Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dyferencjał MT16
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PrzemekMT16




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Pon 2:36, 26 Paź 2015    Temat postu: Dyferencjał MT16

Witam, temat jak w opisie nawiązuje do Dyferencjału do Dniepra MT16, a mianowicie..
Mam pewien problem z atakiem, kiedy nabiłem łożysko igiełkowe w obudowe, oraz łożysko kulkowe na ataku, kiedy wkręcę tą całą nakrętke na którą nachodzi szklanka to, gdy kręcę wałkiem to po prostu mi tak jakby te łożysko wykręca, złe łożysko? Nabite raczej jest prosto, czy po prostu wina tego, że brakuje podkładek dystansowych? (powinny być pod łożyskiem kulkowym w obudowie? I jak dokładnie powinno wyglądać te dystansowanie)
Pozdrawiam. Confused


Ostatnio zmieniony przez PrzemekMT16 dnia Pon 2:38, 26 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 7:08, 26 Paź 2015    Temat postu:

Ukosują sie igiełki? Jeśli tak, to raczej wina łożyska igłowego. Albo igła wypadła albo tak łożysko zrobili.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 7:13, 26 Paź 2015    Temat postu:

To normalne kolego dopuki nie zalozysz krzyzaka kardana i nie zabijesz klina.
Nakladasz podkladki cienkie na walek tak zeby po nalozeniu krzyzaka w otworze w ktorym sie zabija klina klin zapieral sie o atak a jednej strony a z drugiej dociskal krzyzak kardana do lozyska.
JAk juz tak masz ustawione i wbity na ciasno klin to mozesz krecic w obie strony i nic sie nie bedzie robilo:))).Pozdro
Powrót do góry
PrzemekMT16




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Pon 12:46, 26 Paź 2015    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
To normalne kolego dopuki nie zalozysz krzyzaka kardana i nie zabijesz klina.
Nakladasz podkladki cienkie na walek tak zeby po nalozeniu krzyzaka w otworze w ktorym sie zabija klina klin zapieral sie o atak a jednej strony a z drugiej dociskal krzyzak kardana do lozyska.
JAk juz tak masz ustawione i wbity na ciasno klin to mozesz krecic w obie strony i nic sie nie bedzie robilo:))).Pozdro


Nie rozumiem dokladnie, nałożyć podkładke dystansowa na łożysko na walku? A jeszcze jedno, na walku mam nabite lozysko z taką pomarańczową albo raczej żółtą wstawka silikonowa, na serwisowce zaś widać kulkowe - Zmienić je?

Jeżeli można to prosilbym o jak najbardziej szczegółowe odpowiedzi, robie to pierwszy raz. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PrzemekMT16




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Pon 12:48, 26 Paź 2015    Temat postu:

Prince napisał:
Ukosują sie igiełki? Jeśli tak, to raczej wina łożyska igłowego. Albo igła wypadła albo tak łożysko zrobili.


Ja zrobilem tak, ze do starego koszyczka po lozysku wsadzilem nowe igły i wszystko jest tak jak być powinno..więc wątpię, może jakieś jeszcze sugestie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3931
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:59, 26 Paź 2015    Temat postu:

Łożysko igiełkowe wymienia się w komplecie. Dwie bieżnie oraz komplet igieł stanowi dopasowany względem siebie zestaw, poszczególne elementy nie są wymienne. Wsadzając tylko nowe igły to coś jak wsadzić nowego tłoka do starego wytartego cylindra. Atak dystansuje się > przesuwa się względem łożyska dwurzędowego, którego położenie również należy ustalić. Zewnętrzną bieżnie ustawia się dystansami pomiędzy blokiem a wkrętką. Sam wałek atakujący ustawia się dystansami pomiędzy trybem, wewnętrzną szalką łożyska a krzyżakiem przymocowanym za pomocą klina. Całość tak ustawiasz aby nie było luzów i atak wypadał w odpowiednim miejscu względem talerza. Dystanse mają być twarde, z byle papierówki się ich nie dorobi bo ulegną wygnieceniu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PrzemekMT16




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Wto 0:31, 27 Paź 2015    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Łożysko igiełkowe wymienia się w komplecie. Dwie bieżnie oraz komplet igieł stanowi dopasowany względem siebie zestaw, poszczególne elementy nie są wymienne. Wsadzając tylko nowe igły to coś jak wsadzić nowego tłoka do starego wytartego cylindra. Atak dystansuje się > przesuwa się względem łożyska dwurzędowego, którego położenie również należy ustalić. Zewnętrzną bieżnie ustawia się dystansami pomiędzy blokiem a wkrętką. Sam wałek atakujący ustawia się dystansami pomiędzy trybem, wewnętrzną szalką łożyska a krzyżakiem przymocowanym za pomocą klina. Całość tak ustawiasz aby nie było luzów i atak wypadał w odpowiednim miejscu względem talerza. Dystanse mają być twarde, z byle papierówki się ich nie dorobi bo ulegną wygnieceniu.
Wojtek


No tak, ale gdzie je włożyć te dystanse, gdzie ma nie być luzów? Na wałku jak się założy na boki i góra dół? Dystanse włożyć na łożysko kulkowe? Czy pod nie, jestem całkowicie zielony w temacie bo dystansowanie jest mi całkowicie obce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PrzemekMT16




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Wto 1:50, 27 Paź 2015    Temat postu:

Dobra już gdzie mają iść te podkładki wiem.
Powie mi ktoś gdzie nie ma się nie czuć luzów?
I czy aby na pewno po założeniu dyfra na moto mi nie zniszczy obudowy tym, że wypycha tak jakby to łożysko? Czy po prostu te podkładki zniwelują to wszystko?
Jaki dać olej do złożonego dyfra praktycznie na wszystkich nowych częściach?

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3931
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 7:37, 27 Paź 2015    Temat postu:

Atak nie ma mieć luzów promienistych jak i osiowych, a jednocześnie ma się lekko, równo i bez oporów obracać. Biorąc pod uwagę zastosowanie nowych części i twoje doświadczenie właściwie jest pewne że się nie uda. Olej gęsty przekładniowy.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Wto 18:51, 27 Paź 2015    Temat postu:

Jak to Ci nie pomoże to daj sobie spokój z tym dyfrem.Zielony jesteś jak ufoludek a na opisywanie dyfra i sposobów regulacji to dzieło literackie można stworzyć .I lepiej daj to komus kto to ogarnie,tym bardziej że masz napędowca,bo z tym dyfrem jest więcej zabawy.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy ty ten dyfer dostałeś w proszku? Skoro nie pamiętasz gdzie były podkładki.Ja jak czegoś nie wiem lub się mogę pomylić to sobie fotki robię jak rozbieram.Podkładki idą między łożysko a krzyżak na wałku atakującym i klinujesz to klinem(to taki bolec z gwintem i nakrętką koronkową).Podkładki w standardzie idą 3 sztuki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Wto 18:57, 27 Paź 2015    Temat postu:

Nie rozumiem dokladnie, nałożyć podkładke dystansowa na łożysko na walku? A jeszcze jedno, na walku mam nabite lozysko z taką pomarańczową albo raczej żółtą wstawka silikonowa, na serwisowce zaś widać kulkowe - Zmienić je?

Łożysko masz o symbolu RS wystarczy jak ściągniesz te osłonki.Podważ to cienkim śrubokrętem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 19:57, 27 Paź 2015    Temat postu:

Loooooooo jejuuuuuuu albo ma lozysko z koszykiem tym zóltym takie jak to:
[link widoczny dla zalogowanych]

Porób foty tego dyfra bo jeszcze sie okaże ze ma bez napędu hahaha
Powrót do góry
Marcin




Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 10:08, 28 Paź 2015    Temat postu:

Cześć.

Nawiązując do początkowego pytania, wszystko wskazuje na ukosujące się igiełki. Miałem taki problem z fabrycznie wadliwym łożyskiem (bieżnia wewnętrzna była lekko stożkowa - sprawdzone śrubą mikrometryczną). Po wymianie łożyska problem znikł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PrzemekMT16




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łęczna

PostWysłany: Czw 23:32, 29 Paź 2015    Temat postu:

Marcin napisał:
Cześć.

Nawiązując do początkowego pytania, wszystko wskazuje na ukosujące się igiełki. Miałem taki problem z fabrycznie wadliwym łożyskiem (bieżnia wewnętrzna była lekko stożkowa - sprawdzone śrubą mikrometryczną). Po wymianie łożyska problem znikł.


Dzieki kolego za konkretną odpowiedz. Smile

Panowie mam takie pytanko, jakiś rok temu rozbieralem dyfer i mi został tak jakby taki ciezki gruby wałek, jakby czop jakiegoś wału...
Za nic nie moge sobie przypomnieć do czego to idzie, wie ktoś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 11:10, 30 Paź 2015    Temat postu:

Może jakieś zdjęcie? Byłoby łatwiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin