Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[MOD] Filtr oleju ural

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 9:25, 21 Lip 2015    Temat postu: [MOD] Filtr oleju ural

Zmiana pojemności więc wyższe temperatury w silniku skłoniły mnie do kolejnej ingerencji w magistralę olejową.

Popełniłem mocowanie filtra do urala z wyjściem na chłodnicę. Może ktoś skorzysta.
Wiem że ortodoksi zaraz zjedzą że kupa i można inaczej. Fakt można , ja wybrałem taką drogę. Jestem po pierwszych testach dystansowych (na razie bez chłodnicy) i po kolorze oleju widzę że "to działa".

Całość to toczony aluminiowy krążek z kanałami olejowymi w środku.


Na dole krążka jest wkręcone stalowy gwint na filtr oleju. Stalowy ze względu na wymiany filtra. Obawiałem się że aluminiowy gwint po kilku wymianach filtra się podda. Nie ma na rysunku , ale widać jak głęboko się go wkręca.

Olej spływa 4 kanałami na dół do filtra , wychodzi środkiem do góry gdzie jest kierowany na chłodnicę i wraca z powrotem do normalnej magistrali.

Na rys nie ma zaznaczonych gwintów , ale górny (mocowanie w korpusie) to M60x1,5 , natomiast dolny (mocowanie filtra) M20x1,5.

Zastosowany filtr to OP 595 (na zdjęciach jest odpowiednik wix-a) ze względu na parametry (przepływ,zawory). Panowie z filtronu bardzo pomogli przy doborze.

Gdyby ktoś miał ochotę to zarówno pdf-a 1:1 jak i cady mogę udostępnić , może się przyda.

Nie wiem jeszcze czy chłodnica jest bardzo potrzebna , bo już sam filtr oleju sporo temperatury potrafi zrzucić. Całość jest około centymetra niższa od głębokiej miski olejowej.

Kilka fotek:














Ostatnio zmieniony przez zabool dnia Czw 8:43, 30 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 7:35, 27 Maj 2016    Temat postu:

Doszła chłodnica oleju.
Po pierwszych testach zapowiada się dziarsko Wink Obleciała bieszczady i nie odpadła.
W trasie olej dochodzi bo jest letnia , po miasteczkach nagrzewa sie mocniej.
Silnik ma lepszą temperaturę przy wysokich przelotach nie "krzyczy" że mu za gorąco i ma siłę pokręcić się wyżej.
Wskaźnika temperatury jeszcze nie reanimowałem więc to tylko moje subiektywne odczucia , ale przelotowa prędkość w stosunku do zeszłego roku wzrosła o 10km. Da się do trzymać w 100-110 na dłuższym odcinku (Tarnów-Kraków) i nie czuć zmęczenia silnika.



Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 12:15, 30 Maj 2016    Temat postu:

Z czego zapodales tloki????.Troszke trzeba uważać bo nisko ten filterek ale liczy sie pomysl i ze dziala a to juz sukces Smile)))).
Powrót do góry
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 7:41, 31 Maj 2016    Temat postu:

Tłoki CC700 gorczyce , tuleje mahle , z filtrem i chłodnicą faktycznie wygląda nisko , ale nie chciałem ciągnąć magistrali olejowej powyżej poziomu oleju w silniku.

Koniec filtra jest centymetr powyżej miski olejowej. Chłodnica nie grzeje się od cylindra - ładnie zbija temperaturę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 8:45, 31 Maj 2016    Temat postu:

Aaaaaaaa a myslalem ze wymysliles cos grozniejszego:))))

Tuleja Mahle czyli Krotoszyn Smile)))) A ile luzu zrobiles na tloku???
Powrót do góry
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 11:29, 06 Cze 2016    Temat postu:

Tu zdanie mamy zupełnie inne , ja preferuje mniejszy luz , ten robiony na 7 setek. Jak na razie się nie zatarł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 13:22, 06 Cze 2016    Temat postu:

I super ze nie przytarlo ale nie tylko o ewidętne przytarcie chodzi bo moze przytrzec lekko a moze bardziej.Chodzi tez o to jak sie silnik zachowa przy manecie do konca w upale 40 stopni przez 100km na trasie i w korkach w upal.
Maluch ma od 7 do 9 setek a chlodzene wymuszone przez wentylator a rusek nie ma wentylatora na postoju w korkach i dla bezpieczenstwa daje jeszce setke ,dwie wiecej luzu.
[link widoczny dla zalogowanych]

W cc 700 jest chlodzenie ciecza i luz ten jest w granicach 6 setek ale takiego silnika nie biore pod uwage bo jego temp pracy kolo 95 stopni a w rusku 120 i nawet wiecej czasami haha.

Dzieki wiekszemu luzowi silnik wkręca sie duzo wyzej i agresywniej jedzie co juz stestowalem kilka razy.Oczywiscie jak sie bedzie jezdzic lagodnie bez dawania ognia to po kilku tys swoje luzy i tak dostanie ale ja wkolo komina nie jezdze i 70 tez nie jade po a4 bo glownie poruszam sie trasami.
Tloki cc maja stalowa wkladke i sa raczej stabilne wiec jak tylko sie sprawdza to tylko sie cieszyc:))).Sa dwie szkoly -i jak ktos woli mniej luzu prosze bardzo ale jak pisalem to zalezy jak kto daje ognia i w jakich warunkach.
Powrót do góry
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 13:03, 07 Cze 2016    Temat postu:

Nie jestem w stanie odwinąć manetki do końca - szyba powoduje wir powietrza i za bardzo mnie nosi ;/
Ruski średnio nadaje się do grzania powyżej 100 - geometria jest bardziej koszowa niż solo.

Po remoncie i wstępnej docierce dostał 40st i więcej i trochę autostrad - najdłuższy odcinek na tzw. "pełnym ogniu" to w zeszłym roku Bukareszt-Konstanca (przelotowa w okolicach 100) wiatr i odległość od domu raczej nie nastrajała żeby szybciej.

Docierałem wcześniej na ostro (czyli szarpiąc manetkę) potem już normalnie.

Uważam że ruski na autostradę jest do bani - średnio to wygodne , wolne , ale są momenty że łatwiej jest przelecieć autostradą do następnego fajnego odcinka i tam poświęcić chwilkę na zabawę.

Chłodnica spowodowała że przy wyższych prędkościach jest bardziej zrywny, nie słychać zmęczenia silnika.

Zobaczymy jak się zachowa po sezonie letnim jak dostanie wyższych temperatur.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 15:05, 07 Cze 2016    Temat postu:

I elegacja.Jak tylko zamiata to sie ceni Smile)
Powrót do góry
sal_i




Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 15:27, 17 Mar 2017    Temat postu:

zabol planuję skorzystać z Twojego patentu na filtr samochodowy w Uralu, ale w wersji bez zewnętrznej chłodnicy. Udało by się wtedy trochę zmniejszyć wysokość dorabianego elementu, myślę że gdzieś o ok 25mm. Całość nie wisiała by tak nisko.
Na Elemencie jest dość dużo materiału i można by wyfrezować rowek dla dodatkowego chłodzenia.

Masz może gdzieś swój rysunek w jakimś cadowym formacie, żeby zdjąć dokładne wymiary? [link widoczny dla zalogowanych] coś na szybko z szacowanych wymiarów ale wolał bym się upewnić w kilku miejscach.
Jeszcze jedno pytanie, wspomniałeś coś o "nie prowadzeniu magistrali powyżej poziomu oleju w silniku", co miałeś na myśli?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 8:46, 20 Mar 2017    Temat postu:

Chciałem mieć nisko filtr żeby nie spowodować ucieczki oleju z filtra do miski która jest najniżej , a potem przy rozruchu napełniania filtra olejem , czyli sytuacji kiedy pompa napełnia olej , a nie popycha go dalej na magistrale.
Podeślij na priva jakiegoś maila podeśle ci co mam. Całość rysowałem freecadem , czyli cady są. Nie robiłem gwintów bo to standard więc tokarz mając standardy takie właśnie zrobił.
Korpus jest aluminiowy natomiast mocowanie filtra stalowe wkręcone w korpus, chodziło mi o trwałość elementu - filtr wymienia się często więc stwierdziłem że stalowy gwint wytrzyma dłużej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sal_i




Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 13:41, 20 Mar 2017    Temat postu:

Ok, dzięki. Maila wysłałem na priv.

A co do uciekania oleju z filtra to wydaje mi się że nic z niego nie ucieknie bo przecież filtr jest w pozycji pionowej otworami do góry. Poza tym w OP 595 jest zawór zwrotny.
Ale, jeśli dobrze rozumiem to komora gdzie orginalnie był filtr, będzie cały czas wypełniona olejem nawet jak silnik nie pracuje. Czy to możliwe żeby z niej olej gdzieś spłyną podczas dłuższego postoju?

I jeszcze tak z ciekawości, czy u Ciebie w tym dorobionym elemencie masz jakąś zastawkę między bocznymi króćcami in/out (do chłodnicy) która kierowała by do niej olej? Bo nie wynika to z Twojego rysunku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 8:45, 21 Mar 2017    Temat postu:

Hmm faktycznie na rysunku tego nie ma ;/
Środkowy otwór jest zaślepiony w połowie, między wyjściem , a wejściem na chłodnicę.

Działa to tak.
Olej spływa 4 otworami z góry na dół do filtra , następnie jest filtrowany i środkowym otworem wraca z filtra na przejściówkę.
W przejściówce jest kierowany na pierwszy (od dołu) króciec na chłodnicę.
Z chłodnicy drugim (od dołu) króćcem trafia z powrotem do przejściówki i jest kierowany do góry. Olej wychodzi z przejściówki bocznymi otworami pod dużym gwintem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sal_i




Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 9:11, 21 Mar 2017    Temat postu:

Dobra, wszystko jasne. Dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lodzik333




Dołączył: 20 Lis 2022
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec

PostWysłany: Nie 11:59, 20 Lis 2022    Temat postu: Magistrala olejowa z filtrem samochodowym

Czy mógłbym prosić o wymiary tej magistrali?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin