Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Korek spustowy oleju - zerwany gwint
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tadzikk




Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:39, 01 Lip 2013    Temat postu: Korek spustowy oleju - zerwany gwint

Witam, mam zerwany gwint w spuście oleju w skrzyni biegów. Odkręciłem korek spustowy bardzo leciutko. Na korku była jakaś niebieska opaska gumowa lub silikonowa. Otwór spustowy nie zaczyna się gwintem tylko jest fazka (jak gniazdo zaworu) jakby ktoś próbował wiercić większym wiertłem. Czy jest jakiś sposób, żeby skutecznie obsadzić korek ("zatkać" otwór spustowy) nie wyjmując skrzyni biegów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 21:21, 01 Lip 2013    Temat postu:

Nie. Zwal skrzynię i daj do mechanika, niech Ci rozwierci i wkręci sprężynkę helicoil. Jak chcesz to zrobić sam, kup sobie tulejkę z tej samej firmy - są na alle.

Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pon 21:23, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tadzikk




Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:32, 01 Lip 2013    Temat postu:

Czyli nie ma sposobu MacGaywera jakieś kleje poksipole epidiamy itp. i skrzynie koniecznie muszę wymontować. Tylko nie wiem jak się do tego zabrać, nigdy tego nie robiłem. Myślałem o nawinięciu na korek dość grubo taśmy teflonowej do uszczelniania gwintów w hydraulice, ale nie wiem czy wytrzyma temperaturę rozgrzanej skrzyni biegów.

Ostatnio zmieniony przez Tadzikk dnia Pon 21:44, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Pon 21:41, 01 Lip 2013    Temat postu:

Możesz zastosować jakąś chemię - np. Loctite 511, 542, 572.
Jeśli jest w karterze choć resztka gwintu to będzie trzymać - przy czym przy każdej wymianie oleju trzeba będzie uszczelniać ponownie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 21:42, 01 Lip 2013    Temat postu:

Spokojnie - strach ma wielkie oczy Wink
Zwalasz tylne koło, odkręcasz 4 śruby dyfra, wysuwasz go wraz z kardanem o kilka cm, wyciągasz sprzęgiełko gumowe, odkręcasz 4 śruby od skrzyni, zwalasz gumy od gaźników i skrzynię masz na wierzchu Wink
Nie baw się w klejenie gównem, bo zgubisz olej w najmniej, oczekiwanym momencie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Pon 21:44, 01 Lip 2013    Temat postu:

no jest sposób bo tak miałeś do tej pory Very Happy

zdejm koło potem dyfer i belkę kardana, sprzęgło gumowe zabieraka nie jestem pewien ale nie zaszkodzi odkręć 4 śruby i wyjmij skrzynie

oczywiście istnieją kleje ale problem nie w tym jak to połączyć a jak to później wykręcić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tadzikk




Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:06, 01 Lip 2013    Temat postu:

No i bije się z myślami. To kusi i to nęci. Z jednej strony to jeździłem z klejonym gównem ponad 10 lat, jakbym to skleił to później pewnie by się dało wykręcić, bo chyba puścił by klej, a nie metal. Z drugiej strony jak czytam to z Waszą pomocą zwalę skrzynię i zrobiłbym wtedy remont (wyskakuje mi dwójka lub trójka, a może obydwa) tylko jak byście polecili mi osobę potrafiącą wykonać szybko i solidnie remont skrzyni.
corsar czym się różnią Loctite 511 od 542 od 572 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:25, 01 Lip 2013    Temat postu:

Znajdz klej o nazwie JB Weld.
On naprawi zuzyty gwint, tzn po wklejeniu korka spustowego i wyschnieciu kleju
zostanie twardy gwint zrobiony z kleju.
Ale tez jest tu problem bo gwint przed wklejeniem korka musi byc calkowicie czysty, bez sladu oleju na nim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 22:28, 01 Lip 2013    Temat postu:

Bez wypłukania nierealne raczej, tak czy inaczej wywaliłbym skrzynie. Ten klej ciekawy temat - cena niska.
[link widoczny dla zalogowanych]

Używałeś go?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tadzikk




Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:51, 01 Lip 2013    Temat postu:

Koło i tak muszę zwalić (kapeć). Mam tylko dwie śruby mocujące dyfer. Pręt tylnego hamulca też trzeba odkręcić i linkę sprzęgła zdjąć. A linka licznika jak wychodzi? Czy trzeba odkręcić tę śrubę w skrzyni trochę niżej wejścia linki licznika.
A kto mógłby zrobić remont. Z tego co widziałem nie bardzo da się rozwiercić otwór spustowy i go nagwintować ponieważ 2-3 mm głębiej niż wysokość korka widać jakąś zębatkę. Więc bez rozebrania skrzyni chyba nie da rady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 23:05, 01 Lip 2013    Temat postu:

Linka to pikus - odkręcasz M6 pod nią i ciągniesz pancerz do góry.
Skrzynię rozbierasz sam - to nie Enterpise Very Happy


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pon 23:06, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 23:09, 01 Lip 2013    Temat postu:

Nie pamietam jaki tam jest gwint ale chyba M14x1,5 .To nagwintuj M16 zwykly i daj imbusa obcietego ze stoczonym lbem na niski zeby tylko klucz zlapal.A jak jest M16 drobny to jak dasz zwykly to tez bedzie gites:))).Tylko dokrecaj z wyczuciem:))).Ewentua;lnie tak jak radzą szkrzynia na bok a to max 20 min roboty wiec lajcik:))).
1,5-2h wyjecie ,rozebranie ,wymiana tego co zepsute i wlozenie na gotowo:))) przy dobrej wprawie:))).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 23:16, 01 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Tadzikk




Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:46, 02 Lip 2013    Temat postu:

Zastanawiam się nad kupnem skrzyni na allegro widziałem kilka. Zmienił bym dekiel ze sprawnym spustem i ewentualnie pozamieniał część bebechów. Tylko czy jak rozbiorę skrzynie to będzie widać (wizualnie rozpoznam) czy części są zużyte i które. I z dwóch złożyć jedną z najlepszych części. Czy raczej musi zrobić to fachowiec, którego jak na razie nikt mi nie poleca. Może któryś z kolegów podjął by się tego remontu (oczywiście nie za darmochę), to osobiście przywiozę te skrzynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 5:48, 02 Lip 2013    Temat postu:

Te skrzynie wedlug mnie sa naprawde dobre jak na te sprzety:)))).Glownie lecą w nich bolce od gitary przez co czesto wybija 3 bieg ,przesuwki tez dobrze wymienic jak sa zaokrąglone od srodka na wpustach ,wodziki jak sa juz gleboko wytarte i inne elementy zmieniacza biegów jak cos jest wytarte lub pogięte.Aha jeszcze lubi sie polksiezyc od startera wysypac:)))) i jak sie kupi nowy z alleee to dobrze jest od razu sprawdzic jego twardość bo czesto bywa ze maja 10 HRC hahaha i wtedy pochodzi 2 dni.Jak jest miekki to palnik i zahartowac i bedzie smigal:))).Oczywiscie o uszczelnieniach nie wspominam haha ale czasami sie leje z walka od startera od strony kola zamachowego a wielu mysli ze to spod simmera:)).Wowczas trzeba ladnie odtluscic ta wneke dac na przod kawalek zaslepki z plastiku i zalepic to silikonem (niby primitywne ale dziala) a zaslepka po to ze by nie oberwalo silikonu jak sie walek obroci.Oczywiscie dobrze jest wymienic wszytskie lozyska na odpowiednie marki SKF,INA,FAG,FŁT Smile).Odnośnie pomieszania tryb jednej skrzyni z drugą to nie polecam bo tryba sa dotarte ze soba a jak pomieszasz to skrzynia bedzie halasowac ale jezeli Ci to nie przeszkadza to ogien hahah bo mi osobiscie to nie szkodzi:))).Na alleee bimber_79 ma sporo tych skrzyn w przyzwoitej cenie Smile.Jak masz troszke pojecia o mechanice to dasz rade sam ale jak nie to lpeij sie nie bierz Smile)).Szkoda ze masz tak daleko bo bym pomogl:))).

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 6:06, 02 Lip 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 6:51, 02 Lip 2013    Temat postu:

klapek napisał:
Spokojnie - strach ma wielkie oczy Wink
Zwalasz tylne koło, odkręcasz 4 śruby dyfra, wysuwasz go wraz z kardanem o kilka cm, wyciągasz sprzęgiełko gumowe, odkręcasz 4 śruby od skrzyni, zwalasz gumy od gaźników i skrzynię masz na wierzchu Wink
Nie baw się w klejenie gównem, bo zgubisz olej w najmniej, oczekiwanym momencie...

dokładnie tak Wink rok temu też poraz pierwszy zwalalem skrzynię.Głowa do góry!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin