Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M72 właściwy moment 'łapania' kopnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekniemiec




Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: oleśnica

PostWysłany: Nie 19:43, 09 Kwi 2017    Temat postu: M72 właściwy moment 'łapania' kopnika

Panowie,

czy to jest po prostu efekt mojej niewiedzy i braku doświadczenia w użytkowaniu pojazdu rosyjskiego marki M72 , ale wydaje mi się aż nie możliwe aby oryginalny kopniak w oryginalnej skrzyni (z flakami od Kachy) 'łapał' 3 centymetry nad ramą ?
Nosz k.. silnik nawet nie nabierze odpowiedniego momentu obrotowego i często jak łapnie to kopnika odbija, co nie jest objawem zbyt wczesnego zapłonu.
Kopka normalnie znajduje się na swoim miejscu, natomiast kiedy ją nadepnąć do odpału - schodzi ponad 6 cm w dół jak gdyby szła na grzyby. Dopiero - jak pisałem wcześniej - 3 centy nad ramą ( bez żadnych amortyzatorów gumowych czy innych takich ) nagle budzi się ze snu i raczy łaskawie styknąć się z wałem i ewentualnie lekko nim obrucić...
Czy to jest normalne w Waszych również pojazdach ? Bo mnie czasem bljat' zalewa..

Pozdrawiam,

Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 21:17, 09 Kwi 2017    Temat postu:

To nie jest normalne, do weryfikacji masz koło czy nie jest zużyte i pieska czy nie jest wyrobiony Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 2:20, 10 Kwi 2017    Temat postu:

Pewnie piesek wyślizgany, albo ząbki w kole - albo i jedno i drugie.
Mam pięknie wyremontowaną skrzynię na uralowskich flakach, jakbyś rozważasz zakup daj znać na PW.


Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Pon 2:21, 10 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacekniemiec




Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: oleśnica

PostWysłany: Pon 19:11, 10 Kwi 2017    Temat postu:

Dzięki Kolego Marcello za oferte, ale ja już za remont swojej skrzyni wraz z częściami dałem 650 i na następną mnie nie stać już..
Dziękuję Koledzy za podpowiedz. I przepraszam jeszcze raz za swoją kłującą w oczy niewiedzę - uczę się , choć wolno...

Pozdrawiam,

Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:32, 10 Kwi 2017    Temat postu:

Rzuć to na pysk temu co robił.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 2:35, 11 Kwi 2017    Temat postu:

Skrzynie do eMy są proste jak cep, ale niestety jakość wykonania i pewne elementy konstrukcji nastręczają kłopotów domorosłym mechanikom.

- trudno wymienia się bieżnię łożyska podpierającego z tyłu wałka ataku i wielu artystów zostawia stare,
- wymiana pieska i koła kopniaka niby proste, ale trzeba dobrze spasować kołki i też już widziałem tam różne gwoździe i druty,
- tuleja przy wycisku na 90% do regeneracji (lub w późniejszych do wymiany), ruskie alu miękkie a oringi twarde Smile,
- naciąganie sprzężny bez specjalnego klucza to niemal pewne obcięcie palca albo wybite oko,
- no i dystansowanie - bez tego skrzynia zawsze będzie nieprzewidywalna...
- oczywiście, żeby ją trochę uszczelnić trzeba wywalić filc i dobrać simeringi, dobrze zostawić zewnętrzne blaszki w łożyskach i zadbać o powierzchnie styku dekli z kadłubem.
- warto też wywalić kłowe choinki i zastąpić je późniejszą wersją z synchronizatorami

Ale i tak każda jest inna i wymaga indywidualnego podejścia, zerwane gwinty, tajemnicze dziury wywiercone nie wiadomo po co, wytarte wałki i zabieraki od simeringów (buahahaha), wodziki zacinające się na osi...
Normalka...

I skrzynia jest tak dobra jak jej najsłabszy punkt, więc nie ważne czy na remont wydasz 100 czy 900 - jak wszystkiego porządnie nie zrobisz - to nie pojedzie...

I jak się uprzeć wyjdzie coś takiego





albo takiego

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 18:17, 11 Kwi 2017    Temat postu:

Haha, marcello to tego, że można stracić palec albo oko nie przewidziałem i szczęśliwie mi się udało, chociaż nie robiłem tego sam ale we dwie osoby, to może było troszeczkę łatwiej. Sam u siebie wymieniłem pieska a nie sprawdziłem koła bo wtedy o tym jeszcze nie pomyślałem i zabiera mi z połowy ale problemu z odpalaniem nie ma.
Ogólnie marcello ma rację i nawet wymienił wszystkie słabe punkty, ja od siebie dodam jeszcze gitarkę i nożny wybierak biegów. Więc po podsumowaniu praktycznie uzbierała się cała skrzynia Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 14:54, 12 Kwi 2017    Temat postu:

Kopniak to niemiecki pomysł i w niemieckim wykonaniu działa precyzyjnie przez wiele lat. Ale ruskie modyfikacje (trochę inny piesek i ośka) + jakoś materiału z jakiego to jest zrobione dają niepewny i szybko zużywający się element.
Michel18 ma rację, że w tej skrzyni potencjalnie każdy element to słaby punkt Smile, ale nie dlatego, że konstrukcja jest zła tylko byle jak zrobiona i niedbale użytkowana.
Jak myśli się o M72 jako motocyklu zabytkowym, który po odrestaurowaniu raczej będzie odwiedzał zloty i robił 500 km rocznie - to bez znaczenia, ale jeśli myśli się o nim jak o motocyklu do normalnego użytku - to duża wada i stąd dużo eMek ma skrzynie późniejsze ze wstecznym (tylko nieco lepsze Smile), które niestety są kanciate i już tak nie pasują do całego designu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 12:38, 13 Kwi 2017    Temat postu:

Marcello, tak z ciekawości - ile chcesz za wspomnianą skrzynię po remoncie? Na ile szacujesz koszt remontu skrzyni? Szczegóły na PW oczywiście ...

Mam dwie sztuki skrzyń do M-72 i jeszcze trochę części luzem - prędzej czy później czeka mnie praca przy nich ...


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Czw 13:28, 13 Kwi 2017, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:44, 13 Kwi 2017    Temat postu:

Ema konstrukcyjnie ma całkiem przyzwoitą skrzynię, tyle że do obecnych czasów nie dotrwały w dobrym stanie a jedynie mocno wyeksploatowane. Nowych części od dawna nie ma, pod koniec lat 80-tych jak zaczynałem zabawę z Ruskami już wtedy nie było. Rozbierało się kilka skrzyń, wybierało najlepsze części i składało jedną przyzwoitą, lub pakowało się środek od Urala. Dnieprowskie kanciaste skrzynie są bardzo udane, wytrzymują ZAZ-y i Bawary.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:13, 13 Kwi 2017    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Ema konstrukcyjnie ma całkiem przyzwoitą skrzynię, tyle że do obecnych czasów nie dotrwały w dobrym stanie a jedynie mocno wyeksploatowane. Nowych części od dawna nie ma, pod koniec lat 80-tych jak zaczynałem zabawę z Ruskami już wtedy nie było. Rozbierało się kilka skrzyń, wybierało najlepsze części i składało jedną przyzwoitą, lub pakowało się środek od Urala. Dnieprowskie kanciaste skrzynie są bardzo udane, wytrzymują ZAZ-y i Bawary.
Wojtek


Mam bardzo podobne odczucia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin