Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dyfer z napedem na kolo wozka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Sob 22:48, 27 Cze 2009    Temat postu: dyfer z napedem na kolo wozka

Moze nie jestem odkrywczy ale czyzby nowe uralce nie posiadaly mechanizmu roznicowego??
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 23:10, 27 Cze 2009    Temat postu:

Chyba dzieki temu jeszcze zyją od jakiś 10 lat. Innych powodów trudno sie dopatrzeć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 1:08, 28 Cze 2009    Temat postu:

Witam .

Dokładnie z tego co pamietam , ale mogę się mylić , to były i są dwa rodzaje dyfrów do napędu wózka w nowych uralach , jeden bez mechnizmu różnicowego , a drugi z mechnizmem róznicowym .

Ale ten ostatni chyba był niewypałem bo nie jest stosowany .

W wiekszości przypadków własnie Ural stosuje napęd na koło wózka bez mechanizmu różnicowego , nie muszę pisać że jest to idealne rozwiązanie .

A dokładniej to chyba Brzytwa może coś na ten temat powiedzieć bo jak dobrze pamiętam to miał rysunki złożeniowe obu modeli dyfrów .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
storm007




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 14:06, 30 Cze 2009    Temat postu:

Jezdzilo sie takim Uralem. Nowe Urale z napedem nie maja mechanizmu roznicowego, czyli pracuja jak solowka. Maja jedynie blokade albo jak kto woli zalaczenie na sztywno napedu na wozek.
A tak w ogole to qpa dzwiek jak czinkus, chromy. etc Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 19:50, 03 Lip 2009    Temat postu:

Rysunki są na stronie firmowej Urala. Co do sensowności stosowania mechanizmu różnicowego - to sam już nie wiem. Mój wytrzymał jak do tej pory wszystkie moje skoki i zrywy, ale zawsze mam cykora, czy to nie są jego ostatnie chwile. W chwili obecnej postanowiłem złożyć maszynę na wzór firmowego krosa z Urala. Jeżeli w terenie przejedzie wszystkie te pułapki, które przejeżdżał motorek z napędem, to wtedy będę mógł jakoś się wypowiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gt




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dobrzyń nad wisłą

PostWysłany: Śro 16:15, 08 Lip 2009    Temat postu:

pytanko a ile kosztuje taki napęd i kto sprzedaje??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 17:36, 08 Lip 2009    Temat postu:

Na allegro za 1500zł masz komplet bez ramy wózka. Sam śledzę tą kwestię i myślę że jak nie będziesz się śpieszył i powoli wyłapywał poszczególne elementy to całość zamknie się w okolicach 1200-1500zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:47, 08 Lip 2009    Temat postu:

Klapek puść linka do tego napędu od urala z allegro jak możesz, bo nie mogę znaleść .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 21:58, 08 Lip 2009    Temat postu:

No fakt, w tej chwili nie widać tego. A jeszcze dziś do południa jak siedziałem w pracy to gdzieś natrafiłem na gościa z Ukrainy który miał komplet bez ramy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 6:20, 09 Lip 2009    Temat postu:

Swego czas korespondowałem z jakimś dealerem czeskim znalezionym przez Google. Miał tylko bez mechanizmu różnicowego, nie pamiętam ale cena nie była przystępna. Chodziło o to [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 7:00, 09 Lip 2009    Temat postu:

klapek napisał:
Na allegro za 1500zł masz komplet bez ramy wózka. Sam śledzę tą kwestię i myślę że jak nie będziesz się śpieszył i powoli wyłapywał poszczególne elementy to całość zamknie się w okolicach 1200-1500zł

Bardzo wątpię, szczególnie, że to, o czym piszesz, to zestaw do Dniepra a nie do Urala. Po drugie 1200 to kosztuje sam dyferencjał, dołóż do tego reduktor za parę stówek, wahacz tylny i jeszcze ramę od wózka (której nikomu się nie chce wozić z Ukrainy) i już masz lekko ponad 2000. Rzecz jasna piszę o rzeczach tzw "nowych". Chyba, że kupisz całą maszynę z napędem.
Druga sprawa to sensowność stosowania wynalazku z IMZ, czyli odłączanego napędu kosza. W terenie po załączeniu stałego napędu kosza (wg rozwiązania IMZ) jedzie się, jak z włączoną blokadą w MW, czyli nie można skręcać. Należałoby załączyć napęd przed wjechaniem w ciężki teren, bo co mi po załączeniu napędu wózka, jak już bym się zakopał? Wtedy bardziej przydaje się kilku kolegów i pchanie. Jeździłem na silniku Urala w motocyklu z napędem i cóż, nie ma on siły na tyle dużej, żeby uciągnąć motocykl z włączoną blokadą w piachu albo błocie. Dlatego bardziej sensowny jest mechanizm różnicowy, czyli cały czas włączony napęd wózka, dzięki czemu jest mniejsza szansa na zaistnienie sytuacji, w której tylne koło motocykla ugrzęźnie w piachu aż po wydechy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 7:14, 09 Lip 2009    Temat postu:

Pewnie to były graty z Dniepra, pewności nie mam. Jednak gość za 1500 miał reduktor kosza+dyfer, jak nie sprzedał to raczej za chwilę znów się pojawi aukcja. Poobserwuję Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
storm007




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 5:21, 11 Lip 2009    Temat postu:

[quote="brzytwa"]
klapek napisał:

jedzie się, jak z włączoną blokadą w MW, czyli nie można skręcać. Należałoby załączyć napęd przed wjechaniem w ciężki teren, bo co mi po załączeniu napędu wózka, jak już bym się zakopał? Wtedy bardziej przydaje się kilku kolegów i pchanie. Jeździłem na silniku Urala w motocyklu z napędem i cóż, nie ma on siły na tyle dużej, żeby uciągnąć motocykl z włączoną blokadą w piachu albo błocie. Dlatego bardziej sensowny jest mechanizm różnicowy, czyli cały czas włączony napęd wózka, dzięki czemu jest mniejsza szansa na zaistnienie sytuacji, w której tylne koło motocykla ugrzęźnie w piachu aż po wydechy.

Jezdzilem Uralcem w terenie z zalaczona blokada i dalo sie jakos skrecac. Kwestia predkosci, a w terenie nie jest duza. Nie porownuj nowych silnikow Urala ze starymi. Urale wyposazone w naped sa maja juz nowe silniki ktore sa mocniejsze i daje sie to odczuc. Inna sprawa ze nowego uralca szkoda katowac w terenie bo jak cos padnie to jest problem. Czesci w polsce nie do dostania a w niemczech czy czechcach nie milosiernie drogie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:17, 11 Lip 2009    Temat postu:

Witam.

Storm , nie dokładnie jest tak że nowe silniki urala ( mówimy tutaj o silniku 750ccm ) mają dużo większą moc niż jego starsze odp[owiedniki .
Nie badałem na hamowni urala z silnikiem 750 ccm , ale dwa razy badałem z silnikiem 650 ccm po remoncie uzyskał on wynik 40 KM , a po jeszcze jednej małej korekcie 42 KM .

Z tego co wiem to silniki 750 ccm Urala dysponują mocą 40 KM

Miałem okazję jeździć takim Uralem , nie czułem różnicy .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 21:51, 27 Lip 2009    Temat postu:

Wiedziałem że znów się pojawi Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
Powiem szczerze że jakbym miał teraz zbędną kasę to bym się nie zastanawiał Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin