Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hamulce hydrauliczne | Niedostępność części

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BigFredi




Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:33, 25 Paź 2022    Temat postu: Hamulce hydrauliczne | Niedostępność części

Witam wszystkich ostatnimi czasy przyszło mi do głowy żeby przerobić u siebie układ hamulcowy w tym celu chciałem skorzystać z poradnika dostępnego na stronie głównej i tu pojawił się główny problem. Bardzo ciężko jest dostać tarcze kotwiczne ze szczękami od Toyoty Corolli E9/10 przerabiał może ktoś ten temat? Jest możliwość zastosowania takowych od innego pojazdu? Z góry dzięki za porady. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:55, 25 Paź 2022    Temat postu:

Szukaj po średnicy bębnów z niewielkim cylinderkiem co jest dostępne.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BigFredi




Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 5:45, 26 Paź 2022    Temat postu:

Tak też myślałem i z tego co się orientowałem to corolla ma 200mm średnicy. Wydaje mi się jednak, że tutaj też chodzi o sposób mocowania dolnej podpory szczęk oraz wysokości samych szczęk czy inaczej mówiąc głębokości bębna. Corsa C ma bębny tej średnicy ale podporę szczęk mają na takim wybrzuszeniu tarczy kotwicznej i to by utrudniło przeróbkę. Muszę jeszcze nad tym przysiąść jak coś znajdę to się podzielę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 7:49, 26 Paź 2022    Temat postu:

Jak przytniesz szczęki z szerokości 5 mm i będą ciut asymetryczne nic złego się nie dzieje. Tu da się ciut oszukać. Rosjanie tradycyjnie robili to na Zaporożcu, ale i tu dostępność wątpliwa. Może prościej tarcze kotwiczną zrobić? Sam cylinderek i szczęki mogą był łatwiej osiągalne.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Sob 19:16, 29 Paź 2022    Temat postu:

Zależy czy chcesz zachować oryginalny wygląd czy niespecjalnie Ci na tym zależy

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Sob 19:18, 29 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:34, 18 Lis 2022    Temat postu:

Znalazłem w notatkach, jeszcze Łada 2108 dość łatwo się adoptuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 16:24, 25 Lut 2023    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=0zeWu0EEdoA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 13:16, 27 Lut 2023    Temat postu:

Z Ładą będzie zaraz, jak z Toyotą.
Problem, gdzie kupić części.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:08, 27 Lut 2023    Temat postu:

Kup od razu 5 cylinderków, Tobie starczą do śmierci i jeszcze dla dzieci wystarczy. O wnuki się nie martw, ich problemem będzie zakazana benzyna.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 0:56, 18 Mar 2023    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BigFredi




Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:44, 06 Kwi 2023    Temat postu:

Obecnie jestem na etapie wykańczania tarczy kotwicznej. Jak skończę to dam całe info jakich części użyłem i jak to będzie działać. Trochę musiałem z tatą odwalić pracy inżynierskich ale myślę, że finalnie wyszło to bardzo fajnie. Cylinderków szukałem na ucando ponad 150 stron i jest jackpot Very Happy Jak sam to przetestuję i będzie to działać jak należy to możemy zrobić to komuś pod zamówienie bo jak będzie wzór to 90% roboty mniej. Myślę, że ważna sprawa jest taka, że na 99% uda się nam zachować położenie cylinderka hamulcowego na górze więc sprawność hamowania będzie jak w samochodzie.[/img]https://zapodaj.net/7d5afba44d1b8.jpg.html
[img]https://zapodaj.net/eaa998d50bbdd.jpg.html
[/img]https://zapodaj.net/21faacc9d6fb9.jpg.html
[img]https://zapodaj.net/544a40e970563.jpg.html[/img]


Ostatnio zmieniony przez BigFredi dnia Czw 20:03, 06 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 11:24, 11 Kwi 2023    Temat postu:

Dwa słowa do ojca prowadzącego:
1. ze zdjęć wynika, że szczęki są różnej (?) długości - drugi punkt podparcia nie powinien być naprzeciwko miejsca mocowania cylinderka?
2. jak się będzie odpowietrzało układ? Bo widzę miedziane rurki, co sugeruje mi, że tarcza będzie wkręcona na stałe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BigFredi




Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:07, 12 Kwi 2023    Temat postu:

1. Szczęki są tej samej długości jedyna różnica to długość okładzin (współbieżna, przeciwbieżna). Dolne podparcie jest oczywiście naprzeciwko cylinderka. Na twarzy kotwicznej zaznaczone markerem było wejście cięgna hamulcowego ( w naszym przypadku wyjścia przewodu hamulcowego)

2. Odpowietrznik będzie znajdował się w górnej części dyfra dzięki zastosowaniu cylinderka ze skośnym odpowietrznikiem. Będzie on wystawał przez wykonany otwór w obudowie dyfra i zaślepiony szczelnie bo odpowietrzeniu. Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie ponieważ najlepiej jest jak odpowietrznik znajduje się u góry. Tarczę będzie można normalnie demontować choćby w celu wymiany cylinderka.

Jak dotrzemy do dalszego etapu udostępnimy fotki. Jeśli to nam dobrze wyjdzie rozważymy zrobienie kilku zestawów na sprzedaż.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin