Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zapłon elektroniczny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 22:47, 08 Lip 2013    Temat postu:

Wszystko spoko. Tylko czemu te zapłony przez te wszystkie lata tak ludziom padały?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:21, 09 Lip 2013    Temat postu:

Glownie z powodu przegrzania.
To samo zreszta stalo sie w moim BSA i to szybko, jako ze temperatury dolu silnika sa wyzsze niz w waszych ruskach.
Tomek pracowal nad tym, ale ja mysle ze najbezpieczniej jest wyrzucic elktronike poza silnik, tak jak to zrobil Boyer ( i inni ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 16:13, 09 Lip 2013    Temat postu:

A dupa Jaś jeżdżę już drugi sezon i jest ok. choć wcześniejsze dwa padły .
wychodzi 125 zł na sezon jakby teraz padł czy to tak wiele ?
A jakie plusy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:32, 09 Lip 2013    Temat postu:

PLUSY Question Question Question Nie znasz dnia ani godziny kiedy i gdzie padnie. Na trasie nic z tym nie zrobisz, pozostaje telefon do przyjaciela z przyczepą. Najciekawiej jak padnie w terenie gdzie się nie da dojechać z przyczepą, wtedy kolejny telefon do kolejnego przyjaciela tym razem z autem terenowym. Same plusy przyjacielskiego spotkania w dzikim i niedostępnym terenie. No, można jeszcze podpalić nieruchomość i udać się na butach w stronę cywilizacji, wtedy jest szansa na PKS.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:49, 09 Lip 2013    Temat postu:

Jednak w momencie gdy zaplon jest pewny, jak chociazby moj antyczny Boyer to nie ma co porownywac go z mechanicznym.
100x lepsza kultura pracy, prawdziwe wolne obroty i duzo lepsza reakcja na gaz.
Dlatego nigdy nie uwazalem ze zaplon Potomka jest zla inwestycja, czekalem tylko az troche "dorosnie" Smile.
Analogowy Boyer w BSa chodzi juz 20 kilka lat bez pudla, jedyna roznica ze czesc elektroniczna siedzi na zbiorniku paliwa pod siedzeniem i przewodami polaczona jest z czescia zbierajaca impulsy z walu. Niby tez nie najzimniejsze miejsce ale jakos daje rade.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 21:34, 09 Lip 2013    Temat postu:

Ale te zaplony juz nie padaja jak kiedys a jakby padl to sie ma kolejny na zapas.
Na jednym zrobilem 7 tys km a na obecnym wynalazku 4 tys km i nic sie nie dzieje.Cewke mam 3 Ohmy butelkowa zelmota 126p.
A wymiana tego zaplonu zajmuje mi max 15 min z zegarkiem na rece:))) i nawet przy swietle zapalniczki w lesie w nocy go wymienie na lajciku:))).
Wiec tyle na ten temat Smile)).A kultura pracy bez porownania z oryginalem bo to zamiata az milo aleeeeee uwaga:))) musi byc odpowiednio ustawiony ale ja jestm pod wzgledem zestrojenia gaznikow i zaplonu zegarmistrzem wiec nie zwracajcie na mnie uwagi:))).Poprostu nie moze byc ani ciutke za pozny bo bedzie mulil i slabiej szedl i nie moze byc za wczesny bo bedzie sie bardziej grzal ,kopal w noge i silnik twardo pracuje podczas jazdy.Musi byc poprostu idealnie Smile)) ma rowno pukac na wolnych ,nakrecac sie ladnie na obroty i plynnie miekko przyspieszac kręcąc sie do bardzooooooo wysokich obrotow na wszystkich biegach Smile)))).
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:43, 09 Lip 2013    Temat postu:

Jak będzie tak jak w normalnym motocyklu impulsator przy kole zamachowym a na samym module magiczny napis DENSO to i ja zamontuje. Oczywiście że mapowanie zapłonu jest lepsze od mechanicznego przyśpieszania, ale tylko wtedy jak poprawnie działa i jest niezawodne.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 21:48, 09 Lip 2013    Temat postu:

Tylko zazwyczaj w motocyklach nie ma typowego kola zamachowego Smile))
Powrót do góry
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 22:06, 09 Lip 2013    Temat postu:

No właśnie w tym rzecz, że przez lata kiedy ludzie montowali te zapłony to była lipa. Pięknie chodziło i cicho odchodziło- bez zapowiedzi klęski. Jak to zwykle bywa w najmniej pożądanym momencie.
Było juz pewnie z 10 generacji tych zapłonów i co już kiedyś pisałem- dawniej elektroniki Potomka czytały sobie z koła zamachowego- i też padały. Wnioskuję zatem, że nie tylko przegrzewanie było problemem.

Powtórzę kolejny raz - zanim kupie kolejny zastanowię się pięć razy. Tym bardziej ze nie jest to najtańszy elektronik tego typu na rynku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 2:07, 10 Lip 2013    Temat postu:

Dawid, musisz wiecej jezdzic a mniej naprawiac te ruski.
Zrobisz z 50 tys, to bedzie inaczej wygladalo Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 5:54, 10 Lip 2013    Temat postu:

Adam M. napisał:
Dawid, musisz wiecej jezdzic a mniej naprawiac te ruski.
Zrobisz z 50 tys, to bedzie inaczej wygladalo Smile.

Skoro twierdzisz ze malo jezdze to moze sie pochwalimy przebiegami jakie zostaly juz zrobione w tym sezonie ale na ruskach tylko????Smile)))Wiekszość osób konczy sezon na 400-1500km więc to mnie sie nie tyczy a 50 tys to nawet nie wytrzymuja niektore japonskie wysilone jednostki.Ja poprostu stwierdzam fakty jak cos dobrze pracuje i nikogo nie naklaniam do kupowania czegos tylko doradzam oceniając na swoim przykladzie bo bardziej jestem praktykiem niz teoretykiem.A co ktoś zrobi to juz jego sprawa.
1.4100km na dzien dzisiejszy:))


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 6:02, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:57, 10 Lip 2013    Temat postu:

Ja to na rusku 0 km, a na BSA tez niewiele jako ze jestem na etapie dopasowywania ustawien gaznikow do nowej glowicy z mniejsza srednica kanalow ssacych.
Tak ze moje normalne jezdzenie zacznie sie od sierpnia, mam nadzieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 18:39, 10 Lip 2013    Temat postu:

Piszecie że jak padnie to płacz,zamiana trwa kilka minut,zresztą nie powiecie mi zę nie wozicie drugiego aparatu mając założony cudny mechaniczny ,a co najmniej wszystkie bambetle do niego luzem z kondensatorem włącznie i na cewce kończąc,jak ruska cewka to może jeszcze z 5 szt ot tak na zaś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 19:35, 10 Lip 2013    Temat postu:

Hius napisał:
Piszecie że jak padnie to płacz,zamiana trwa kilka minut,zresztą nie powiecie mi zę nie wozicie drugiego aparatu mając założony cudny mechaniczny ,a co najmniej wszystkie bambetle do niego luzem z kondensatorem włącznie i na cewce kończąc,jak ruska cewka to może jeszcze z 5 szt ot tak na zaś.

Smile))) racja .JA mam dwa elektroniki na zapasie plus jeden mechaniczny hahahaha.Ale jak narazie nie mam potrzeby zmieniac:))
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:44, 10 Lip 2013    Temat postu:

Na zapasie faktycznie mam przerywacz. Przerywacz jest troszkę tańszy i mniejszy od elektronika.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin