Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Witam i proszę o poradę
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Sob 21:34, 13 Lis 2021    Temat postu: Witam i proszę o poradę

Witam całe szacowne grono.
Jestem Sławek mam 36 lat i pochodzę z zachodniej wielkopolski.
Z bólem serca sprzedałem moją małą kolekcję starych motorowerów i postanowiłem zakupić zaprzęg.
Mechanika motocyklową nie jest mi obca ale czterosówowe boksery są mi raczej są mi nie znane.
Jestem już wstępnie zdecydowany na jakiegoś nowszego urala w zadowalającym stanie (bym przejechał choć sezon bez remontu kapitalnego aby poznać maszynę)
Budżet to 10-12 tyś, co szacowne grono myśli na temat obecnej oferty urali od handlarza z Mogilna(są tam trzy sztuki które mi się podobają)
Jeśli któryś z kolegów jest z Wielkopolski , jest w temacie ,poświęciłby swój czas (oczywiście nie za darmo) i pojechałby że mną na oględziny byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:08, 13 Lis 2021    Temat postu:

Raczej nie tędy droga, bez względu na cenę zawsze kupujesz kota w worku. Jak masz czas i pojęcie to kup Urala za 4 tyś, resztę kasy wpakuj w remont. Wtedy mniej więcej wiesz co masz. Mniej więcej bo nigdy nie znasz jakości nowych części.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gargamel50




Dołączył: 02 Paź 2021
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 22:16, 13 Lis 2021    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Raczej nie tędy droga, bez względu na cenę zawsze kupujesz kota w worku. Jak masz czas i pojęcie to kup Urala za 4 tyś, resztę kasy wpakuj w remont. Wtedy mniej więcej wiesz co masz. Mniej więcej bo nigdy nie znasz jakości nowych części.
Wojtek

Ja właśnie tak zrobiłem. Kupiłem DNIEPRA za niewielkie pieniądze. I robię kompletny remont.
POZDROWIENIA z POZNANIA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dioblik




Dołączył: 28 Mar 2021
Posty: 117
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Sob 22:38, 13 Lis 2021    Temat postu:

Właściwie jedyna droga która ma sens, aczkolwiek na początku "podróży" niedoceniana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Pią 18:33, 26 Lis 2021    Temat postu:

No więc klamka zapadła, kupiłem urala m67 z 1977 roku.
Oczywiście kierowałem się walorami wizualnymi, no dziś zaczelem przy ni grzebać. Kupiłem akumulator, wężyki,filterki itp. Sprężenie wynosi koło 6.
I oczywiście jeden cylinder nie chodzi, przeszukałem forum i wiem ze pierwsze co trzeba zrobić to sprawdzić luz zaworowy i gaźniki.
Jako że wcześniej siedziałem tylko w dwusówach proszę żeby mi ktoś jak krowie na rowie wytłumaczył jak te łuzy ustawić.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dioblik




Dołączył: 28 Mar 2021
Posty: 117
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Pią 18:42, 26 Lis 2021    Temat postu:

Muuuuuuu , muuuuuuuuu , muuuuuuuuu , muuuuuuu.
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Pią 19:28, 26 Lis 2021    Temat postu:

Eee no zlitujcie się
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:57, 26 Lis 2021    Temat postu:

Ja podszedłem przy mt 9 do zaworów szybko.Skończyłem regulować jak przestał klekotać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dioblik




Dołączył: 28 Mar 2021
Posty: 117
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Pią 20:06, 26 Lis 2021    Temat postu:

Espelektro napisał:
Eee no zlitujcie się


Nie regulowałem zaworów w Uralu , ale zapewne był taki temat na forum , próbowałeś poszukać?

Generalnie - silnik zimny , zawór zamknięty czyli gotowy do regulacji. Wkładasz szczelinomierz gdzie trzeba ( listek o wymiarze jaki chcesz ustawić) , listek o odpowiedniej grubości musi chodzić z lekkim oporem wtedy masz luz taki jak trzeba. Potem kręcisz wałem i robisz następny zawór.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:11, 26 Lis 2021    Temat postu:

U mnie spokój się zrobił jak ustawiłem o,o6 mm. wydechowy i ssący. Silnik zimny,ale nie w mrozie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:22, 26 Lis 2021    Temat postu:

W Uralu są znaki na kole zamachowym. Pierwszy znak do zapłonu drugi do zaworów. Ustawiasz na znak i regulujesz ten cylinder gdzie są zamknięte, obrót wałem i druga strona. Szczelinomierz zbędny, sztangi mają się lekko obracać.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Pią 21:51, 26 Lis 2021    Temat postu:

Ok dzięki panowie wiem o co chodzi, jutro będę walczył i z pewnością nie raz jeszcze skorzystam z waszych rad.
Czołem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Pon 11:32, 29 Lis 2021    Temat postu:

Dzięki panowie, wyregulowalem zawory i wyczyscilem gaźnik, cylinder zagadał.
Jeszcze raz dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Espelektro




Dołączył: 13 Lis 2021
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Tomyśl

PostWysłany: Pon 14:49, 29 Lis 2021    Temat postu:

Mam kolejne pytanie.
Zauważyłem wyciek oleju dokoła kapy z której wystaje kopniak i wysprzęglik.
Moje pytanie brzmi czy da się tę kape odkręcić bez demontażu silnika, aby ją uszczelnić?
Czy może się tryby rozsypią i lepiej tego nie robić w ramie.?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 14:59, 29 Lis 2021    Temat postu:

Skrzynię trzeba wyjąć.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin