Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fałszywe wskazania oleju
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 178
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:36, 10 Gru 2021    Temat postu:

To co kolega radzi? lać olej w podanej ilośći czy przy następnej wymianie zalać do 3\4 stanu na bagnecie? nie będzie też problem spuścić jeszcze raz i sprawdzić ilość do wskazań bagnetu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:50, 10 Gru 2021    Temat postu:

Nie mam pojęcia, ja mam blok i bagnet fabryczny komplet, z czasów kiedy innych nie było. Trzymam się wskazań bagnetu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Pią 21:18, 10 Gru 2021    Temat postu:

Kumpel też ma urala i sprawdzaliśmy od korka do pierwszej kreski czyli max i on i ja mamy 20cm.
Naprawdę mam spory dylemat i nie wiem czy się trzymać bagnetu cxy danych fabrycznych. Dziwny temat gdybym miski nie odkrecał to bym podejrzewał cegłę w misce.
Za mało oleju to wiadomo a co się stanie jak będzie za dużo?
Uszczelniacze wywalą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 178
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:26, 10 Gru 2021    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Zalecana ilość oleju jest podana jedynie do fabrycznych stalowych misek. Bagnety jak i bloki są różne. O ile bloki są raczej tylko fabryczne to bagnety nie koniecznie.
Wojtek


Wychodzi na to,że lać na czuja.


Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Pią 21:30, 10 Gru 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Pią 21:30, 10 Gru 2021    Temat postu:

Dobrze żeby wyeliminować bagnety i miski podajcie mi proszę jaki jest stan oleju max na bloku mierząc od przylgni korka wlewu do prawidłowego stanu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dioblik




Dołączył: 28 Mar 2021
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Sob 7:40, 11 Gru 2021    Temat postu:

Espelektro napisał:
Dobrze żeby wyeliminować bagnety i miski podajcie mi proszę jaki jest stan oleju max na bloku mierząc od przylgni korka wlewu do prawidłowego stanu


Dlaczego nie zrobisz tak ? Spuść olej , wlej tyle ile fabryka mówì.
Zrób pomiar bagnetem i zaznacz stan brzeszczotem czy inaczej.
Przecież to nie prom kosmiczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Sob 9:27, 11 Gru 2021    Temat postu:

Ale zrobiłem tak i powtarzam że wtedy bagnet pokazuje 5cm ponad stan czyli jakiś litr. Litr za dużo to wydaje mi się duże ciśnienie w skrzyni korbowej i silnik się rozleci
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dioblik




Dołączył: 28 Mar 2021
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Sob 10:07, 11 Gru 2021    Temat postu:

Espelektro napisał:
Ale zrobiłem tak i powtarzam że wtedy bagnet pokazuje 5cm ponad stan czyli jakiś litr. Litr za dużo to wydaje mi się duże ciśnienie w skrzyni korbowej i silnik się rozleci

Nie rozumiem Twojej logiki , pozwól że uporządkuje myśli.
Lejesz oleju tyle ile fabryka mówi i wtedy przejmujesz się wskazaniem bagnetu? A jak nalejesz tyle żeby bagnet pokazał że jest ,ok to boisz się że masz za dużo i silnik się rozleci?
Czekam na Twoje spostrzeżenia z innych zagadnień mechanicznych , bo coś mi się zdaje że jednak byłem w błedzie mówìąć że to nie prom kosmiczny. Lej tyle ile fabryka mówi i jeździj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 11:08, 11 Gru 2021    Temat postu:

Do Urala tego z filtrem i normalną fabryczną miską CAŁKOWICIE suchego (takiego po remoncie) wchodzi nie całe 2,5 l oleju. Przy wymianie oleju zawsze coś zostaje. Po dokładnym spuszczeniu i wymianie filtra powinno wejść około 2 l (nawet nie całe). Po wymianie oleju odpalić i zagrzać, poziom oleju sprawdzić na następny dzień jak ścieknie. Czy to takie trudne? Za miast pisać tu pierdoły zdjąć miskę dekle z głowic i filtr, niech wszystko wycieknie przez noc. Następnie poskładać, zamontować nowy filtr i wlać 2,3 l, zaznaczyć max na miarce.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Sob 12:44, 11 Gru 2021    Temat postu:

Ok po wlaniu 2.3L mam taki stan na oryginalnym bagnecie i zalecacie tak zostawić
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 178
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:33, 11 Gru 2021    Temat postu:

Mi tak samo pokazuje po nalaniu 2,5l. i jeżdżę. Bagnetem tylko sprawdzam ile zgubił i spalił oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Sob 13:57, 11 Gru 2021    Temat postu:

Panowie przepraszam i proszę o wyrozumiałość. Temat rozwiązany, nie wiedziałem że w tym silniku jest jeszcze filtr oleju który został stary i przekłamywał wyniki. Nie miałem doświadczenia z czterosówami, głupota nie boli. Dziękuję pozdrawiam i zamykam temat
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin