Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Luzy w kolach
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Czw 9:01, 02 Paź 2014    Temat postu: Luzy w kolach

Witam. Szukalem, ale nie znalazlem w archiwum. (sory za brak polskich znakow ponownie..)

Mam kilku mm luz w kolach, na osce, osobiscie mi to nie przeszkadza, ale nie dlugo bede jechal na przeglad techn, a wiem, ze facet sie do tego przyczepi (jak ostatnim razem w innym rucholu). Wtedy pomoglo przelozenie przedniego kola z tylnym, tym razem nie probowalem tego robic, ale moze jest inna opcja na zniwelowanie luzu. Jezeli ktos z Was ma jakies doswiadczenia z tym, prosze o porade Smile Czy to wyrobiona oska, moze lozyska do wymiany? Dzieki!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 9:44, 02 Paź 2014    Temat postu:

A wiesz po co są stożki w piastach i skrętka?

https://www.youtube.com/watch?v=IGqWaO4pBis
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Czw 10:22, 02 Paź 2014    Temat postu:

i jasnosc nastala Smile Dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3443
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 17:47, 02 Paź 2014    Temat postu:

To też. Ale u mnie jest luz na ośce. Prawie nowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Czw 19:15, 02 Paź 2014    Temat postu:

No właśnie u mnie też raczej wyczuwalny na ośce.. Spróbuję jeszcze w weekned zamienić koła jak ostatnio, może coś pomoże Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 732
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:41, 02 Paź 2014    Temat postu:

Princuś daj do chromu całą ośkę, nie oklejając tak na amatora - będzie idealnie Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 23:29, 02 Paź 2014    Temat postu:

Na luz na ośce skrętka nie pomoże, ale polecam kontrolować stan łożysk w kołach często, bo nawet ostatnio właśnie na krwawacie koledze zmienialiśmy koło na stacji, a na następny dzień sprawdził pozostałe i też nie obyło się bez korekt ruskim kluczem Cool
a ja osobiście dodam że solówką to się bardzo szybko wyczuwa luzy na łożyskowaniu piast i można w porę poprawić...
no chyba że ktoś poleca kulki do kół co już parę razy słyszałem Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2538
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 6:47, 03 Paź 2014    Temat postu:

Tylko kulki! Kryte gumą z luzem C-3. Takie łożyska zapewniają lata bezawaryjnej i bezobsługowej jazdy. Najlepszym przykładem jest Junak, te same łożyska 62 04. Odnośnie owego nie ma tematów o łożyskach kół bo nigdy się nic złego nie dzieje.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pią 6:56, 03 Paź 2014    Temat postu:

U mnie po 2 tysiach na kulkach zrobił się luz i muszę zmienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pią 11:24, 03 Paź 2014    Temat postu:

no ale wiadomo po co są stożki (i niech ktoś mi wytłumaczy jak kulki mają się lepiej sprawdzać w zaprzęgu), a przy zastosowaniu tych łożysk "normalnych" producentów nie spotkałem nikogo kto miałby z nimi problemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2538
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 11:52, 03 Paź 2014    Temat postu:

Chińskie łożyska po 2 zł nie nadają się nawet do taczek, bo zaraz kółko wylata. Nie ma tu znaczenia typ, wszystkie źle zrobione są po prostu złe i szkoda je zakładać. Stożkowe wytrzyma więcej od kulkowego w tym zastosowaniu, ale przy prawidłowej regulacji i ciągłym smarowaniu. Natomiast życie pokazuje że nikt tego nie robi i tylko kłopot z takim > luzy, zatarcia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pią 12:39, 03 Paź 2014    Temat postu:

to pisz cyro że ludzie są patałachy, a nie łożyska złe Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Nie 19:39, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Odświeżam temat. Coś mi przednie koło chrzęściło, zdjąłem jedno łożysko, super, drugie- klapa totalna... Mam szczęście, że koło nie stanęlo w drodze..
Zamówiłem nowe stożkowe. Wiem, że są zwolennicy kulkowych, jednak wybrałem stożki. Trudno, będę je zmieniał co rok Smile
Jak pisał Michał :
@to pisz cyro że ludzie są patałachy, a nie łożyska złe@

to w sumie nie wiem juz. I to i to.







Ostatnio zmieniony przez hakin1 dnia Nie 19:45, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 20:10, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Nie nie i jeszcze raz nieeeeeeeeeeee zaklada sie kulki do ruska z jednego powodu-w rusku lożysko kulkowe nie ma oparcia na bieżni zewnetrznej i bedzie bardzo cierpialo na zakretach i po mocnym dokreceniu skrętki napór na bieżnię , kulka zbyt dlugo nie pożyje i zlapie luz a pozniej sie rozleci-konstrukcyjnie to jest niedopuszczalne.

Glownym problemem rozwalania sie lozysk stozkowych w rusku to stosowanie slabej jakości smaru i trzeba dbac o to zeby nie jezdzic z luzem na kole tylko co jakis tam czas dociagnąc minimalnie skretke.
Osobiście zrobilem na lozysku stożkowym w tylnym kole ze 20 tys km i nic mu nie dolegalo tylko zabierak juz byl amenos.Przednie juz maja przejechane ze 40 tys i smiga jak malina.
Smar z shella taki co sie ciagnie na palcu jak guma lub jakis inny bardzo dobrej jakosci do lozysk wysokoobrotowych do 200 stopni C. Nie stosowac smaru ŁT3 bo sie nie nadaje absolutnie -chyba ze do taczek.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 20:14, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2538
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:16, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Dla tego tylko łożyska kulkowe! Nic nie trzeba smarować (bo są fabrycznie nasmarowane) i regulować ( bo są fabrycznie wyregulowane) a i tak żyją dłużej jak stożkowe.
Wojtek

Ps
Jak ktoś lubi wymieniać osie, piasty, suwaki/wahacze to polecam łożyska stożkowe. Osobiście nie posiadam wielkiego zapasu dyfrów w związku z czym nie stosuję łożysk stożkowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin