Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Projekt Ural M-63 '69

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin M63




Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:42, 21 Sty 2017    Temat postu: Projekt Ural M-63 '69

Cześć 

Moja przygoda z radziecką motoryzacją zaczęła się wiele lat temu od zaprzęgu IMZ 8.103.10 z roku 1989 (łabędzi śpiew CCCP Smile). 
Motocykl był prawie nowy, z przebiegiem 600 km, przywieziony z magazynu w Kaliningradzie, więc nie wymagał wiele pracy. Jedyne wady fabryczne jakie ujawniły się podczas kilkuletniej eksploatacji to: wyciek przez placek dyfra i luzy w mocowaniu koła zębatego napędu alternatora.  



Teraz po długiej przerwie przyszedł czas na odświeżenie wspomnień - w zeszłym roku zakupiłem trochę starszy model: Ural-2 M-63 z roku 1969. Cytuję sprzedawcę: "wystarczy wyczyścić gaźniki i platynki i będzie palił". Oczywiście potraktowałem to jako "sprzedażne kity", ale prace zacząłem właśnie od czyszczenia, weryfikacji i regulacji gaźników, zapłonu, zaworów, uzupełnieniu linek i braków w instalacji elektrycznej. Potem czyszczenie miski olejowej, wymiana olejów i pierwsze uruchomienie.   

Wierzcie lub nie, ale zapalił po 3 kopnięciu, pomimo ciśnienia sprężania w cylindrach na poziomie 4 atmosfer (powinno być ponad 6 o ile pamiętam). Po krótkiej jeździe okazało się, że większość podzespołów lepiej lub gorzej, ale działa.  
Wisienką na torcie jest fakt, że motocykl przeszedł już pozytywnie pierwsze badanie techniczne Wink  

 

 

Postaram się w miarę możliwości relacjonować postęp prac w odpowiednich działach, a pewnie nie obędzie się bez pytań do kolegów bardziej obytych z radziecką motoryzacją.  

Nie mam jeszcze pewności co do ostatecznej formy po renowacji. 
Może tak... (?) 

 
 


Ostatnio zmieniony przez Marcin M63 dnia Nie 8:01, 22 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
regers




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:03, 21 Sty 2017    Temat postu:

Witam kolegę zza miedzy! Ural ładny może warto pomyśleć o zostawieniu go w takim stanie jakim jest?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin M63




Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 7:42, 23 Sty 2017    Temat postu:

To była pierwsza opcja, którą rozważałem, ale motocykl ma za dużo rdzy, ubytków lakieru i chromów. Ciężko byłoby utrzymać go w stanie oryginalnym i jednocześnie zabezpieczyć przed dalszą degradacją Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 9:41, 23 Sty 2017    Temat postu:

zostaw kolego lakier tak jak jest, chromy potraktuj pastą do polerowania chromów (od razu zaimpregnujesz skorodowane fragmenty) a rdzawe placki na lakierze kwasem szczawiowym. Ten kolorek jest piękny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin M63




Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:41, 24 Sty 2017    Temat postu:

Strona wizualna jeszcze do przemyślenia. Tak czy inaczej zaczynam od naprawy mechaniki. Na pierwszy ogień: przekładnia główna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin