Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M-72 porządne uszczelaniacze silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:34, 07 Lut 2017    Temat postu: M-72 porządne uszczelaniacze silnika

witam przeszukałem forum znalazłem informacje na temat uszczelniaczy ale oprócz wymiarów są jeszcze inne parametry
obroty: lewe prawe , typu kołnierzy , materiał gumowe silikonowe ,

Pomocy !!! bo z opisu nie jestem pewien czy te polecane będą dobre
czy 50x65x8 uszczelniacz obudowy wymaga jakiś przeróbek podpory wału ?

Silnik uszczelniacze
16x30x7 uszczelniacz wałka rozrządu
(12013061B) Corteco

50x65x8 uszczelniacz obudowy łożyska od strony sprzęgła
(01031878B) Corteco
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:47, 07 Lut 2017    Temat postu:

Ema miała fabrycznie sznur łojowy jako uszczelnienie wału. Zwykle większość muf jest już przerobiona pod simering, ale nie koniecznie. Wymiar simeringu zależny jest od tego co masz, bo norm na przeróbkę nie było i każdy przerabiał według własnego uznania.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 22:11, 07 Lut 2017    Temat postu:

Dokładnie, a jak masz już przerobioną pod simering to sprawdź przy okazji koło zamachowe. U mnie było te z odrzutnikiem oleju które ktoś przerobił na tokarce, ale trochę się rozpędził i ten wymiarowy simer mi puszczał
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:36, 07 Lut 2017    Temat postu:

na podporze zwykły sznur , na kole nie ma odrzutnika płaska powierzchnia , jutro ją zmierzę

a łożyska ? jakieś lepszej firmy np SKF maja gumy ochronne z obu stron w praktyce te gumy się wyrzuca ?


Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Wto 22:41, 07 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:50, 07 Lut 2017    Temat postu:

Do mufy daj rolkowe nie kulkowe. Z przodu w kulkowym wyrzuć obie gumy.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:17, 08 Lut 2017    Temat postu:

Albo kup łożyska bez gum Smile bez R lub Z w symbolu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uszczelniacz na podporze u mnie wszedł 50x65x8 - w jednym silniku mam NBR w drugim FPM - bo zdania są podzielone, zobaczymy, który szybciej puści Smile


Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Śro 10:38, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:32, 08 Lut 2017    Temat postu:

do mufy co to ? Smile
dobrze rozumuje
rozrząd kulkowe wywalamy gumy
wał przód kulkowe tył(sprzęgło) rolki , no i bez gum


Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Śro 15:32, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:39, 08 Lut 2017    Temat postu:

Mufa - tylna podpora wału, dekiel pod sprzęgłem.
Wojtek

PS
A jak się ma u Ciebie tulejka na tyle wałka?


Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Śro 16:41, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:11, 08 Lut 2017    Temat postu:

zamówiłem nową , koszty nie duże , da się to wymienić w domu podgrzewając wybijając ?
czy trzeba do specjalisty
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:12, 08 Lut 2017    Temat postu:

na kole zamachowym wyryta żmija , co teraz napawać szlifować ?
gdzie coś takiego zrobią tam gdzie regeneracja wałów ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:16, 08 Lut 2017    Temat postu:

Koło nie jest twarde, przetoczyć pod jakiś dostępny simering.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:28, 08 Lut 2017    Temat postu:

dość głębokie są te rowki nie osłabi to za bardzo koła ?
druga rzecz podpora wału , łożysko tam wpada swobodnie i ma minimalny luz na boki hmm nie pytam czy tak może być po określenie minimalny mało precyzyjne czy to się da/opłaca naprawić ?


Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Śro 21:54, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:42, 08 Lut 2017    Temat postu:

Jak bardzo głębokie i nie da się legalizować bez znacznego osłabienia to szukaj nowego zamachu. Pasują od dowolnego ruska, Ural, Dniepr, obojętne. Do Dniepra są dwa rodzaje, jak do wózka to "ciężkie".

Która podpora ma ten luz, przód czy tył?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:57, 08 Lut 2017    Temat postu:

Uwaga. Najlepiej toczyć ze stożka.

Uwaga 2. stoczyć i naprasować w to miejsce bieżnię pod symering. Są dostępne w sklepach z łożyskami. Ewentualnie można dorobić z bieżni łożyska kulkowego.

michalm napisał:

druga rzecz podpora wału , łożysko tam wpada swobodnie i ma minimalny luz na boki hmm nie pytam czy tak może być po określenie minimalny mało precyzyjne czy to się da/opłaca naprawić ?


Nie widzę uzasadnienia ekonomicznego. Używana podpora będzie pewnie kosztowała góra kilkadziesiąt złotych. Tokarz ile weźmie za naprawę?


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 23:01, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin