Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spis zachowanych M-72
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 8:14, 09 Lut 2011    Temat postu: Spis zachowanych M-72

Nie ma wystarczających informacji do określenia rocznika produkcji na podstawie numerów? - no to pomóżmy sobie sami! Proponuję, aby w tym wątku dobrowolnie dzielić się informacjami o numerach ramy i/lub silnika oraz roku produkcji zachowanych egzemplarzy modelu M-72. Wpisujemy tylko dane nie budzące wątpliwości. Co pewien czas można by robić podsumowanie tabelaryczne. Pozostaje tylko decyzja czy dokumentować to fotografiami czy nie. Inne modele proponuję ewidencjonować w oddzielnym wątku.
Niezła jest formuła, którą przyjęli Rosjanie na forum oppozit.ru (znalezione w sieci przez gemini-ah):


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Śro 7:41, 09 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 8:21, 09 Lut 2011    Temat postu:

No to zaczynam:
- silnik datowany 1-52 o numerze 47223 (z gwiazdką), prawdopodobnie IMZ



Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Śro 8:26, 09 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 8:29, 09 Lut 2011    Temat postu:

Rama o numerze 36041 z oryginalną tabliczką znamionową podającą numer silnika 39124, rok produkcji nieczytelny, prawdopodobnie KMZ, w polskich papierach wpisany rok produkcji 1960 (wątpliwy), kolor nieoryginalny



Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Czw 13:14, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:59, 11 Lut 2011    Temat postu:

Wszystkie informacje beda podobne, numer ramy taki a taki ale chyba przebijany silnik numer xxx ale to K-750 a rocznik prawdopodobnie 1410. Kazda ema była maxymalnie kundlona a tajemnica produkcji i próby reanimacji jeszcze na wschodzie skutecznie uniemozliwiają jakiekolwiek porównanie. Wszystko bedzie sie opierało na magicznym słowie "chyba" lub "prawdopodobnie". W/g mnie nie ma sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Sob 11:51, 12 Lut 2011    Temat postu:

Myślę, że niektórym handlarzom to odpowiada.
Mogą sprzedawać składaki ze wschodu twierdząc, że to normalne, że nigdy nie dojdzie się do właściwych dokumentacji, przerabiać papiery, przebijać numery ram, silników, itp. itp. Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3325
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:33, 12 Lut 2011    Temat postu:

U mie wyjątkowo numer i rocznik zgadza się. Nie wiem tylko czy podawać publicznie numery własnego motocykla i czy taka baza danych nie ułatwi podrabiania.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 10:27, 13 Lut 2011    Temat postu:

Silniki mają datę więc nie ma problemu a jeśli nr był przebijany to widać.
Z ramami jest gorzej bo nie ma pewności co do nr, chyba że ma tabliczkę
znamionową.
Spojżałem na parę nr silników i moim zdaniem można włożyć między bajki
informację, że emek wyprodukowano 3 miliony.
Między nr na silniku z roku 52 i 59 jest ok 150 000 różnicy więc gdzie 3 000 000
Nawet biorąc pod uwagę że produkowano je w IMZ i KMZ to 300 tys to i tak dużo.
Ciekawe kto wymyślił te 3 miliony ?
Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 11:19, 25 Lut 2011    Temat postu:

Sam motocykl to kundel, ale jeśli ruskie papiery nie kłamią to jest kolejny element układanki:
[link widoczny dla zalogowanych]
(1958, rama 51906, silnik 57270)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 20:45, 25 Lut 2011    Temat postu:

Tu się nic nie układa. Jak na 58 rok ta baaardzo niski nr silnika.
A co do papierów to mam oryginalny ruski papier na m72 z roku 52
i mam silnik z tego moto nr silnka 192002
Na silniku nr oryginalny ale coś wysoki jak na rok 52 i faktycznie, bo na silniku jest bita data 2 59 czyli silnik z 1959 r.
Na o nie ma mądrych Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 11:06, 26 Lut 2011    Temat postu:

Juz kiedyś pisałem. Mam blok wzoru z około 44- 46r a data na nim nigdy nie przebijana 55r
I tak jak śmigiel pisze. Nie ma mądrych Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:34, 26 Lut 2011    Temat postu:

Z moich skromnych obserwacji wynika ze rózne modele były produkowane równolegle, i to czesto w tym samym zakładzie, wiec nie ma sie co dziwic, jednak trzeba wziąc pod uwage ze nie wszystkie bloki stały sie silnikami, czesc poszła na czesci zamienne a czesci nie przeszła kontroli technicznej(chyba numer bito dopiero potem).Jedynym wyznacznikiem sukcesu są T Y L K O dane z tabliczki znamionowej, reszta mozna wsadzic miedzy bajki.Dokumenty też sa niewiele warte, urzednicy byli i sa analfabetami wiec błędy sa na porzadku dziennym. Kto ma orginalna tabliczke?Jest wiecej niz 1? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 16:44, 27 Lut 2011    Temat postu:

Moim zdaniem jest jakaś reguła w numeracji silników
- spojrzałem na silniki prod IMZ:
nr 77 tys. data 4 54r.
nr 84 tys. data 8 54r.
nr 156 tys. data 10 57r.
nr 192 tys. data 2 59r.

Widziałem taki silnik jak na foto pokazywał kolega spiker
(też z gwiazdą ) - nr 53 tys. data 7 52r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 732
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:44, 27 Lut 2011    Temat postu:

mój imz z 59 ma nr 202959 (miesiąca nie pamiętam)

Granat nie marudź, ja mam np. dwie oryginalne tabliczki z IMZ 56 i 59r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 22:35, 27 Lut 2011    Temat postu:

Ja mam w wierchowinie. Spróbuje zdjąć i zobaczę czy będzie lepiej jeździć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:21, 05 Mar 2011    Temat postu:

Spróbuj zdjąc i zarejestrowac, albo nabij ze Stalinca lub Kraza przeciez to bez znaczenia w koncu wszystko z rosji:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin