Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Centrowanie i wyważanie kół - przyrząd
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:07, 19 Lut 2010    Temat postu:

Jajo i ósemkę polecam zostawić na półce, chyba, że masz możliwość ich wyprostowania.
Z mojego skromnego doświadczenia wiem, że naciągiem szprych niewiele da się skorygować krzywą felgę, a im ona masywniejsza tym jest gorzej.
Oczywiście nie da się wtedy uzyskać równomiernego naciągu, będą miejsca mocniej naprężone i słabiej, efektem czego jedne szprychy mogą mieć tendencje do luzowania się inne do urywania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 18:58, 19 Lut 2010    Temat postu:

gobert napisał:
Jajo i ósemkę polecam zostawić na półce

Nie mów, że jesteś szczęśliwcą, który robi tylko proste koła??
Na półce można zostawić felgę, którą możesz zastąpić inną lub nówka jest w zasięgu finansowym.
A co z kołami do zabytków (gdzie zastąpienie felgi jest trudne) oraz kołami do japoni gdzie nowa fela kosztuje 1kPLN-3kPLN?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Pią 10:20, 09 Paź 2015    Temat postu:

Powiem wam moi drodzy ze bez większego doświadczenia w centrowaniu przed przystąpieniem do remontu wykonalem sobie przyzad w którym umiescilem jedno z 4 kółek,na orginalnej ośce,przekrecilem i wybralem najprostsze,przymocowalem.od dołu i po bokach obręczy przyspawalem po nakretce w ktorewkrecilem śruby i skontrowalem. Sugerowalem sie również tym ze jaździlem wcześniej na tym kole i nie dawali sie we znaki jakims biciem czy cos. Zamiast bębnów zalozylem falbane,zaplotlem szprychy,pozostawiając spory luz, zalozylem w przyzadopierajac na wcześniej zkatrowanych srubach dokrecalem palcami,gdy przelecialem kolko o 360 szprychy byly jeszcze dość luźne ale już bardzo ładnie sie krecilo,miejmy na uwadze ze laczena obręczy również pozostawiają wiele do życzenia, kilka razy 360 kolejno dokręcając i kontrolując luzy miedzy obręczą a śrubami dystansowymi w ciągu 3 godzinek zrobilem 2 kólka,obydwa zalozylem na tyl, 4...gaz... I motor nie ''podskakiwał''jestem z nich zadowolony. Koszt takiego przyzadu...20 zl jeśli masz katowne i dojście do spawarki, jednak przyzad nadaje sie tylko do ruskich kółek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Śro 18:31, 28 Gru 2016    Temat postu:

A Swoja droga w latwy sposob mozna by tą maszyne przerobic na uniwersalna Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin