Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jaki olej
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orzesio




Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pionki

PostWysłany: Nie 10:34, 15 Cze 2014    Temat postu: jaki olej

witam mam pytanie jaki olej będzie najlepszy do ruska :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Nie 10:53, 15 Cze 2014    Temat postu:

Tłusty i śliski. Twisted Evil Poszukaj temat setki razy wałkowany,skorzystaj z wyszukiwarki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bladzik




Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 12:54, 15 Cze 2014    Temat postu:

Nie wiem czy najlepiej wybrałęm ale osobiście wlałem:
silnik - mineralny 15W40
skrzynia biegów i dyfer - 85W140
lagi - 15W
filtr kominowy - olej maszynowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
muflonpl




Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice

PostWysłany: Nie 18:21, 15 Cze 2014    Temat postu:

Bladzik napisał:
Nie wiem czy najlepiej wybrałęm ale osobiście wlałem:
silnik - mineralny 15W40
skrzynia biegów i dyfer - 85W140
lagi - 15W
filtr kominowy - olej maszynowy


z mineralnych to na forum polecają - lubro 20w50
skrzynia,dyfer,zwolnica - ja lałem hipol 85w140
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 448
Przeczytał: 40 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Wto 8:55, 15 Lip 2014    Temat postu:

Steegen napisał:
Tłusty i śliski. Twisted Evil Poszukaj temat setki razy wałkowany,skorzystaj z wyszukiwarki
Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 14:56, 23 Lip 2014    Temat postu:

Ja jezdzilem na lubro 20W50 ,na shell helix 10W60 a teraz na venolu 20W50 i na tym pozostane haha cena smieszna.
lubro -kolo 60 zl za 5l
shell helix -kolo 130zl za 4 l
venol 45zl za 5l Smile)).
Powrót do góry
warszawa224




Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 60
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:29, 10 Cze 2021    Temat postu:

Ja włożę kij w mrowisko..
Do Emki leje 10W60 pełen syntetyk i dodaję dwusiarczek molibdenu.
Od 3 lat motocykl jeździ i nic się nie dzieje.
Spasowanie silnika jest pod syntetyczny olej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 13:36, 10 Cze 2021    Temat postu:

A jak masz zmodyfikowane pierścienie i tłoki pod syntetyk? Ruskie czy Almoty to szerokie pierścienie przewidziane do pracy z mineralnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 13:38, 10 Cze 2021    Temat postu:

Wojtek, nawet docierałem na półsyntetyku i nigdy nie zatarłem Almotów z pierścieniami Tomring.
W tym roku miałem pod ręką 0W-30 i taki mam w tym sezonie w Uralu. Może z odmy bardziej dymi przy ostrym katowaniu - to wszystko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 16:16, 10 Cze 2021    Temat postu:

Syntetyczne oleje mają mniejsze cząsteczki które nie utrzymują się w szerokich pierścieniach, co powoduje przedmuchy. Więcej oleju jest spalane, powstaje więcej nagaru i szybciej ulega zabrudzeniu olej, czego dowodem jest właśnie dymienie z odmy. Jak ktoś chce wlać dobry olej to niech wlewa mineralny Motul 20W50, który jest dedykowany właśnie do takich konstrukcji.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
warszawa224




Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 60
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 6:52, 11 Cze 2021    Temat postu:

Nie zauważyłem żadnego dymienia. Silnik ma przejechane 2560km i jest jeszcze na dotarciu. Niestety nie wiem jakie były wkładane tłoki. Wiem natomiast, że były dorabiane na zamówienie i pokrywane jakimś "silikonem" czy innym materiałem. Mechanik który to robił składa silniki Emek tylko pod syntetyczny olej od wielu lat. Twierdzi, że nic się nie dzieje ale trzeba go bardziej spasować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 9:39, 11 Cze 2021    Temat postu:

Z opisu wynika że musi to być mechanik Voodoo. Jako cham i prostak z Półwsia Zwirzynieckiego nie znam się magii. Natomiast z tego co wiem o mechanice to w przeciągu 300-500 km docierają się pierścienie. Przy przebiegu 2500 to się nic nie dociera a jedynie zużywa.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dioblik




Dołączył: 28 Mar 2021
Posty: 117
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Pią 10:09, 11 Cze 2021    Temat postu:

Pewnie ten mechanik voodoo ma "laleczke" każdego silnika który robi i o okresie docierania decyduje indywidualnie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pią 19:15, 11 Cze 2021    Temat postu:

ruskie żelazo tak jak i stare dobre BMW, lubi się z olejami 20W50.

Kiedyś lałem Motula 20W50 i dawał radę zawsze, teraz leję Valvoline VR1 20W50. Valvolina ze względu na legendarne dodatki ZDDP które rzekomo posiada w swoim składzie. A z Motula zrezygnowałem, bo krążą niepokojące wieści że jest to najczęściej podrabiany olej ... Sad


Ostatnio zmieniony przez szable dnia Pią 19:17, 11 Cze 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
warszawa224




Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 60
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 7:24, 14 Cze 2021    Temat postu:

Dwusiarczek molibdenu warto lać do każdego motocykla. Nie jest to droga inwestycja. Można go kupic w płynie bądź w kostkach (jak plastelina)

Zmniejsza tarcie i poprawia smarowanie.

Mechanik Voodo czy nie Vodoo robi silniki, które wytrzymują minimum 60tys km.
Warunkiem jest aby wymieniać olej co 2-3 tys km jaki jest przez niego zadany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin