Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Witam wszystkich miłośników motocykli

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotras




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 13:17, 28 Paź 2012    Temat postu: Witam wszystkich miłośników motocykli

Cześć. Nazywam się Piotrek, mieszkam i pracuje w Białymstoku jako lekarz. Moim hobby i zajęciem w wolnym czasie jest restauracja zabytkowych motocykli i przywracanie im dawnego blasku. Moja kolekcja liczy obecnie 19 motocykli i ciągle się powiększa. Pod koniec lipca stałem sie szczęśliwym posiadaczem urala M67 z wózkiem bocznym z 1983r. Jest to mój pierwszy kontakt z radziecką czterosuwową myślą techniczną. Mam nadzieje, że z Waszą pomocą uda mi sie rozwiązać kilka problemów, które napotkałem przy eksploatacji mojego ruska. Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony przez Piotras dnia Nie 13:19, 28 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 15:05, 28 Paź 2012    Temat postu: Re: Witam wszystkich miłośników motocykli

Piotras napisał:
Cześć. Nazywam się Piotrek, mieszkam i pracuje w Białymstoku jako lekarz. Moim hobby i zajęciem w wolnym czasie jest restauracja zabytkowych motocykli i przywracanie im dawnego blasku. Moja kolekcja liczy obecnie 19 motocykli i ciągle się powiększa. Pod koniec lipca stałem sie szczęśliwym posiadaczem urala M67 z wózkiem bocznym z 1983r. Jest to mój pierwszy kontakt z radziecką czterosuwową myślą techniczną. Mam nadzieje, że z Waszą pomocą uda mi sie rozwiązać kilka problemów, które napotkałem przy eksploatacji mojego ruska. Pozdrawiam


Cześć! Witamy w klubie masochistów Cool
Czasem nie wrzucaj zdjęć na których jest garaż... I w ogóle uważaj, złodziejskie kurwy potrafią przeglądać fora Evil or Very Mad

Pisz z czym Masz problem - pomożemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 448
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Nie 16:05, 28 Paź 2012    Temat postu:

Witaj! Czekamy na zdjęcia,całej kolekcji, najlepiej tak jak Klapek wspomniał w neutralnym terenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotras




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 16:09, 28 Paź 2012    Temat postu:

Dzięki za rady Klapek. Co do problemów jakie napotkałem: silnik po kilku kilometrach jazdy zaczyna kopcić przez odmę coś ala para wodna, syczy przy tym i sapie jak lokomotywa. Ciśnienie na obu cylindrach wynosi niecałe 6. Zdemontowałem głowice i oddałem do regeneracji bo prowadnice zaworów miały masakryczny luz. Cylindry ida do szlifu bo był całkiem spory próg - silnik od nowości nie był jeszcze ruszany - 15tys km. Poprzedni a zarazem pierwszy właściciel podarował mi zestaw naprawczy mówiąc, że kiedys mi się moze przydać... . Tłoki i pierscienie ruskie na 1 szlif - czy warto je zakładać czy może coś innego? - ural będzie użytkowany bardzo okazjonalnie. Drugie pytanie tyczy się odmy - podejrzewam, że raczej do naprawy skoro z niej tak kopci - czy da sie ja naprawić bez wyłożenia silnika na stół? Jak się za to zabrać? Nie chce robic generalki uralowi tylko taki mały remoncik, gdyz wszystko działa, pali od pierwszego, nie stuka, nie puka i nigdzie nie cieknie a oleje ma o dziwo.[/quote][/code]

Ostatnio zmieniony przez Piotras dnia Nie 16:11, 28 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Nie 17:31, 28 Paź 2012    Temat postu:

kopcenie jest winą słabej kompresji.
Lepszy bedzie zestaw naprawczy almotu. Cylindry i tłoki. Jedynie na pierścienie trzeba uważać bo są czasem źle leżące.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotras




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 18:18, 28 Paź 2012    Temat postu:

Cylindry chciałem w poniedziałek oddac do szlifu a teraz zaczynam sie zastanawiać czy nie lepiej kupic te almotowskie. Z drugiej strony ural bedzie robił roczne przebiegi max 200km więc nie wiem czy jest sens zakładac almot i np pierscienie blusowskie tak jak gdzieś na forum czytałem. Czy te rosyjskie zestawy naprawcze są aż tak złe, że szkoda na nie czasu i pracy?

Dodaje link ze zdjęciami urala - aktualnie ma zdjęty kosz aby mieć lepszy dostęp do silnika. Po zakupie wymieniłem opony, cewkę, klosze lamp, plandekę itp.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Piotras dnia Nie 18:29, 28 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 18:53, 28 Paź 2012    Temat postu:

Prawie tak ładny jak mój Smile
Totalny oryginał! Odmę na razie odpuść. Jak zrobisz głowice, szlif cylków, dasz tłoki Almota z pierścieniami od Blusa, lub TomRing to będzie git. Ale ja bym sprawdził wał i wałek rozrządu przed montażem. Daj tą cewkę z prawej strony - nie będzie tam w oczy koleć Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Nie 19:03, 28 Paź 2012    Temat postu:

My u siebie w uralu zmieściliśmy cewke pod pokrywą zapłonu.

Ural bardzo ładny ale te opony....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotras




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 19:25, 28 Paź 2012    Temat postu:

Dzięki. Ps Zdjęcia urala z koszem przedstawiaja go tak jak wyglądał bezpośrednio po zakupie. Zdjęcie solówki jest aktualne i opony również - założyłem te od żużlu. Co do tej cewki to postaram sie ja umieścić przy zapłonie skoro mówisz, że się zmieści.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 8:16, 29 Paź 2012    Temat postu:

Przerobiłem i almot i orginały , szkoda 2x tego samego czasu na zakładanie ruskiego gównolitu w miejsce tłoków. U mnie tak puchły że nie zrobił nawet tych 200 km jak już wymieniałem na almot. Może gdybym kosztem kompresji dał luźniejsze pasowanie to by się tak nie zacierał Wink Polecał bym jednak polski odpowiednik i pierscienie bluesa , a z tego co zostanie można zrobić popielniczke , lub z wrócić do formy z przed tłoków , przetopić na klamke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotras




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 12:25, 29 Paź 2012    Temat postu:

Wstawie w takim razie almot i pierścienie blusa. Jaki luz montażowy polecacie na tym zestawie po szlifie? Słyszałem o 0,08 ale nie wiem czy to troche nie za dużo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin