Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka drobiazgów mechanicznych
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Śro 2:41, 18 Mar 2015    Temat postu:

Z opisu wynika, że te dwie małe tulejki, które widzimy, po dokręceniu koła na osi, ściskają coś w kole i je blokują. A nie może tak być - wewnętrzna część łożyska (rolki) musi być unieruchomiona, czyli nie może być przesuwalna poprzez dokręcanie koła.
Przy łożyskach stożkowych najpierw idą rolki, a potem zewnętrzna bieżnia, którą dopycha się nakrętką w celu wykasowania luzu. Tak mi się wydaję. Wtedy wewnętrzna część jednego i drugiego łożyska oprze się o tuleję środkową, a zewnętrzną będziemy regulować luz. Jeśli zrobi się odwrotnie, to ta tuleja może okazać się za krótka, a te małe tulejki z zewnątrz będą dociskały rolki do bieżni przy dokręcaniu koła na osi. Tak więc przy użyciu siły łożysko może się blokować jak w przypadku opisanym powyżej. W razie czego mnie poprawcie, bo nie pamiętam jak to dokładnie wygląda.
Propozycja: 1. rozebrać koło. 2. zobaczyć co tam jest (jak siedzi łożysko, czy tulejka ma odpowiednią długość i takie tam).

Z tymi ocierającymi szprychami to najpierw włóż inne koło i sprawdź. Jak jest problem we wszystkich to coś jest przykrótko w tulejkach widocznie. Dodatkowa podkładka dystansowa pewnie załatwiłaby sprawę, ale przyjemniej będzie, jeśli wszystkie koła będą pasować bez takich Wink

Co do tych blaszek osłonowych, rzeczywiście dawali podkładki, ale co ja z tym zrobiłem? A żeby nakrętka pasowała z otworem na zabezpieczenie (jeśli o to Ci chodzi), to znowu wracamy do kwestii długości wnętrza koła prawdopodobnie. Żeby wszystko idealnie pasowało, to trzeba się postarać i mieć trochę szczęścia. Tu też jakimiś dystansami można by zaradzić.


Ostatnio zmieniony przez szefostwo dnia Śro 2:59, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 6:43, 18 Mar 2015    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Może wymienione łożyska stożkowe na zwykłe. Wtedy trzeba wymienić tulejkę środkową.
Wojtek

Myślę ze raczej do tulejki środkowej na której opierają się bieżnie wewnętrzne dołożyć tulejkę zewnętrzną żeby tez miały oparcie bieżnie zewnętrzne i skręcić do oporu tulejka z gwintem i wtedy to ma sens i da się jechać na kulkach a bez tulejki pod bieżnie zewnętrzna łożysko nie pociągnie za długo bo już przy dociąganiu powstanie nacisk na tuleje zewnętrzna i porażka a na zakrętach dopiero.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 6:45, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:23, 18 Mar 2015    Temat postu:

Łożyska i tulejki są prawidłowo raczej bo składane według schenatu, a nie ma szans zeby zabierak się cofnął podczas dystansowania ? Bo tulejka nie ma w ma w przypadku tego tarcia o oslone krzyzaka nic wspolnego chyba, bo wchodzi w pustke a to wylowypust w kole wchodzi zbyt gleboko w zabierak ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 9:26, 18 Mar 2015    Temat postu:

Pisalem ze w zabieraku dyfra tez masz tulejke wiec to rozbierz i zobacz w jakim jest stanie bo z takimi drobiazgami to powinienes sobie poradzic odruchowo:))) mając radziecka mysl techniczna:)))
Powrót do góry
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Śro 12:20, 18 Mar 2015    Temat postu:

Groszek napisał:
Łożyska i tulejki są prawidłowo raczej bo składane według schenatu


Schemat nie uwzględnia długości elementów i ich nieoryginalnych zamienników. Skoro koła się blokują to warto coś zmienić.


Groszek napisał:
Bo tulejka nie ma w ma w przypadku tego tarcia o oslone krzyzaka nic wspolnego chyba, bo wchodzi w pustke a to wylowypust w kole wchodzi zbyt gleboko w zabierak ;/


Ma coś wspólnego, bo nie wchodzi w pustkę a ustala położenie zabieraka (głębokość właśnie). Daj na ośkę między koło a dyfer jakiś kawałek podkładki/rurki i zobacz czy się nie odsunęło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:14, 19 Mar 2015    Temat postu:

Rozebralem koło i wszystko w nim jest prawidłowo, w sobote wytocze podkladke zeby wydystansowac ten dyfer, jednak dalej jestem ciekawy czy mozliwe jest cofniecie zabieraka w dyfrze ;f a te oslonki blaszane zakrywajace nakretki do kasowania luzu na lozyskach mają sie krecic z kolem czy stac ? Bo jak daje podkladke dolaczona do niej pod nią to stoi a jak pod nakretke osi to kreci sie, przepraszam za tak banalne pytanie ale chce to zrobic jak nalezy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 11:36, 19 Mar 2015    Temat postu:

Groszek napisał:
Rozebralem koło i wszystko w nim jest prawidłowo, w sobote wytocze podkladke zeby wydystansowac ten dyfer, jednak dalej jestem ciekawy czy mozliwe jest cofniecie zabieraka w dyfrze ;f a te oslonki blaszane zakrywajace nakretki do kasowania luzu na lozyskach mają sie krecic z kolem czy stac ? Bo jak daje podkladke dolaczona do niej pod nią to stoi a jak pod nakretke osi to kreci sie, przepraszam za tak banalne pytanie ale chce to zrobic jak nalezy Smile


O ja pierrrrrrrrrrrrrrrrrrr.................. 3 razy Ci pisze.Tulejka w zabieraku dyfra w srodku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sprawdzaleś???? Masz ja w ręce?????????
Rozbierasz dekiel dyfra i wybijasz bo z lozyska zabieraka i pod tym masz ta tulejke z filcem.

Podkladke zewnatrzna na nakretkach mozesz wywalic lub zostawic i po dokreceniu ma stac w miejscu i nie obcierac tych nakretek pod spodem.
Powrót do góry
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:02, 19 Mar 2015    Temat postu:

Sory, pomijałem fakt tej tulei bo wydaje mi sie ze mechanik robil go znał się na rzeczy, wystarczy zdjąć ostatnią pokrywę ? I co z tą tulejką moze byc nie tak, na co zwrocic uwage ? I czy rozebranie wplynie na dystansowanie jakos ? Bo meczylem ten dyfer zanim go oddalem jakies 3 miechy temu i nie chce tam nic spieprzyc bo dal mi juz w kosc mocno i tak ;f
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 14:19, 19 Mar 2015    Temat postu:

Dla pełnego zrozumienia istoty rzeczy proponuję dokładnie pooglądać rysunki techniczne jak i o co ma się opierać. Jak kolega oglądnie rysunki to się zorientuje.
A jest to o tyle ważne, że nieprawidłowy montaż kół, który objawia się ich blokowaniem po dokręceniu może mieć niemiłe konsekwencje w czasie jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 21:32, 19 Mar 2015    Temat postu:

Wogole zobacz czy masz ta tulejkę w zabieraku dyfra:)))))) .Tulejke sie zaklada filcem w strone dekla aluminiowego.Kolejna sprawa to taka ze czesto te tulejki sa za ciasnena srednicy zewnetrznej i jak ktos ją wpakowal na sile to tez bedzie kapiszon.
JAk ten mechanik nie ma do czynienia z ruskimi na codzień to nie spodziewaj sie po nim cudów bo radziecka materia niby banalna ale ma swoje knify i niespodzianki .Tego pojazdu sie nie sklada jak bmw czy japonczyka ze skladasz i pasuje hahahha tu trzeba podtoczyc ,podszlifowac itd bo czesto czesci niby takie ame a jednak inne wymiarowo i materialowo hahahahha
Powrót do góry
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:52, 19 Mar 2015    Temat postu:

Dobra zanim otworzę tą ruską puszkę pandory to może podeślę najpierw zdjęcia wnętrza tego nieszczęsnego dyfra, może one wam coś powiedzą bo mi mówią że tulejka na kole nie ma się na czym oprzeć a chyba powinna, chodzi o tą z tym filcem czy ona ma być po drugiej stronie do pokrywy ? Smile [link widoczny dla zalogowanych] przeglądałem schematy tego dyfra i też ciężko mi bez rozbierania powiedzieć czy coś jest a czego nie ma bo najzwyczajniej nie mam w tym doświadczenia, jeśli z tych zdjęć nic nie da się wywnioskować to jutro rozpruje karter i przeglądnę Smile

Ostatnio zmieniony przez Groszek dnia Czw 21:58, 19 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 22:05, 19 Mar 2015    Temat postu:

O kur...................... hahahha mechanik nie z tej ziemi Smile))))))).Tak jak pisalem Smile))) twoj mega mechanik poprostu nie dal tej tulejki i juz masz odpowiedz:))))).

Wlasnie o tej tulejce z linka ponizej zapomnial twoj fachman Smile))).MA byc filcem w strone dekla aluminiowego i o ta tulejke opiera sie wlasnie tulejka z kola:))).Tyle na temat.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 22:10, 19 Mar 2015    Temat postu:

Jak będziesz składał to i tak sprawdzaj wszystko- ja miałem raz przypadek że któraś z tulejek koła wymiaru nie trzymała i efekt był identyczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:27, 19 Mar 2015    Temat postu:

Panowie cholernie dziekuje za cierpliwość i pomoc bez której jeszcze dlugie dni wpatrywałbym sie w schemat jak w sroka w kość Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:57, 20 Mar 2015    Temat postu:

Dziękowałem, a po zadzwonieniu do bimbra w celu zakupu tulejki z filcem dowiedziałem się o tym, że w napędowcu powinna być tuleja jakaś 12cm zamiast tamtej krótkiej, czy na zdjęciach widać że jej nie ma ? Może jest ale za krótka czy jakie licho Sad(( Bimber powiedział mi że da się ją włożyć na złożonym dyfrze, ale mi się wydaje że tam miejsca na tak długą tulejkę już nie będzie, co z tym można zrobić ? Proszę o poradę Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin