Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chce ruska
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bednar




Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią 18:32, 23 Gru 2011    Temat postu: Chce ruska

Witajcie
Jestem tu nowy dzisiaj założyłem konto.
Od jakiegoś czasu mam zamiar kupić ruski motocykl. Miałem Urala w 1994 roku i jezdziłem nim dwa sezony. Po Uralu zaczeły się japończyki. A teraz chce ruska

Niech ktoś mi dodadzi czy jepiej kupić Urala Czy Dniepra ?

Licze się z tym że po zakupie bedze zmuszony zrobić remont wozu. Szlify wymiana łożysk lakier itp. mam sentyment do Urala. Miał prądnice od Malucha i gazniki od Jawy. I był w miare mało awaryjny. Od 1995 roku nie siedziałem na IWANIE. Nic nie wiem czym się teraz jezdzi jak naprawia i co się psuje jakie patenty się stosuje i czego się wystrzegać.
Interesuje mnie napęd na wózek i i skrzynia ze wstecznym. Ale nie wiem jaki wybrać silnik. Co do elementów nadwozia to już sobie poradze.
Pozdrawiam i życze Wesołych Świąt
Bednar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 18:58, 23 Gru 2011    Temat postu:

Cze
Jak to ma być kolejny kundel to na Twoim miejscu wybrałbym silnik od beemki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bednar




Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią 19:01, 23 Gru 2011    Temat postu:

myślałem o BMW ale to kwestia czasu i kasy. No i jeszcze przerobienia flanszy mocującej skrzynie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Pią 19:09, 23 Gru 2011    Temat postu:

jak chcesz później kombinować z silnikiem bmw to polecam dniepra
Jeśli chcesz to mam na sprzedaż dniepra
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bednar




Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią 19:26, 23 Gru 2011    Temat postu:

A dlaczego Dniepr a nie Ural ???
Dniepr jest na panewkach a Ural na łożyskach. Kiedyś Dnieprom wyskakiwały korbowody. Ale może to dlatego że odchudzano koło zamachowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Śro 21:41, 28 Gru 2011    Temat postu:

Stare dniepry były w miarę OK,
te po 1980 to raczej plastelina niż aluminium i stal.

Ja preferuję URAL'a, mam takiego z 1965 roku,
który czeka na remoncik, na razie jest "półkownikiem".
Jednak urale nie miały napędu na wózek. Mimo to
wolę urala bo jak poczytałem i pogadałem
okazuje się, że napęd to daje więcej problemów niż korzyści,
zwłaszcza w terenie kiedy jak nie masz dociążonego kosza
to się koło ślizga a zaprzęg stoi Wink Poza tym w dnieprach
nader często rozsypują się dyfry jak jest napęd wózka.

Aktualnie rozkręcam silnik od dniepra z 1973 roku,
w porównaniu do silnika URALa z 1965 roku
to ten dnieprowski jest okrutnie niedorobiony,
silne wady odlewowe, brak wykończeń, itp.

Reasumując, silnik wstaw od URALa lub BMWiaka Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bednar




Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 14:59, 29 Gru 2011    Temat postu:

Dzięki McSwirus !!!


Czy jeszcze w Dnieprach są problemy ze smarowaniem ? To była przyczyna przycierania się panewek.
W Uralach czegoś takiego nie było.
Kiedyś mojemu koledze korba wyszła bokiem w Bieszczadach. I do Wawy motocykl przyjechał pociągiem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Pią 20:28, 30 Gru 2011    Temat postu:

wg mnie jak jest zdrowa pompa i jest oleju do górnego stanu to sie nie zatrze Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Nie 20:51, 01 Sty 2012    Temat postu:

bednar napisał:
Czy jeszcze w Dnieprach są problemy ze smarowaniem ? To była przyczyna przycierania się panewek.
W Uralach czegoś takiego nie było [...]


konstrukcja silnika Dniepra jest nieco inna
niż pozostałych maszyn. K-750, M-72, URAL posiadają
wały łożyskowane na korbowodach, olej dostaje się
tam raczej przepływowo pod znikomym ciśnieniem
wywołanym siłą odśrodkową obrotów samego wału.

W Dnieprze jest założony filtr-odrzutnik z przodu wału,
a pompa pod ciśnieniem podaje olej kanałami do wału,
jak wszystko jest szczelne i czyste to zacierać się
nie powinno. Jednak silnik, który rozebrałem wykazał,
że łożyska główne wału są w stanie idealnym (są wielkie)
natomiast luzy na panewkach korbowodów są ogromne !!!
Zapewne z powodu złego smarowania tych elementów.

Więcej niech się wypowiedzą znawcy Dniepra Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 23:45, 01 Sty 2012    Temat postu:

bednar napisał:
Dzięki McSwirus !!!


Czy jeszcze w Dnieprach są problemy ze smarowaniem ? To była przyczyna przycierania się panewek.
W Uralach czegoś takiego nie było.
Kiedyś mojemu koledze korba wyszła bokiem w Bieszczadach. I do Wawy motocykl przyjechał pociągiem Smile

W Dnieprze podstawą jest wypłukać wał korbowy podczas rozbiórki silnika, niejednokrotnie spotkałem się z niedrożnym wałem zabitym osadem z oleju.
Należy też sprawdzić pompę olejowa lub profilaktycznie wymienić na nową są stosunkowo tanie w porównaniu do remontu silnika.
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 3:13, 03 Sty 2012    Temat postu:

Podstawa w Dnieprze jest zastosowanie pelnoprzeplywowego filtru oleju i jezdzenie na dobrych olejach.
Zrobila to firma ale dopiro w modelu 750.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Wto 20:30, 03 Sty 2012    Temat postu:

że jak z tym filtrem ?
Zawsze myślałem że to w uralu była zmiana filtra
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Śro 19:20, 04 Sty 2012    Temat postu:

Adam M. napisał:
Podstawa w Dnieprze jest zastosowanie pelnoprzeplywowego filtru oleju i jezdzenie na dobrych olejach.


Czy są jakieś patenty na wstawienie do dolniaka
czy nawet starego Urala takiego filtru ?

W zasadzie, jak jest możliwość wpakować go do środka silnika,
powiedzmy w miskę olejową to poprawi żywotność silnika
a oryginalny wygląd pozostanie.

Opiłki magnetyczne świetnie wyłapie spory magnes neodymowy,
ten jednak nie wyłapie szlamu ani opiłków niemagnetycznych
jak te z tulejek brązowych.

Pozdrówka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:50, 04 Sty 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Np tak jak tutaj, choc sa rowniez konstrukcje wbudowane w miske olejowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Czw 18:53, 05 Sty 2012    Temat postu:

Patent całkiem ciekawy i zarazem praktyczny.
Jednak w przypadku typowego zabytka
nie bardzo dopuszczalny.

Właśnie chodzi mi o te w misce olejowej,
wkładał ktoś z udzielających się na tym forum
jakiś filtr do środka silnika np: k-750 ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin