Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wał korbowy naprawa
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:33, 19 Kwi 2011    Temat postu:

To nie bedzie dzialac, bo cos jest nie tak.
A ulozy sie w taski sposob ze rozwali koszyki.
Nawet fabryczne rolki maja rozne grupy selekcyjne, a jezeli czopy sa robione, a bieznie brane z lozysk i szlifowane to gdzies nastapila pomylka w pomiarach.
Dla mnie jedyna dobra regeneracja walu na lozyskach to stosowanie fabrycznych zlozen w calosci, tzn bieznia wewnetrzna, ktora idzie na czop, rolki z koszykiem i bieznia wewnetrzna wciskana w korbe.
Wszelkie szlifowania na starych maszynach nie koncza sie dobrze - tzn zycie walu jest krotkie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:42, 19 Kwi 2011    Temat postu:

Ba , ale skąd takie złożenie chapnąć ????? Ja próbuje regenerować tak:
sworzeń fi 36 oryginał z tłoka od ciężarówki , rolki skf , i pierścień fabryczny IR 50x55x36, koszyk stary
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:05, 19 Kwi 2011    Temat postu:

Do selekcji rolek niezbędny jest pasametr. Luz da się "regulować" właśnie selekcją rolek (trzeba mieć wiadro owych) i wciskiem szalki w korbe. Trzeba mieć dobre zaplecze maszynowe i kogoś z sporym doświadczeniem. Przed laty tylko na tokarce bez jakiegokolwiek szlifowania znajomy zrobił mi wał do WSKi. Wytrzymał ponad 32tyś czyli więcej jak przeciętny fabryczny (zwykle około 25tyś). Od maszyn istotniejszy jest człowiek.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 2:37, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Chyba w rozumieniu ze dobry mechanik znajacy swoja maszyne dalej jest w stanie zrobic to dobrze, bo przecietny na dobrej maszynie tez zrobi dobrze.
Ja w swojej Kasi dobieralem rolki ( wlasnie pasametrem ), docieralem bieznie i dalej wal stukal po 10 - 15 tys km. Mysle ze glownie powodem byl kiepski material dorabianych czopow, co juz robil "warstat".
Tyle ze moc byla w porownaniu z oryginalem podwojna, obroty tez.
Natomiast moje obecne Suzuki daje na fabrycznym wale z lozyskami tocznymi ktore wytrzymuja spokojnie 200 tys km miedzy remontami.
Roznice :
- jakosc wykonania lozysk i
- uklad olejenia z filtrowanym olejem i duzym wydatkiem pompy


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Śro 2:41, 20 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 5:07, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Adam M. napisał:
Tyle ze moc byla w porownaniu z oryginalem podwojna, obroty tez


26 KM x 2 = 52 KM

Jakimi sposobami z tego dolnozaworowego silnika da się uzyskać taką moc?


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Czw 5:23, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Śro 7:37, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Temat regeneracji wału na łożyskach fabrycznych był nieco poruszony tutaj
http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/wal-ural-na-japonskich-lozyskach-igielkowych,462.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 8:05, 20 Kwi 2011    Temat postu:

gobert napisał:
Adam M. napisał:
Tyle ze moc byla w porownaniu z oryginalem podwojna, obroty tez


26 KM x 2 = 52 KM

Jakimi sposobami z tego dolnozaworowego silnika da się uzyskać taką moc?


Ano takimi, ze to był silnik saharowej beemki.

Myślałem nad czymś podobnym jak tu omawiamy - czyli zamówieniu chociaż czopów firmie zajmującej sie produkcją łożysk tocznych. Tylko żaden z walarzy nie chciał podać wymiarów. Dla mnie temat nieaktualny bo wszystkie wały juz gotowe - może ktoś będzie chciał temat pociągnąć
Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 18:08, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Prince napisał:
gobert napisał:
Adam M. napisał:
Tyle ze moc byla w porownaniu z oryginalem podwojna, obroty tez


26 KM x 2 = 52 KM

Jakimi sposobami z tego dolnozaworowego silnika da się uzyskać taką moc?

Ano takimi, ze to był silnik saharowej beemki.

Dalej nie bardzo kapuję, jakimi sposobami uzyskano tu dwukrotny wzrost mocy. I jak to sprawdzono Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:16, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Przeczytalem jeszcze raz tamten temat i niestety wyglada on na niedokonczony.
Czyli Princu masz te waly zrobione na tych pokazanych przez Szable lozyskach czy nie ?
Jesli tak to jak robiles te otwory do olejenia w pierscieniu wewnetrznym ?
Jesli chodzi o wielkosc wcisku takiego lozyska w korbe, tak zeby uzyskac prawidlowy luz lozyska po zlozeniu to jest to wielkosc ktora podaje wytworca lozyska.

Co do silnika saharowskiego mojej Kasi to sposoby podwyzszenia mocy byly proste, by nie rzec prymitywne.
Przede wszystkim zastosowano tloki od BSA A65 ( takiej jaka teraz jezdze ) co podnioslo stopien sprezania z 5.8 : 1 do 9 : 1, oraz zawory ze sprezynami co zwiekszylo ich srednice 1.5 raza.
Do tego rozwiercono kanaly ssace i wydechowe oraz srednice jakichs rosyjskich gaznikow. Ja z kolei zalozylem Jikowy o srednicy jeszcze wiekszej niz gazniki rosyjskie.
W drugim roku uzytkowania zalozylem walek rozrzadu od BMW R69S, ktory przywiozlem z Holandii z warsztatu motocyklowego w ktorym pracwalem, bo podejrzalem ze czasy zaworowe wygladaly tak samo jak oryginalne ale ksztalt krzywek byl o wiele lepszy.
Stoczylem rowniez oryginalne kolo zamachowe, ktore bylo ciezkie jak nieszczescie i silnik zaczal sie wkrecac na obroty nigdy wczesniej niewidziane.
Ale jednoczesnie okazalo sie ze wal regenerowany w warsztacie rzemieslniczym z trudnoscia dociaga do konca sezonu.

Moc badana byla organoleptycznie przez porownania z osiagami motocykli kolegow i sadze ze byla porownywalna z obecna moca mojej BSA czyli 40 kilka KM. Z tymi 2 razami moze troche przesadzilem Smile


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Śro 18:37, 20 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 21:04, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Adam M. napisał:
Przeczytalem jeszcze raz tamten temat i niestety wyglada on na niedokonczony.
Czyli Princu masz te waly zrobione na tych pokazanych przez Szable lozyskach czy nie ?
Jesli tak to jak robiles te otwory do olejenia w pierscieniu wewnetrznym ?
Jesli chodzi o wielkosc wcisku takiego lozyska w korbe, tak zeby uzyskac prawidlowy luz lozyska po zlozeniu to jest to wielkosc ktora podaje wytworca lozyska.

Niestety temat nie został wykonany tak jak chciałem.
Wykonałem tak wał tylko do jednego silnika i ze względu na to, ze przedni rok maiłem całkiem zrypany jeśli chodzi o jazdę ruszczyzną, nie mogę sie tu mówić o żadnym przebiegu. Tyle tylko ze przejechał kilkaset i (na razie) sie nie rozpadł Wink

Kolejna koncepcja to koszyki późnego urala ( więcej dłuższych i węższych rolek) i do tego szukałbym bieżni. A wiec jak ma ktoś takie koszyki to ja chętnie pędem nabędę Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin