Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłoki almot - wymiary

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BEVCIO




Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RADOMSKO

PostWysłany: Czw 15:56, 24 Lip 2014    Temat postu: Tłoki almot - wymiary

Witam , wiem , że pewnie ten temat gdzieś juzż był poruszany , ale w pracy szefik , w domu rodzinka , nie ma jak sie skupić . Remontując silnik zakupiłem tłoki almot na IV szlif na pudelku wymiar 78.97. Po jakimś tysiącu km , jeden z tłoków (lewy) wtopił się w gładź cylindra. Cylinder potraktowałem papierem i jakoś wygląda , gorzej jest z kupnem tłoka o takim wymiarze.W sklepie Almotu maja IVszlif o wymiarze 79.00 , na allegro u sprzedawcy u Którego kupiłem tłoki tez teraz wym.79,00 , na stronie naszej forumowej koleżanki "IV- 78,94 (78,95
)
mm".
Pytanie skąd ten wymiar 78.97 ??

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 20:19, 24 Lip 2014    Temat postu:

Moze to sa selekcje A.B,C i wszystkie roznia sie co setke albo są tzw miedzy szlify.Zalozysz ten tlok i bedziesz mial to samo.
Sciagnij cylindry i zrób po 12 setek luzu honując i daj pierscienie conajmniej radzieckie i zacznie to latac normalnie(nie oryginalne almotu).A tloka kup tego 79 tylko powiedz szlifierzowi zeby Ci zrobil 12 setek luzu.Co najmniej 10 setek na tych tlokach.I bedzie latac jak rakieta imo ze oleju bedzie cos tam bral i przykopci.Ale mocowo bedzie malina.
Osoby robiace 5do 7 setek na almocie poniasa porazke bo pomimo ze moze uda im sie to dotrzec co bedzie trwalo i trawalo to jak dadza ognia na trasie to bedzie przytarcie.JAk dasz wiecej luzu bedzie szedl.Ja juz zlozylem almota na 14 setek bo nie chcialo wydac i plamka byla dlatego 14 setek ale o dziwo lata do dzisiaj i jedzie ostro na polenym kominie.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 20:20, 24 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 9:16, 25 Lip 2014    Temat postu:

Trochę się nie zgodzę , nie za dużo te 12 setek ?
Sam jestesm z tych "5-7" i nie zauważyłem przycierania ani na dotarciu , ani później przy dłuższych przelotach z wysokimi (jak na ruska) prędkościami. Raczej jestem zwolennikiem dobrego oleju i dobrych materiałów przy remoncie , nie ma wtedy potrzeby zostawiania tak wiele miejsca pomiędzy tłokiem , a cylindrem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 9:59, 25 Lip 2014    Temat postu:

zabool napisał:
Trochę się nie zgodzę , nie za dużo te 12 setek ?
Sam jestesm z tych "5-7" i nie zauważyłem przycierania ani na dotarciu , ani później przy dłuższych przelotach z wysokimi (jak na ruska) prędkościami. Raczej jestem zwolennikiem dobrego oleju i dobrych materiałów przy remoncie , nie ma wtedy potrzeby zostawiania tak wiele miejsca pomiędzy tłokiem , a cylindrem.

To wyjedz w upal na trase i przytrzymaj ruska 80-100km na pelnym gazie:)))).

Mierzyles to 5 setek??????????

Weż popatrz sobie na pasowanie fabryczne glupiego 126p co ma bardzo dobre tloki i wymszony obieg chlodzenia wentylatorem w sposób ciągly.
126p ma pasowanie od 7 do 9 setek Smile))) a ty w rusku chcesz 5 do 7 ???
Doswiadczony szlifierz nie zrobi takiego pasowania bo ty mu powiesz ze chcesz 5 a on ci 10 zrobi i nie ma reklamacji.

JAk przerabialem silniki w maluchach kupowalem zestawy na 2,3 szlif zrobione i dziwilem sie ze ten silnik slabiej chodiz niz na starych orygialnych zajechanych tlokach.Jak go gonilem po trasie ponad 200km zlapalo mi tloka bo poczulem przyhamowanie i spadek mocy a rano juz dym przy odpaleniu co bylo w 126p niedopuszczalne.Po rozebraniu silnika okazalo sie ze ten zestawik byl na 5 setek zrobiony i zaciaglo aluminium na pierscionki i mialem odpowiedz.Zalatwilem oryginalny zestaw cylindrow nominal i kaszlak zaczol fruwać .Wiec wezcie sobie katalog do reki w ktorym sa podane pasowania kilku setek silnikow i popatrzcie jakie sa tam wartosci bo ja wiem ze w niektorych silnikach luz fabryczny jest nawet 14 setek!!!!Smile))
Wieksze luzy robi sie szczegolnie przy wysilonych jednostkach tak samo jak przy wyczynowych silnikach stosuje sie polączenie tloka z korbowodem w taki sposób zeby sworzen tlokowy obracal sie i w korbowodzie i w tloku.
I uwierzcie ze taki silnik na ciasnym pasowaniu nigdy ale to nigdy nie bedzie dobrze chodzil i nie wkreci sie na mega wysokie obroty chyba ze juz wyjedzie po ilus tam tysiacach odpowiedni luz.
Sam z obserwacji wiem ze na zestawie maluch w dolniaku ten silnik budzi sie do zycia po ponad 2500km a po ponad 5000km jest jeszcze lepiej i chodzi coraz bardziej agresywnie i maneta ciagle do deski.
Regulacje mega wazna sprawa bo podchodze do tego bardzo dokladnie.Po ustawieniu zaplonu jazda na trase i jak silnik z gorki mi sie nie kreci stopniowo do coraz wiekszych obrotów bo tak jakby go trzyma znakiem tego ze minimalnie zaplon za wczesny to wówczas zjazdzam na pobocze i dodaje tego dodatku olowiowego sporo wiecej niz zalecane i znowu jazda i od razu poprawa.Pozniej korekta zaplonu na pozniejszy i jest torpeda i piekne wolne obroty.Pisze o zaplonie Potomka oczywiscie bo tez jest mega wazne jego ustawienie.LEpiej leciutko pozniejszy niz wczesniejszy czego zalety sie odczuje na trasie ale ma sie normalnie wkrecac na wolnych a nie mulic bo wtedy jest juz za pozny.Obecnie mam na sportowym walku od Swiatka i na tym walku luzy zaworowe najlepiej ustawiac na takie ciasne 0,1 oba zawory(zeby szczelinomierz lekko ciasnawo wchodzil).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pią 10:30, 25 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Pią 10:07, 25 Lip 2014    Temat postu:

Dawid1981 napisał:

Mierzyles to 5 setek??????????

Doswiadczony szlifierz nie zrobi takiego pasowania bo ty mu powiesz ze chcesz 5 a on ci 10 zrobi i nie ma reklamacji.



Co prawda, to prawda. Oddałem cylindry od dolniaka i tłoki almoty szlifierzowi z prośbą by zrobił na 5-7 setek. Po odbiorze pomierzyłem i było 8-10 setek. Machnąłem ręką zły, że mi silnik spieprzyli, ale teraz jak docieram w upały to jest malina Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BEVCIO




Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RADOMSKO

PostWysłany: Pią 13:00, 25 Lip 2014    Temat postu:

...dzięki za odpowiedzi-podpowiedzi:) , muszę sie pospieszyć bo zaraz zima:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pią 23:19, 25 Lip 2014    Temat postu:

to ja też dorzucę swe trzy grosze;

Jak najbardziej się zgadzam z tym co napisał dawid odnośnie pasowań almotów, u siebie po 8tys wymieniłem wał, zmieniłem pierścienie po przehonowaniu cylków, pasowanie tłoków wyszło 1,6 i teraz dopiero poczułem co to znaczy że się silnik lekko kręci;

ale odnośnie ustawiania zaworów to bym proponował jednak przemyśleć kwestię ustawiania ich na gorącym silniku ( już ktoś kiedyś napisał że na gorącym w dolniaku to 0,07 i 0,05) bo moim zdaniem to jedyne słuszne podejście nie wspominając czy chcesz aby ci popychacze dłużej pochodziły. A w kwestii wyjaśnienia to pytam jakie zawory zastosowałeś? jakie masz cylindry/prowadnice? (nie podejrzewam że mierzyliście luzy na gorącym i zimnym silniku, bo nie byłoby wtedy tematu) pytanie co się bardziej rozszerza: żeliwo czy np. zawory od paradowskich czy inne współczesne. Pomijając to że ta kwestia już nawet w starych opracowaniach była poruszana...

btw: ja sportowym wałku od światka przejechałem niecałe 5tyś i bardzo mi się spodobał...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:07, 26 Lip 2014    Temat postu:

David, bardzo dobry post.
Nie wiem skad " w narodzie" bierze sie przekonanie ze te stare sprzety beda spisywac sie jak nowe i w zwiazku z tym nalezy walnac im luzy stosowane w silnikach gdzie masz tuleje kryta nikasilem + nowoczesny tlok z pierscieniami Smile
Jakos nikt nie zauwaza ze w miedzyczasie technologia poszla troche do przodu.
Z tego co piszesz widze ze modul Potomka dalej dziala, ile juz z nim przejechales ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 16:06, 26 Lip 2014    Temat postu:

Na module od Potomka nakręcilem juz 16 tys kmi nic mu nie dolega Smile))))) ale podstawa to cewka 3 ohmy lub opornik stosowny do danej cewki zeby bylo 3 ohmy.
Ja mam cewke z malucha zelmota 3 ohmy ale jest trudno dostepna.Na alleeeedroo sa cewki harleya 3 ohmowe po 190zl.
Powrót do góry
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 18:04, 26 Lip 2014    Temat postu:

pasowanie tłoków wyszło 1,6 i teraz dopiero poczułem co to znaczy że się silnik lekko kręci;

A co to za pasowanie 1,6 Michal???????


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 18:07, 26 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:11, 26 Lip 2014    Temat postu:

Wiekszosc japonskich cewek podwojnych ma 3 Ohmy na szczescie.
Tak to pasowanie tez mnie zastanowilo Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Sob 20:33, 26 Lip 2014    Temat postu:

Cytat:
A co to za pasowanie 1,6 Michal???????


oczywiście wkradł się błąd, bo miało być 0,16 Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin