Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K750 - pompa oleju od innego motocykla
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ogrodnikRT




Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 6:05, 02 Lut 2017    Temat postu: K750 - pompa oleju od innego motocykla

Witam.

Kupiłem głęboką michę oleju żeby zamontować ją w K750 i mam pytanie:
czy ktoś z forumowiczów próbował zamienić pompę oleju dedykowaną do ruska na jakiś inny sprzęt o lepszej wydajności - np. z motocykli nowszych produkcji (nie mam na myśli Uralowskich pomp)?

Nie udało mi się znaleźć nic na ten temat.

Proszę o opinię dot. tego pomysłu lub jeśli ktoś ma już wypróbowane rozwiązanie to będę wdzięczny jeśli zechce się podzielić.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 6:26, 02 Lut 2017    Temat postu:

Od dniepra wkładają albo dorabiają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 8:30, 02 Lut 2017    Temat postu:

Wypróbowaną mam dorobioną - 2 zębatki i korpusik. Lekko wyższa niż oryginał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ogrodnikRT




Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:55, 02 Lut 2017    Temat postu:

dzięki za odpowiedzi.

Ale chyba niewystarczająco sprecyzowałem o co mi chodzi.
Mianowicie zakup pompy o wysokich zębach przeznaczonej do ruska na alledrogo to koszt ok. 500zł.

Średnio mi ta kwota odpowiada więc biorę pod uwagę dwa rozwiązanie:
1) o tym z tego co rozumiem zabool napisał. Zmontowanie jednej pompy z dwóch standardowych. Zmontowanie dwóch kół jedno na drugi + spawanie jednego korpusu z dwóch.

2) wykorzystanie pompy z innej (nowocześniejszej) maszyny. i tu mam na myśli np.:
- Honda Gold Wing,
- Yamaha Grizzly,
- Kawasaki Vulcan,
Wydaje mi się że każda z powyżej wymienionych będzie miała większą wydajność natomiast ceny są całkiem dopuszczalne a i z przystosowaniem nie powinno być dużych problemów.

Ktoś już z tym eksperymentował - chodzi mi o rozwiązanie 2.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ogrodnikRT dnia Czw 18:57, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:46, 02 Lut 2017    Temat postu:

Można dać wydajniejszą pompę oleju, można zamontować zbiornik paliwa 60 l, można wozić 3 koła zapasowe i zapasowy silnik w wózku, tylko po co?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:28, 02 Lut 2017    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Można dać wydajniejszą pompę oleju, można zamontować zbiornik paliwa 60 l, można wozić 3 koła zapasowe i zapasowy silnik w wózku, tylko po co?
Wojtek


Daj sobie spokój, nie interesuje Cie to nie czytaj i nie pisz bez sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:33, 02 Lut 2017    Temat postu:

ogrodnikRT napisał:
dzięki za odpowiedzi.

Ale chyba niewystarczająco sprecyzowałem o co mi chodzi.
Mianowicie zakup pompy o wysokich zębach przeznaczonej do ruska na alledrogo to koszt ok. 500zł.

Średnio mi ta kwota odpowiada więc biorę pod uwagę dwa rozwiązanie:
1) o tym z tego co rozumiem zabool napisał. Zmontowanie jednej pompy z dwóch standardowych. Zmontowanie dwóch kół jedno na drugi + spawanie jednego korpusu z dwóch.

2) wykorzystanie pompy z innej (nowocześniejszej) maszyny. i tu mam na myśli np.:
- Honda Gold Wing,
- Yamaha Grizzly,
- Kawasaki Vulcan,
Wydaje mi się że każda z powyżej wymienionych będzie miała większą wydajność natomiast ceny są całkiem dopuszczalne a i z przystosowaniem nie powinno być dużych problemów.

Ktoś już z tym eksperymentował - chodzi mi o rozwiązanie 2.

Pozdrawiam


Pompę dnieprową da się przerobić żeby działała, w dolnym silniku.
Nie słyszałem aby ktoś przerabiał pompy od japonii, ale możesz być pierwszy.
Przy doborze pompy uwzględnij jej kierunek roboczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:35, 02 Lut 2017    Temat postu:

Czy ta lepsza pompa da większe przebiegi wału???skoro smarowanie korbowodów jest przez odrzutniki. Tam nie ma ciśnienia i filmów olejowych dzięki pompie olejowej,no może na jednym cylindrze, jak już to lepiej upchnij gdzieś filtr oleju. W tej konstrukcji z przed wojny nie ma nawet symeringów tylko filc z gumaka, konstrukcja jest tak prosta że prościej to chyba na dwusuwie trzeba by było to zrobić , więc wstawienie pompy z większą wydajnością niż uralowska nie ma sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 21:51, 02 Lut 2017    Temat postu:

Nagar, nie masz bladego pojęcia o działaniu tego silnika. Korbowód to wyjaśnił. Ten silnik jest smarowany mgłą olejową, a pchanie dodatkowego oleju na garnek pomiędzy pierścienie to głupota. Pompa ma być sprawna i tyle. Uralowska lekko zużyta da właśnie tyle co nowa emkowska, która jest prawie nie osiągalna.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 22:15, 02 Lut 2017    Temat postu:

Za dużo dobrego to i świnia ne zje. Uralowską za góra 200zł i styknie. Jeśli jednak chcesz rzeźbić to mam dnieprową we wstępnej fazie przymiarki. Oddam za 20zł.

Jestem jednak zdania że tu nie ma potrzeby zwiększać o dużo smarowania. Bardziej potrzebny jest filtr który rzeczywiście wymagałby mocniejszej pompy. Czyli to co napisali korbowód i cyrograf.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 22:15, 02 Lut 2017    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Nagar, nie masz bladego pojęcia o działaniu tego silnika. Korbowód to wyjaśnił. Ten silnik jest smarowany mgłą olejową, a pchanie dodatkowego oleju na garnek pomiędzy pierścienie to głupota. Pompa ma być sprawna i tyle. Uralowska lekko zużyta da właśnie tyle co nowa emkowska, która jest prawie nie osiągalna.
Wojtek


Czym są smarowane według ciebie inne silniki ?

Silnik dolny z pompą dnieprową jest w przygotowaniu, czy będzie działał z wydajna pompą to się okaże.
Mam doświadczenia z górnym i wydajnym układem smarowania. Jak na razie nie stwierdziłem aby coś złego się działo. Silnik działa z tym układem od 20 tys km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:24, 02 Lut 2017    Temat postu:

Widzisz jakąś różnicę pomiędzy łożyskami tocznymi a ślizgowymi? Ural ma wydajniejszą pompę od dolniaka bo dochodzi smarowanie głowic. Pchanie dodatkowego oleju pomiędzy pierścienie powoduje powstawanie Ciebie i zapiekanie owych.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 22:38, 02 Lut 2017    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Widzisz jakąś różnicę pomiędzy łożyskami tocznymi a ślizgowymi? Ural ma wydajniejszą pompę od dolniaka bo dochodzi smarowanie głowic. Pchanie dodatkowego oleju pomiędzy pierścienie powoduje powstawanie Ciebie i zapiekanie owych.
Wojtek


Odróżniasz rozmowę o łożyskowaniu korbowodów od rozmowy o smarowaniu silnika ? Nie odpowiedziałeś na moje pytanie i się od niego wykręcasz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:05, 02 Lut 2017    Temat postu:

Nie wiem jak Ci to wyjaśnić aby nie obrazić. System smarowania silnika jest zależny od łożyskowania. Łożyska toczne w dolnym są smarowane mgłą olejową, bo takiego smarowania wymagają. W silniku Dniepra są łożyska ślizgowe które pracują na filmie olejowym i potrzebują ciśnienia oleju, bo takiego smarowania wymagają.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 8:20, 03 Lut 2017    Temat postu:

Wojtek, wybacz ja odpadam z tej dyskusji z tobą, ręce lecą. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin