Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zmiana faz rozrządu w silniku Dniepr

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Innytruder




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarczyn

PostWysłany: Nie 12:14, 09 Maj 2010    Temat postu: zmiana faz rozrządu w silniku Dniepr

Wzrosła mi strasznie kompresja na jednym cylindrze 8,5 kg/cm2 wcześniej 7 kg/cm2. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się ze luz jest spory. Po ustawieniu luzów kompresja wróciła jak wcześniej. Idąc za ciosem zdjąłem pokrywę na drugim cylindrze zwiększyłem luz na zaworach i sytuacja się powtórzyła wzrosło do 8,5.
Dostałem się do kół rozrządu i okazało się że zamknięcie zaworu ssania zaczyna się strasznie późno w stosunku do suwu tłoka a co za tym idzie suw sprężania jest strasznie krótki 1/3 suwu. Czy to tak powinno być? Czy przestawić koło wałka do przodu o 1, 2 zęby? Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Innytruder dnia Wto 9:47, 19 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Pią 22:25, 14 Maj 2010    Temat postu:

Dziwne rzeczy.Na chłopski rozum należałoby tak zrobić jak mówisz.Spróbuj przesunąć o jeden ząbek.Nie wiadomo jak się zapłon zachowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:13, 15 Maj 2010    Temat postu:

Tutaj może znajdować się odpowiedź na związek między luzem zaworowym a ciśnieniem sprężania.

http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/walek-rozrzadu-k-750,383.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Innytruder




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarczyn

PostWysłany: Pon 17:24, 17 Maj 2010    Temat postu:

Przestawiłem wałek w stosunku do wału o jeden ząb do przodu. Niestety zrobiłem to wcześniej zanim gobert wskazał na diagram czasów dla górnego silnika i pozostał niedosyt sprawdzenia. Regulacji zapłonu zostało niewiele na opóźnienie. Ogólnie silnik po zmianie ciszej pracuje na wolnych obrotach, lepiej reaguje na manetkę gazu, wzrosła prędkość maksymalna. Temperatura głowic na poziomie 100-110 stopni C. mierzone przy gaźniku. Ciekawy jestem co się stało ze spalaniem, może przestanie kiedyś lać?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:31, 17 Maj 2010    Temat postu:

Diagramy wykonałem dla silnika dolnozaworowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Innytruder




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarczyn

PostWysłany: Pon 17:47, 17 Maj 2010    Temat postu:

wstawiny diagram z książki dla silnika mt-801 to dolny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 5:26, 18 Maj 2010    Temat postu:

MT-801 to silnik górnozaworowy - zgadza się.
Chodziło mi o zastanowienie się nad związkiem między luzem zaworowym a momentem otwierania i zamykania zaworów a co za tym następuje zmianą ciśnienia sprężania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin