Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bezpiecznik do emy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz




Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Glasgow

PostWysłany: Sob 11:01, 03 Lip 2010    Temat postu: Bezpiecznik do emy

witam kolegow

mam pytanie do kogos madrego :)

chce zamontowac w mojej emie bezpiecznik automatyczny wykrecony ze zlomu - samolotu SU 22

w razie 'w' wajcha przeskakuje sama na pozycje 'wyl'

jednak bezpiecznik jest na napiecie 24 V - 16 A

pytanie do kolegow inzynierow - przy jakim natezeniu /A/ to ustrojstwo sie wylaczy / i czy wogole.../ przy napieciu 12 V ??

ps. nie jest to sprawa pilna, nie chce nikomu dewastowac weekendu

pozdr

janusz

eheee...co to ja chcialem... zeby byla pelna jasnosc : wykrecony z samolotu SU 22
a nie TU 154...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 21:01, 05 Lip 2010    Temat postu:

Trochę za duży. Masz oryginalną prądnicę? Miałem zamontowany kiedyś podobny. Przy rozładowanym akumulatorze, kiedy pochłaniał całość mocy prądnicy maluchowskiej wywalało go podczas normalnej jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janusz




Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Glasgow

PostWysłany: Wto 11:39, 06 Lip 2010    Temat postu:

Witam

Mam pradnice od malucha, ale chwilowo nie podlaczona - przebiegunowalem ja jak trzeba ale nie wiem jak podlaczyc do reglera , oprocz tego mialem problem ze stacyjka - koledzy z forum podpowiedzieli w czym problem - powinno zadzialac

Elektrycy w okolicy nie chca sie tego podjac bo to nietypowe

dzieki za maila

pozdr

janusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
storm007




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 5:16, 07 Lip 2010    Temat postu:

Jest to bezpiecznik elektroniczny czy binetalowy? Pownienien dzialac prawidlowo w instalacji 12V jesli nie jest elektroniczny. 1A=1A. Jedynie wlasnie 16A jest za slabym bezpiecznikiem, poszukaj cos o wiekszej wartosci. Z 25-30A by to msialo miec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 18:30, 07 Lip 2010    Temat postu:

Przecież jeżeli chodzi o bimetal - to wydzielanie się ciepła pod wpływem przepływu prądu powoduje jego zadziałanie. Stąd w dalekim uproszczeniu wpływ ma zadziałanie ma i napięcie, i natężenie prądu, dlatego też na niektórych takich bimetalicznych bezpiecznikach z wojskowych pojazdów podane jest napięcie w parze z mocą. W naszym wypadku zamiast 24V jest 12V, czyli żeby wyszła nam ta sama moc w miejsce 16A wychodzi 32A. I pytanie: jaki maksymalny prąd może popłynąć z/ lub do akumulatora w standardowej instalacji Dniepra 12V? Smile

Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Śro 21:04, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 21:03, 07 Lip 2010    Temat postu:

Z tego co mi wiadomo to 12A . Wiadomość trafiona na elektrodzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 21:09, 07 Lip 2010    Temat postu:

Cóż, alternator ma moc standardową 150W, maksymalną zdaje się 200W. Podzielmy to przez napięcie w instalacji - czyli 12V i wychodzi nam deko więcej, niż 12A Smile Zresztą załóżmy, że masz rację - to dlaczego bezpieczniki w Dnieprze, w oryginalnej skrzyneczce, zabezpieczające przecież tylko część instalacji, potrafią się przepalić, a największe mają właśnie 16A? Smile Smile Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 21:19, 07 Lip 2010    Temat postu:

Ja myślę że ma więcej jak 150 W , Robiłem pomiar uzwojenia ( przekrój w mm) i jest takie samo ja w altku 60 A. Wiem że nie tylko średnica zwoju się liczy, a może to tylko dane ,a rzeczywistość jest inna. Słyszałem że ,to co u ruskich jest średniej mocy to u nas jest to dużej ,a co ruskie duże to u nas takiej już nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:22, 07 Lip 2010    Temat postu:

Zdecydowanie większy prąd od alternatora daje akumulator. Zwarcie akumulatora nie wytrzyma nawet bezpiecznik 4 x mocniejszy czyli 60A.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 18:06, 10 Lip 2010    Temat postu:

Googlując sobie za schematami alternatorów ruskich trafiłem kiedyś a teraz nie mogę znaleźć opisu jak zwiększyć moc alternatora, ( tak przynajmniej mi się zdaje) . Zmiana polegała na dodaniu dwóch diod w układzie prostowniczym, czy ktoś się zastanawiał nad tym patentem ,i próbował.
Może ja zrobię tak patent,
Nie rozebrałem jeszcze swojego altka ,ale zdaję mi się że jest tam tylko sześć diody prostownicze, a gdyby dołożyć trzy diody wzbudzenie to ten alternator mógłby pracować z regulatorami np od 126p dla dziewięcio- diodowego. Czy nie bujam w obłokach i nie zamierzam wyważyć otwartych drzwi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:30, 10 Lip 2010    Temat postu:

Chyba trzech diod, by z sześciodiodowego przejść na układ dziewięciodiodowy, czyli na standard w nowoczesnych alternatorach.
Sam bezpiecznik się nie nada do motocykla. I chyba nawet nie jest na 24V, bo to napięcie ciężarówek, a na 27V, bo tyle było w migach i innych samolotach radzieckich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 21:46, 10 Lip 2010    Temat postu:

To też,wtedy uniknie się przekaźnika wyłączającego kontrolkę ,i można poeksperymentować z regulatorami. Pisząc o dwóch diodach prostowniczych miałem na myśli 8 szt , ta dodatkowa para wlutowana była obok układu prostowniczego . Tylko nie zapamiętałem czy cokolwiek było lutowane na łączeniu pary ,tak jak są wyprowadzone poszczególne fazy w oryginale.
Ja ten schemat znajdę i wrzucę to do tematu wrócę.
No i znalazłem to kol. Brzytwa opracował w dziale mechaniki pod tytułem Alternator 500 W. podejrzewam jednak ,że ta innowacja nie do wprowadzenia ( jednak elektronikiem nie jestem).


Ostatnio zmieniony przez Du-Di dnia Nie 8:33, 11 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin