Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dniepr blokowanie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bazyl1982




Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupca

PostWysłany: Czw 14:21, 28 Lut 2019    Temat postu: Dniepr blokowanie silnika

Witam serdecznie,
na forum jestem nowy. Z ruskami walczyłem kilkanaście lat temu, dziś wracam do hobby i próbuję wskrzesić stary sprzęt.
Mam problemy z Dnieprem MT 11 z 93 r.
Silnik składam z tzw. proszku i mam dwa problemy:
1. luz poosiowy na wale korbowym (jak złapię za czop wału - miejsce mocowania koła rozrządu, to mogę przesunąć wał korbowy o jakieś 2 mm w przód i w tył.
Wał był w regeneracji więc może coś zostało błędnie wykonane. Ewentualnie zastanawiam się czy szerokość łożysk jest ok. Pytanie jaki luz powinien być fabrycznie. Nie przypominam sobie, żeby były tam jakieś dustanse, więc jakiś luz był zaplanowany.
2. po zmontowaniu całości - złożenie silnika ze skrzynią niema możliwości obrotu silnikiem. Po poluzowaniu śrub pomiędzy skrzynią a silnikiem wraca ruchliwość układu.
Zastanawiam się, czy jeśli wał korbowy ma luz poosiowy, to istnieje możliwość przesuwania go w kierunku rozrządu i ocierania filtra odśrodkowego o obudowę rozrządu?
Czy ktoś z forumowiczów miał kiedyś podobny problem?
Czy powinienem wstawić jakąś podkładkę dystansową, która cofnie łożysko główne przednie? A może obudowa ma wybite gniazdo?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Sebastian
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:23, 28 Lut 2019    Temat postu:

Tam nie ma być żadnego luzu. Wszystkie ruskie boksery wał mają na sztywno względem przedniej podpory, troszkę inaczej jest jedynie w Uralu 750. Coś jest wybite, chyba że założyłeś dwa łożyska rolkowe, bo i takie coś spotkałem. Co do blokowania to raczej zamach trze o skrzynię.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazyl1982




Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupca

PostWysłany: Nie 14:44, 10 Mar 2019    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź.
Z tego co sprawdziłem oba łożyska mają szerokość 19 mm (209 i 42 209) więc raczej to nie jest przyczyna. Łożyska z tyłu wałeczkowe, z przodu kulkowe.
Łożyska oba są nowe. W obudowach nie widzę jakiś śladów zużycia. Tylne łożysko opiera się o pierścień sprężynujący. Przednie wchodzi w obudowę do końca. Po skręceniu nadal występuje luz.
Co do blokowania, to okazało się, że jedna panewka zaczęła się przycierać. Wał poszedł do regeneracji. W przyszłym tygodniu ma być do odbioru, więc zobaczymy co dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:50, 10 Mar 2019    Temat postu:

Znaczy czop wału lata w łożysku. Nie ma co regenerować panewek, trzeba wał zmienić.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin