Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blazej
Dołączył: 27 Wrz 2020 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnyśląsk
|
Wysłany: Nie 20:07, 27 Wrz 2020 Temat postu: Witam wszystkich razem z pełnym gazem |
|
|
Witam szanowne grono pasjonatów.
Przymierzam się do kupna pierwszego ruska. Wiedzę w temacie mam skromną dlatego trafiłem tu. Postaram się nie być bardzo upierdliwym żółtodziobem, chętnie wykorzystam bazę wiedzy zgromadzoną na forum oraz doświadczenie bardziej zaawansowanych.
pozdrawiam, blazej |
|
Powrót do góry |
|
 |
nowy12345
Dołączył: 10 Lip 2019 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 21:20, 27 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Witam kolege z okolic
Kupuj zaprzeg i dzialaj, forum pomoze na ile moze. A sie mi zrymowalo heh Wiekszosc powie, ze skoro chcesz ruska to nienormalny jestes. A prawda jest taka, ze wszyscy mniej lub bardziej jestesmy nienormalni
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony przez nowy12345 dnia Nie 21:20, 27 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
blazej
Dołączył: 27 Wrz 2020 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnyśląsk
|
Wysłany: Wto 10:18, 29 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
nowy12345 dzięki za dobre słowo. W okolicy Leszna jest plac na którym stoją zaprzęgi. Na tą chwilę na ile dam rade dokształcam się w temacie. Myślę, że tam będę cyklicznie urządzał polowanie na coś ciekawego. Albo chociaż wiedzę teoretyczną sprawdzał w rzeczywistości. Chciałbym poczuć temat zanim zdecyduję się na konkretny model. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4092 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11:29, 29 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Model kupujesz jaki Ci się podoba. Moim zdaniem im starszy tym ładniejszy, niestety tym bardziej wyeksploatowany egzemplarz. Właściwości trakcyjne i koszty remontu są bardzo podobne.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
blazej
Dołączył: 27 Wrz 2020 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnyśląsk
|
Wysłany: Wto 21:21, 29 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Na ostatnim Motobazarze we Wrocławiu rozmawiałem z właścicielem M72, mogłem porównać na żywo ramę krótką oraz długą, znajomy posiada mw650 lata 80 w bdb stanie. Na tą chwilę skłaniam się ku silnikowi dolnozaworowemu, wolałbym, żeby motocykl bardziej spełniał rolę turystyczną / wyprawową niż kolekcjonerską dlatego nie mam dużego parcia na duży stopień oryginalności. Napędu na kosz też nie wymagam.
Czy jest techniczna możliwość, żeby w krótką ramę zmieściła się skrzynia ze wstecznym biegiem? Bardzo podoba mi się prostota M72 ale przeraża mnie brak wstecznego biegu przy tak dużej wadze. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4092 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:04, 29 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Kaczka/Dniepr mają długą lub krótką ramę. Do Emy bez problemu montuje się długą dnieprowską skrzynie. Można dać uralowską krótką skrzynie z wstecznym do dowolnej ramy. Dolniak jest słaby, prędkość podróżna 70 km/h. Przy takiej prędkości wyprzedzają Cię tiry, na bocznych drogach przeżycie dość traumatyczne. Przez lata jeździłem zestawem bez wstecznego, trzeba pomyśleć jak się parkuje i właściwie jest zbędny.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 8:12, 30 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
@blazej, jak chcesz tym jeździć na wycieczki, to tylko silnik górnozaworowy.
Nakręciłem w tym sezonie trochę kilometrów "Kaśką" i mimo że silnik rakieta - można było trzymać na autostradzie 85-90, to i tak strach i męczarnia po godzinie, dwóch...
Dobrze zrobiony Ural z koszem, rodziną i biwakowym "szpejem" potrafi trzymać stałą 90-100km/h i masz w nosie sznury ciężarówek.
Jest zdecydowanie bezpieczniej. |
|
Powrót do góry |
|
 |
blazej
Dołączył: 27 Wrz 2020 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dolnyśląsk
|
Wysłany: Śro 21:03, 30 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Dzięki za cenne porady. Jeśli Ural to na jakie modele zwracać uwagę a jakie lepiej omijać szerokim łukiem. Czy potwierdza się bardzo słaba jakość motocykli wyprodukowanych od roku 80 i nowsze? Pod względem łatwości prowadzenia lepiej sprawdzają się wersję z napędem kosza czy bez? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4092 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 23:06, 30 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Napęd na kosz do turystyki się słabo nadaje, za wolne przełożenie. W terenie bardziej przydatne. Model dowolny, jakość produkcji nie ma znaczenia bo i tak do remontu. Jakość remontu jest dopiero istotna.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
|