Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jakie pierścienie do urala
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Śro 12:23, 23 Paź 2013    Temat postu:

klapek napisał:
Nie polecacie, ale nie używaliście (chromowy), ja eksperymentalnie dałem górny chromowy. Na pewno podzielę się informacją, ile tyś km przejechałem. Wink
Co do napisów na pierścieniach (do rusków) - rzadkość...

dla czego uważasz że nie używałem?
Właśnie mam założone i tak jak napisałem wyżej - już nie długo, bo na motobajzlu we Wrocławiu kupiłem cylindry, które mam już wyszlifowane i kupione tłoki almot wraz z pierścieniami, ale pierścieni nie zakładam tylko jadę do tomringu - pisałem....
podczas walki z pierścieniami olejowymi w lewym cylindrze dał się wyczuć próg a przejechałem około 230 km, a olejowe doprowadzały mnie do obłędu, to wszystko
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 12:30, 23 Paź 2013    Temat postu:

astacus napisał:

podczas walki z pierścieniami olejowymi w lewym cylindrze dał się wyczuć próg a przejechałem około 230 km, a olejowe doprowadzały mnie do obłędu, to wszystko

Mam pierścienie właśnie z TomRing - górny chromowy. Przejechane 500km, ślady honowania nadal widoczne. Tuleje mają się świetnie.
Ale to dopiero 500km - o niczym nie świadczy. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Śro 12:46, 23 Paź 2013    Temat postu:

Oby i z moimi tomringami było podobnie Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 12:48, 23 Paź 2013    Temat postu:

W silnikach mercedesa ,vw widac bardzo dobrze choinke po 300 tys km hahahahha ale to tak na marginesie bo to inna bajka:)))).I tak wole rucholki:))

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 12:49, 23 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 13:00, 23 Paź 2013    Temat postu:

Dawid w silnikach samochodów ciężarowych, po 1mln wymieniamy u Nas pierścienie - honować nie trzeba bo siatka jest widoczna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 13:17, 23 Paź 2013    Temat postu:

klapek napisał:
Dawid w silnikach samochodów ciężarowych, po 1mln wymieniamy u Nas pierścienie - honować nie trzeba bo siatka jest widoczna...

Smile))) ale ten silnik sie ledwo co kreci:)))) i to jest calkiem co innego:))) bo ja pisalem o osobowych .
Oki malo istotne:))).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 13:18, 23 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 13:27, 23 Paź 2013    Temat postu:

Jakby z takiego stopu zrobić tuleje w ruskach, jakby z takiego stopu zrobić tłoki... Mielibyśmy niezniszczalne maszyny.
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:05, 23 Paź 2013    Temat postu:

I nie byloby o czym pisac.
Mysle ze tuleje z Krotoszyna ( Mahle ) daja rade z gornym chromowanym pierscieniem, w ruskach po prostu to nie jest niezbedne, zeliwne pierscienie bardziej pasuja twardoscia do twardosci tulei.
Tym bardziej ze trafiaja sie twardsze i mieksze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 16:19, 23 Paź 2013    Temat postu:

Adam M. napisał:
I nie byloby o czym pisac.
.

Ale w końcu, mielibyśmy fundusze na inne (ciekawsze) motocykle Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Śro 19:14, 23 Paź 2013    Temat postu:

klapek napisał:
Jakby z takiego stopu zrobić tuleje w ruskach, jakby z takiego stopu zrobić tłoki... Mielibyśmy niezniszczalne maszyny.
Smile

i jeszcze bloki, wałki rozrządu, koła zębate, pompy oleju i w ogóle cały układ smarowania ...echhh
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 19:26, 23 Paź 2013    Temat postu:

Bloki są ok, wałki z Bydgoszczy dają radę, pompa IMZ również - nie jest tak źle. Mi się marzy dysza olejowa skierowana na denko tłoka, ale pompa musiałaby powędrować na zewnątrz raczej...

Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Śro 19:27, 23 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Śro 19:36, 23 Paź 2013    Temat postu:

bloki są ok pod warunkiem że nie ciekną na szpilkach mocujących do ramy Wink ale fakt, lata i drgania robią swoje więc może się zdarzyć. Dysza na denko tłoka na pewno zdziałała by wiele, jak i chłodnica oleju i porządna filtracja. ja w swoim nie mam tej kulki i sprężynki w korku filtra olejowego, więc i filtra nie włożyłem... strasznie mnie to wk...ia, ale nie mogę nigdzie dostać tych drobiazgów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:27, 23 Paź 2013    Temat postu:

po półrocznych doświadczeniach eksploatacyjnych z Uralem na tłokach od Cinquecento 700 nie widzę sensu innych kombinacji. Silnik pracuje zupełnie inaczej (bardzo ładnie słychać to na wolnych obrotach). Praca jest bardziej dynamiczna, zdecydowanie mocniejszy dół. Zrobiłem to w Uralu kolegi, o którym to (Uralu), mówiło się, że bardzo dobrze chodzi i jest mocny. Po założeniu Cinkowskich tłoków właściciel stwierdził, że mu się dotychczas tylko wydawało, że jest dobrze...
Konkrety:
odległość osi sworznia do denka tłoka idealnie taka jak w oryginale. Z racji krótszego płaszcza niż w oryginale tuleje zamawiałem krótsze niż oryginalne o tą różnicę. Tłoki od CC mimo zastoswanej technologi Autothermic czy jakoś tak (wtopiony pierścień żeliwny) są lżejsze od oryginałów (oczywiście skompletowane - sworznie, pierścienie). Sworzeń mniejszy niż w Uralu - dorabiałem nowe tuleje sworznia. Z racji obrotów w przeciwnym kierunku niż CC strzałki na tłokach skierowane do tyłu motocykla (przesunięcie sworznia). Pierścienie mimo tego że są zdecydowanie cieńsze mają większą sztywność, więc moim zdaniem bazowanie na materiale cylindrów nie ma sensu -tylko tulejowanie. Luz tłoka 0,07 mm - nie było żadnych problemów w czasie docierania, choć pierwsza jazda to odcinek ponad 70 km - zero oszczędzania, przelotowa prędkość między 80 a 85, pełnia lata.
Nie bardzo widzę sensu szukania dostawcy dobrych tłoków, później pierścieni itd. - jedna wielka niewiadoma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 21:34, 23 Paź 2013    Temat postu:

PoTomek napisał:
po półrocznych doświadczeniach eksploatacyjnych z Uralem na tłokach od Cinquecento 700 nie widzę sensu innych kombinacji. Silnik pracuje zupełnie inaczej (bardzo ładnie słychać to na wolnych obrotach). Praca jest bardziej dynamiczna, zdecydowanie mocniejszy dół. Zrobiłem to w Uralu kolegi, o którym to (Uralu), mówiło się, że bardzo dobrze chodzi i jest mocny. Po założeniu Cinkowskich tłoków właściciel stwierdził, że mu się dotychczas tylko wydawało, że jest dobrze...
Konkrety:
odległość osi sworznia do denka tłoka idealnie taka jak w oryginale. Z racji krótszego płaszcza niż w oryginale tuleje zamawiałem krótsze niż oryginalne o tą różnicę. Tłoki od CC mimo zastoswanej technologi Autothermic czy jakoś tak (wtopiony pierścień żeliwny) są lżejsze od oryginałów (oczywiście skompletowane - sworznie, pierścienie). Sworzeń mniejszy niż w Uralu - dorabiałem nowe tuleje sworznia. Z racji obrotów w przeciwnym kierunku niż CC strzałki na tłokach skierowane do tyłu motocykla (przesunięcie sworznia). Pierścienie mimo tego że są zdecydowanie cieńsze mają większą sztywność, więc moim zdaniem bazowanie na materiale cylindrów nie ma sensu -tylko tulejowanie. Luz tłoka 0,07 mm - nie było żadnych problemów w czasie docierania, choć pierwsza jazda to odcinek ponad 70 km - zero oszczędzania, przelotowa prędkość między 80 a 85, pełnia lata.
Nie bardzo widzę sensu szukania dostawcy dobrych tłoków, później pierścieni itd. - jedna wielka niewiadoma.


Tez sie zgodze .Tak samo jak tloki z malucha w dolniaku i jest logien na maxa:))).
Odnosnie zakladania tloka to jak wiadomo przesunieciem sworznia w strone odwrotna do kierunku obrotow walu.Jakbym dorwal uralice to wlasnie bym tak zrobil jak Potomek .Przesuniecie sworznia z osi tloka w uralu nie wystepuje o czym sie kiedys tam dowiedzialem i dlatego taki silnik bedzie mial glosniejsza prace i inna ,gorsza prace na wolnych obrotach.Dlatego zastosowano przesuniecie bo tlok ma lagodniejsze (lzejsze)przejscie z gornego polozenia w dolne i nie bedzie tak napieral na sciane cylindra.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin