Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

demontaż skrzynik z kaśki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzumbastc




Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Odense Denmark

PostWysłany: Sob 9:17, 25 Kwi 2020    Temat postu: demontaż skrzynik z kaśki

Witam tak jak w temacie ,chciałbym uzyskać konkretnie info demontażu skrzyni przekładni z kaśki r. 1969.Nie jestem szpecem ciagle sie ucze wiec pytam,może ktoś napisze w punktach co i jak,bo nie chciałbym czegos przeoczyc..Jesli to ważne kosz jest zapiety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3068
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 10:14, 25 Kwi 2020    Temat postu:

Rama krótka czy długa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zapass




Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 32
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 21:29, 26 Kwi 2020    Temat postu:

Na podstawie mojej Kaśki (długa rama, skrzynia ze wstecznym):
1. Ściągnięcie tylnego koła
2. Demontaż dyfra - 4 nakrętki na szpilkach
3. Wyciągnięcie "widełek" z gumowego przegubu, ciasno
4. Wyciągnięcie gumowego przegubu, też ciasno
5. Demontaż filtra powietrza
6. Ściągnięcie gum z dolotów do gaźników
7. Odkręcenie śruby linki prędkościomierza i wysunięcie linki ze skrzyni
8. Odkręcenie kabelka to czujnika luzu (jeśli jest)
9. Odkręcenie 4 nakrętek ze szpilek do silnika
10. Wysunięcie skrzyni i jednocześnie wyciągnięcie trzpienia wycisku sprzęgła (ja to robię długimi szczypcami)
11. Wysunięcie skrzyni z ramy. Skrzynię da się wysunąć na jedną i drugą stronę ramy. Jako, że masz kosz chyba łatwiej na prawą.
Nie próbowałem demontować skrzyni mając zapięty wózek.
Oczywiście jak rama pomalowana warto zabezpieczyć bo zawsze się gdzieś uderzy.

Dla mnie to montaż jest o tyle trudniejszy, że tym trzpieniem wycisku sprzęgła trzeba trafić w kwadratowy otwór tarczy sprzęgła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3068
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:37, 26 Kwi 2020    Temat postu:

Jak mi pokarzesz 4 nakrętek ze szpilek do silnika mocujące skrzynię z jednego motocykla to flaszkę stawiam. A jak odkręcić śruby od dyfra to na cięgle hamulca wisi Smile
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzumbastc




Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Odense Denmark

PostWysłany: Pon 15:21, 27 Kwi 2020    Temat postu: demontarz skrzyni...

.. chopaki aż głupio mówic ale nie wiem czym sie różni rama krótka od długiej.Zdjęcia nie potrafie wklejać wiec Wam nie pokaże,ale jeśli ktoś chce moge podesłać na e-maila.
Wieeeeelkie dzieki za opis w punktach,zaczynam za pare dni po przesdudiowaniu instrukcji..
..p.s pewnie wkrutce sie odezwe...
Pozdrowienia z zimnej Dani gdzie nikt nie zna K750..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3068
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:13, 27 Kwi 2020    Temat postu:

Figiel tkwi w odległości gumowego przegubu od wahacza. Są dwie długości ram i dwie skrzyń. W zależności od kombinacji tych elementów są rożne sposoby demontażu. Przedstawiony powyżej wariant jest optymistyczny, znaczy długa rama i krótka skrzynia. Czasami lepiej odkręcić silnik i go przesunąć. Zawsze jest tam ciasno. Jak ktoś tego nigdy nie robił, i nie ma kto fizycznie pokazać to krew, pot i łzy będą się lały.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzumbastc




Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Odense Denmark

PostWysłany: Pon 21:09, 27 Kwi 2020    Temat postu: demontarz skrzyni...

dzieki za info , za kilka dni posprawdzam odległości...
-A jak można rozpoznać innymi elementami by okreslić która to rama??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3068
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 23:55, 27 Kwi 2020    Temat postu:

To widać na oko po odległości przegubu od wahacza. Kombinuj nad zamieszczeniem fotki.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zapass




Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 32
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 19:06, 28 Kwi 2020    Temat postu:

Dla mnie niezawodny sposób to ocena odległości podpory siodła do rurki ramy, do której montowany jest błotnik. W długiej między wspornik a błotnik swobodnie wejdzie dłoń, prostopadle do rurki oczywiscie. Moja subiektywna miara.

Ostatnio zmieniony przez zapass dnia Wto 21:57, 28 Kwi 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzumbastc




Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Odense Denmark

PostWysłany: Śro 8:35, 29 Kwi 2020    Temat postu:

A co myślicie o koszu,sciągać czystarczy miejsca??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3068
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 11:30, 29 Kwi 2020    Temat postu:

Odpiąć wiązkę elektryczną, powinna być złączka.
Odkręcić górne śruby zastrzałów, w celu ich odchylenia.
Podłożyć coś pod wózek co by nie rypną na glebę.
Popuścić śruby dolnych mocowań i odciągnąć wózek.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zapass




Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 32
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 14:08, 29 Kwi 2020    Temat postu:

Do tej gimnastyki rozsądnie będzie odczepić tym bardziej że skrzyni jeszcze nie ruszałes.
Jest centralna stopka? Żeby było na czym postawić


Ostatnio zmieniony przez zapass dnia Śro 14:10, 29 Kwi 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzumbastc




Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Odense Denmark

PostWysłany: Nie 11:20, 03 Maj 2020    Temat postu: demontarz skrzyni...

a co myslicie o przesunieciu silnika -czy nie bedzie lepiej ,i czy może wystarczy miejsca bez demontażu dyfra???
..p.s. centralna stopka jest..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3068
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 16:35, 03 Maj 2020    Temat postu:

Jak najbardziej można przesunąć silnik, tyle że przy składaniu trafić przegub i jednocześnie szpilki silnika wraz z dystansami nie jest łatwo. Uzbrojony silnik z skrzynią waży prawie 100 kg.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzumbastc




Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Odense Denmark

PostWysłany: Nie 20:24, 31 Maj 2020    Temat postu: demontarz skrzyni...

..no i juz jestem ,a włosciwie po demontazu skrzyni,a konkretnie troche sie uparłem naogladajac filmiki po rusku jak fizycznie to wyglada...no iii
(przypominam robiłem to pierwszy raz)
w kolejności,siedzenie,bak wszystkie linki kable, przewody no i jasne że zdjecia były ,dekiel (pokrywa aparatu) tłumik gażniki ( porozkrecane i przedmuchane i ogólny przegląd) o ustawienie sie nie martwiłem bo świece diagnostyczną mam wiec bajka to z tym gadżetem zrobić,podnosnik pod miske na drewie i szmacie poluzowanie 4 srób skrzyni szpilka jedna szpilka druga łapa u gury i dwie pary rak .Około 5-8 cm do przodu i mamy to z gumy przy krzyżaku wyszło elegancki oczywiście we dwoje i przy moim sprzecie .Silnik leży tymczasowo na ramie która została zabezpieczona gąbka centymetrowa co by nie odrzeć lakiera,i oczywiście bez zdejmowania koła dyfra ,może i tak by było szybciej ale nie byłem pewien co do miejsca przed wahaczem a i jeszce z zaapietym koszem nie jest azz tak trudno ...
..Robiac to nie obyło sie przeciez bez pomocy kolegów na forum i z góry dzieka...i pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin