Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Luzy pomiędzy zaworem a prowadnicą
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:52, 19 Cze 2017    Temat postu:

dekla nie mam zeby sobie nimi żonglować więc pozostaje mi przetoczenie i tulejka
dzieki za podpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:11, 23 Cze 2017    Temat postu:

Marcello - oglądałem filmik i nie wiem czy dobrze zrozumiałem
luz pomiędzy odmą a deklem ma być od 0.032 do 0.30 mm??

taka duża tolerancja ?? - czy to chodzi o co innego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 3:00, 24 Cze 2017    Temat postu:

Tolerancja godna ruskiego pasztetu Smile

Tak. Dobrze zrozumiałeś, to nie tłok ani zawór - tylko dziura w silniku, która wypuszcza nadmiar ciśnienia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:03, 24 Cze 2017    Temat postu:

no to zrobie jakies o,08
dzieki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaźmirz




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 25
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ziemie odzyskane

PostWysłany: Pią 15:27, 05 Sty 2024    Temat postu: luz ural

Wracając do luzów prowadnica - zawór: jak to się ma do Urala, gdzie głowica jest gorzej smarowana, też celować w luz 6 setek ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:30, 08 Sty 2024    Temat postu:

Luz zaworu ssącego powinien wynosić 0,8% średnicy trzonka a wydech 1,1%
Czyli przy trzonku 8mm to będzie 6,5 setki i 8,8 setek


Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Pon 11:06, 08 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:16, 08 Sty 2024    Temat postu:

Polecam zrobić prowadnicę z brązu. Smarowanie jest słabe w obu przypadkach, brąz jest samosmarujacy. Jak dasz słabe prowadnicę to momentalnie zrobi się luz około dychy ale motocykl i tak będzie jeździł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaźmirz




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 25
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ziemie odzyskane

PostWysłany: Pon 17:28, 08 Sty 2024    Temat postu: Luzy pomiędzy zaworem a prowadnicą

Dolas, dziękuję za info.
Proponujesz jakiś konkretny brąz na prowadnice ? B101 ?
PS. masz aktualny prywatny mail? Wysłałem Tobie wiadomość na priv ale zakładam ze nie doszła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:15, 08 Sty 2024    Temat postu:

Nic nie mam. Pisz tutaj może się ktoś jeszcze czegoś dowie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:59, 08 Sty 2024    Temat postu:

Poszukaj jakiś samochodowych prowadnic . Albo zamów duelsa z allegro i tyle . Jak mówiłem w tym silniku jak nie zrobisz to i tak za chwilę się zrobi dycha. I niema co się martwić , najważniejsze żeby gniazda były dobrze obrobione i dotarte zawory , wtedy nawet przy takim luzie zawór będzie się dobrze układał . A jeśli się martwisz o zużycie oleju to lej najtańsze 15w 40 i często wymieniaj i unikaj stania w miejscu na odpalonym silniku żeby się węgiel z oleju nie wytracał i tyle . To jest ruski sprzęt będzie chodził jak starej k....e zęby ale będzie Smile chcesz to zadzwoń do mnie pogadamy co będę mógł to pomogę 796555152

Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Pon 23:01, 08 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 0:27, 09 Sty 2024    Temat postu:

Przed kupnem gotowych prowadnic dobrze wybić stare i sprawdzić czy mają nominalny wymiar. Często nie mają i trzeba dorabiać nad wymiarowe.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 5:11, 09 Sty 2024    Temat postu:

Owszem, ale czasami jeszcze da się jako tako wbić iwtedy trzeba jeszcze raz wyjąć , zapunktować otwór i wkleić na klej no ale to tylko wtedy gdy prowadnica wchodzi na jakikolwiek wcisk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 9:47, 09 Sty 2024    Temat postu:

Słaby pomysł. Punktowanie natychmiast wygniata się, a do wciskania nowych głowicę należy zagrzać do 200C. Wtedy klej diabli biorą. Raz w akcie desperacji cynowałem, ale to trzeba robić na wymiar, co by niespodzianek nie było.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kaźmirz




Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 25
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ziemie odzyskane

PostWysłany: Wto 12:31, 09 Sty 2024    Temat postu:

Dolas1234 napisał:
Poszukaj jakiś samochodowych prowadnic . Albo zamów duelsa z allegro i tyle . Jak mówiłem w tym silniku jak nie zrobisz to i tak za chwilę się zrobi dycha. I niema co się martwić , najważniejsze żeby gniazda były dobrze obrobione i dotarte zawory , wtedy nawet przy takim luzie zawór będzie się dobrze układał . A jeśli się martwisz o zużycie oleju to lej najtańsze 15w 40 i często wymieniaj i unikaj stania w miejscu na odpalonym silniku żeby się węgiel z oleju nie wytracał i tyle . To jest ruski sprzęt będzie chodził jak starej k....e zęby ale będzie Smile chcesz to zadzwoń do mnie pogadamy co będę mógł to pomogę 796555152


Sprawa wygląda tak: zawory w prowadnicach kiwaja się jak starej k.. noga. I mam do wyboru albo wymieniać prowadnice na nowe, albo zamówić jakies ponadwymiarowe zawory ( w sensie ponadwymiarowe trzonki), chyba u paradowskich jest to możliwe. Zawory które teraz siedzą są irbitowskie więc żaden żal po nich. Jestem raczej zdecydowany na wymianę prowadnic ale największy problem jest taki, że nie ma we Wrocku zakładu, który zrobi porządnie głowice do Urala. Ciągle mam problem z kompresją i sądze że to wina tego ze zawory źle siadają. Poleci ktoś fachowca z dolnośląskiego? może Krotoszyn?. Ostatecznie sam się za to wezmę - stąd potrzebne mi były dopuszczalne tolerancje zawór prowadnica.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:28, 09 Sty 2024    Temat postu:

Do dolniaka są nad wymiarowe zawory, bo pracują wprost w żeliwie cylindra. Ural, Dniepr mają wymienne prowadnice, zawory nad wymiarowe są zbędne.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin