Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dystansowanie wału, podkładka falista, rozrzutnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbigniew_74




Dołączył: 25 Mar 2025
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Czw 10:44, 10 Lip 2025    Temat postu: Dystansowanie wału, podkładka falista, rozrzutnik

Witam. Jestem w trakcie składania silnika k750. Przeglądnąłem forum, ale część linków jest już nie aktywna, dlatego pozwoliłem sobie odgrzać temat. Włożyłem wał bez żadnej podkładki dystansowej na przedniej podporze, tak, że czop doszedł do łożyska. W tym położeniu korby na obydwu cylindrach są idealnie centralnie w stosunku do otworów w bloku, natomiast na tylnej podporze brakuje jakieś 2mm (pomiędzy małym odrzutnikiem, a tylną podporą jest właśnie ten luz 2mm, łożysko dochodzi do końca czopu). Teraz tak - jak założę podkładkę przy przedniej podporze, to korby nie będą centrycznie, a doczytałem, że nie dystansuje się tylnej podpory. Jakieś porady? No i jeszcze jedna kwestia - podkładki falistej i małego rozrzutnika - chodzi o kolejność. U mnie planuje zrobić tak: na tylnym czopie licząc od przeciwwag 1 łożysko, 2 (ewentualnie) podkładka dystansowa, 3 mały rozrzutnik, 4 podkładka falista, 5 koło zamachowe. Czy taka kolejność jest dobra? Mały rozrzutnik założony jest tą stroną, aby podkładka falista "usadowiła się" w przetłoczeniu. Mile widziane podpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4143
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 1:30, 11 Lip 2025    Temat postu:

Załóż na tył łożysko rolkowe i po problemie, samo ułoży się tak jak mu będzie pasowało. Takie rozwiązanie zastosowano w Dnieprach. Podkładka falista i ta z przetłoczeniem konieczna jest przy uszczelnieniu mufy sznurem łojowym. Przy simeringu nie jest wymagana, ale i nie przeszkadza. Ona jedynie redukuje ilość oleju jaki leci na uszczelniacz.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin