Mławy

PostWysłany: Nie 23:26, 09 Maj 2021    Temat postu:

Maciek Świątkowski
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin