Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K-750 - Warto, czy też nie?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:50, 27 Lip 2012    Temat postu:

Ale w zwiazku z filtrowaniem oleju silnik trzeba rozebrac, o czym juz Prince napisal.
Mnie na autostradzie Wrzesnia - Poznan wal sie w swiezo zakupionej Kasce zatarl przy 120 km/h - wrazenia niezapomniane.
Akurat zaladowany po brzegi jechalem sobie do Holandii.
Silnik co prawda stare BMW, ale odrzutniki mocno podobne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 7:00, 28 Lip 2012    Temat postu:

Rozumiem, że odrzutniki miałeś zabite na amen?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysia
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Sob 8:12, 28 Lip 2012    Temat postu:

Prince napisał:
Sam silnik wymaga weryfikacji wewnątrz- fabryczne zalecenia czyszczenia odrzutników i wymian śrub regulacji mówiły coś około 2tyś km- zatem też rozbiórkę silnika.

Zmiłuj się, Waćpan! Co 2 tys. km to trzeba olej zmienić, a nie rozbierać silnik!
Każda rozbiórka to zaburzenie dotartej już konfiguracji elementów. Chcesz to fundować swojemu sprzętowi co chwilę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 10:01, 28 Lip 2012    Temat postu:

mysia napisał:
Prince napisał:
Sam silnik wymaga weryfikacji wewnątrz- fabryczne zalecenia czyszczenia odrzutników i wymian śrub regulacji mówiły coś około 2tyś km- zatem też rozbiórkę silnika.

Zmiłuj się, Waćpan! Co 2 tys. km to trzeba olej zmienić, a nie rozbierać silnik!
Każda rozbiórka to zaburzenie dotartej już konfiguracji elementów. Chcesz to fundować swojemu sprzętowi co chwilę?


Nie chcę. I dlatego odizolowuję to co robi śmietnik w oleju- komorę rozrządu, wstawiam magnesy, wymieniam olej częściej niz trzeba myjąc michę, a ostatnio nakręciłem sie na utwardzanie tulei bo ten syfior na magnesach mnie przeraza. Wszystko byle by tylko wydłużyć życie silnika.

Dośc długo kombinowałem z filtrem oleju w zdradzieckim dolnopłuku - jednak projekt zarzuciłem. Zbyt duzo nieodwracalnych i widocznych zmian w bloku silnika. Jeśli ktoś chce brnąc w tą przeróbkę to pompa wstępnie przystosowywana jest to zabrania za 25złociszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3326
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 10:27, 29 Lip 2012    Temat postu:

Orginalna instrukcja BMW przewiduje rozbieranie silnika w celu czyszczenia i wymiany mufy (która się wyciera) co 5 tyś. km. Łożysko 6207 da się zastąpić rolkowym co rozwiązuje problem mufy. Oleje mamy lepsze jak 70 lat temu, nie mniej odrzutniki trzeba czyścić, taka konstykcja. Mamy do wyboru, rozbierać i czyścić co 10 tyś. lub totalna generalka co 20 tyś.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysia
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Nie 12:23, 29 Lip 2012    Temat postu:

Mam prośbę: czy ktoś mógłby zeskanować lub sfotografować odpowiedni fragment instrukcji, mówiący o konieczności rozbierania silnika w celu oczyszczenia odrzutnika (w dowolnym języku). Szukam tego od wczoraj, gdzie tylko mogę - bezskutecznie. A odczuwam wielki dyskomfort, kiedy widzę, że w mojej bibliotece są istotne luki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3326
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 16:13, 29 Lip 2012    Temat postu:

Ja to widzałem w przedwojennej/wojennej niemieckiej wojskowej książce obsługi motocykla. Taka instrukcja odnośnie obsługi gdzie było podane co i kedy ma robić kierowca a co i kiedy warsztat. Ta książka była przypisana do motocykla i miała miejsce na wpisy warsztatowych napraw/przeglądów i inne uwagi. Format troszke mniejszy od A5 kilkanaście karek.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 4:23, 30 Lip 2012    Temat postu:

Mam przetlumaczony oryginalna instrukcje naprawy i katalog czesci BMW R75 - sprawdze co tam jest napisane.
Moje zabieraki byly wypelnione na rowno szlamem o twardosci kamienia + otwor walu w ktory podawaly olej byl rowniez wypelniony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariuszbzo




Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:47, 30 Lip 2012    Temat postu:

No to nam się temat rozwinął. Jedni mówią rozbierać inni nie rozbierać, dla mnie w tej chwili jasne raczej jest że czy tak czy siak rozbiorę go przynajmniej w celu oceny stanu technicznego części. Co do wymiany oleju to jak to w końcu jest. Czy jest jednoznaczna odpowiedź na temat tego co ile wymieniamy olej a co ile rozbierać silnik i czyścić odrzutnik ? Czy zamontowanie magnesu neodymowego w misce olejowej ciut głębszej od oryginału (widziałem takie cusik na alledrogo) może trochę wydłużyć nam czas co jaki będziemy musieli czyścić silnik z syfu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysia
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Pon 14:59, 30 Lip 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło: "Samochody i ciągniki", Praca zbiorowa, WKiŁ 1962.

Czyli po każdym zbawiennym oczyszczeniu odrzutnika nastąpi okres wzmożonego zanieczyszczania go produktami docierania. Plus ogólne skrócenie żywotności elementów silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:18, 30 Lip 2012    Temat postu:

Na pewno nie rozbieral bym silnika tylko w celu oczyszczenia odrzutnikow, jezeli jednak stwierdzam niskie cisnienie sprezania spowodowane zuzyciem ukladu tlokowego ( co jest jak sadze norma w kupowanych z Ukrainy sprzetach ) to przy okazji remontu "gory silnika" wyjalbym wal i oczyscil odrzutniki.
Tak zeby zaczac eksploatacje z jakiegos punktu majac pewnosc na czym stoje.
I nastepne czyszczenie odrzutnikow robilbym przy okazji remontu walu korbowego.

W starych anglikach wal wytrzymuje ( bez dodatkowego filtra oleju ) jakies 50 tys km i wowczas sie czysci filtr odsrodkowy umieszczony we wnetrzu walu - nie sadze zeby waly ruskich sprzetow dociagaly do takich przebiegow wiec raczej nie ma szansy zapchania odrzutnikow w okresie miedzy remontami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3326
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:31, 30 Lip 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnie zdanie wyjaśnia wszystko. Wydawnictwo i roczniki dokładnie ten sam (WKiŁ 1962). Tyle że "Poradnik Motocyklisty" a nie traktorzysty Very Happy
Wojtek

PS
Znajomy tym sposobem zrobił bez kapitalki ponad 80 tyś po czym sprzedał sprawny motocykl. Po drodze o ile pamiętam robił szlif cylindrów i 2 x zawory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 18:08, 30 Lip 2012    Temat postu:

Adam M. napisał:
Na pewno nie rozbieral bym silnika tylko w celu oczyszczenia odrzutnikow, jezeli jednak stwierdzam niskie cisnienie sprezania spowodowane zuzyciem ukladu tlokowego ( co jest jak sadze norma w kupowanych z Ukrainy sprzetach ) to przy okazji remontu "gory silnika" wyjalbym wal i oczyscil odrzutniki.
Tak zeby zaczac eksploatacje z jakiegos punktu majac pewnosc na czym stoje.
I nastepne czyszczenie odrzutnikow robilbym przy okazji remontu walu korbowego.

W starych anglikach wal wytrzymuje ( bez dodatkowego filtra oleju ) jakies 50 tys km i wowczas sie czysci filtr odsrodkowy umieszczony we wnetrzu walu - nie sadze zeby waly ruskich sprzetow dociagaly do takich przebiegow wiec raczej nie ma szansy zapchania odrzutnikow w okresie miedzy remontami.


No tak. Ale znów długość życia walu w ogromniej mierze zależy od stanu zapchania tychże odrzutników. Tak wiec rozbierałbym śmiało co 5 tyś - 10tyś. Powód taki, ze szlify drogie nie są natomiast wał który sie zablokuje z powodu zatarcia robi solidny bałagan w silniku. W skrajnym wypadku nie ma co zbierać.

Cytat:
Czyli po każdym zbawiennym oczyszczeniu odrzutnika nastąpi okres wzmożonego zanieczyszczania go produktami docierania. Plus ogólne skrócenie żywotności elementów silnika.

Tak i to szczyt chamstwa zdejmowanie cylków od tak sobie gdy pierścionki sa już ułożone do gładzi, dotarte. Tyle ze w sprzętach ze wschodu zwykle tłoki w tulei mogą sobie juz fikać koziołki. Sprawdzić ciśnienie,wymienić olej i jak odpala i jeździ to dojeżdżać dopóki kompresja nie zniknie.

Cytat:
Mam prośbę: czy ktoś mógłby zeskanować lub sfotografować odpowiedni fragment instrukcji, mówiący o konieczności rozbierania silnika w celu oczyszczenia odrzutnika (w dowolnym języku). Szukam tego od wczoraj, gdzie tylko mogę - bezskutecznie. A odczuwam wielki dyskomfort, kiedy widzę, że w mojej bibliotece są istotne luki.


Nie mam już żadnej literatury motocyklowej- przed przeprowadzką pozbyłem się wszystkiego wiec nie pomogę. Ale wydaje mi się ze to czego szukamy było w instrukcji MSW o eksploatacji M-72. W razie czego jak bede w Krakowie skocze do Alka Klisza i poszukam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysia
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Pon 18:50, 30 Lip 2012    Temat postu:

Adamie M.: Zgadzam się z Tobą w 100%.

Cyrografie: Zgadzam się w 100% z tym, co napisano w Poradniku Motocyklisty.
Mam pytanie: Czy, według Ciebie, prawa fizyki są inne dla silnków traktorowych niż motocyklowych?
I drugie pytanie: Skoro zdjęcie rentgenowskie jest doskonałym sposobem wykrywania raka płuc, to czy powinnam prześwietlać się co tydzień?

Princu: Jeśli jesteś przekonany, że warto rozbierać, to rozbieraj bez wahania!
A jako że jestem żywo zainteresowana tematem, to będę czekać cierpliwie, aż przejedziesz te 5-10 tys. km i opowiesz nam, co znalazłeś w odrzutniku Smile

A jeśli chodzi o instrukcję M-72 wydaną przez MON, to nie ma tam ani słowa o rozbieraniu silnika w celu czyszczenia odrzutnika, podobne jak nie ma o tym ani słowa w żadnej radzieckiej instrukcji ani poradniku.


Ostatnio zmieniony przez mysia dnia Pon 18:54, 30 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3477
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 18:58, 30 Lip 2012    Temat postu:

mysia napisał:

A jako że jestem żywo zainteresowana tematem, to będę czekać cierpliwie, aż przejedziesz te 5-10 tys. km i opowiesz nam, co znalazłeś w odrzutniku Smile


Co znalazłem może opowiedzieć q3ma. Dostał ode mnie odrzutnik z którego osadu żadną chemią( również w galawni ) , wiertłem szprychą, opukiwaniem ani nożem tokarskim nie udało sie wydostać.
Silnik jeździł dopóki wał nie zrobił bałaganu. Remont motoru robiony był w kraju. Taki kupiłem. Fakt- nie wiem bo nie było jak sprawdzić ,jaka była kompresja.

Cytat:
I drugie pytanie: Skoro zdjęcie rentgenowskie jest doskonałym sposobem wykrywania raka płuc, to czy powinnam prześwietlać się co tydzień?

Nie. Lepiej nie badać sie wcale uznając ze bóg czuwa nade mną a motocykl dokąd jedzie nie potrzebuje żadnych czynności obsługowych ;P


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 19:11, 30 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 9 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin