Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wal kardana

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 448
Przeczytał: 45 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Pon 22:28, 14 Maj 2012    Temat postu: wal kardana

Z hamulcami z regulacja sobie poradziłem. Man w tej chwili inny problem. Nazewnictwo może być mało fachowe ale myślę ze zrozumiale Embarassed Embarassed Połączenie skrzyni biegów z walem kardana.Z gumowego pierścienia wysuwają się bolce przegubu . Wygląda jakby miał być tam pierścień,ale niewiele widzę. Jest jakiś prosty patent , na to?

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pon 22:59, 14 Maj 2012    Temat postu:

Położenie wałka ustalasz pierścieniami sigera,od strony przegubu jak i od strony sprzęgła elastycznego.Są tam nacięte rowki gdzie powinien być zamontowany pierścień,wtedy wałek nie będzie się przesuwał,a kły nie będą wychodzić z przegubu gumowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orita




Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 23:07, 14 Maj 2012    Temat postu:

Na zewnątrz przgubu ma być taka metalowa tuleja (ale u Ciebie to jest). Bez tego to dużo nie pojeździsz -widełki gumę rozpchną i rozerwie . Przegub ma dwie pary otworów . w jedną wchodzą dwa bolce o strony skrzyni i tu nic nie zrobisz , z drugiej strony wchodzą dwa bolce od wału . Żadnych pierścieni . Bolce powinny wchodzić jak najgłębiej w gumę tj. jak usiądziesz na motorze to przegub powinien nie mieć dużego luzu . U ciebie wygląda jakby był zbyt duży . Reguluje się to zapinka (taki pierścień z drutu zapinany na wale) i przesuwasz to zgrubienie z widełkami do przodu lub tyłu ("wydłużanie" i "skracanie"), tam masz wielowypust do tego .Czyli robisz wał krótszy lub dłuższy . Po to na wale masz tych rowków kilka żeby dobrać optymalną odległość . Jak masz wał tzw. dzielony - czyli z rowkami z obu stron to masz tych możliwości regulacji więcej. na czole wału od strony widełek masz wytoczoną dziurę , to po to zeby wchodziło tak takie kuliste zakończenie od skrzyni biegów ( w osi ) . Jak widełki będą wystawać np. do połowy długości to przegub szybko szlak trafi bo go rozerwie . Jak zrobisz zbyt długi wał to jego końcówka będzie nawalać(szczególnie przy ugięciu wachacza) w to kuliste zakończenie od skrzyni i to jej na zdrowie nie wyjdzie . Regulacja :obciążasz czymś motór (worek cementu,żona ,fortepian co tam masz pod ręką) i sprawdzasz czy guma może się przesuwać przód-tył .Duże przesunięcie -źle . Kompletny brak luzu -żle . Odkręcasz śruby dyfra i zapinasz na następnym rowku . Aż do ideału . Prościej nie umiem .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 5:04, 15 Maj 2012    Temat postu:

Zlikwiduj wyciek oleju, olej rozmiękczy gumę i sprzęgło szybko się rozpadnie.
Zsuwanie się wałka może być też spowodowane przez poniższą przyczynę:

http://www.kolyaska.fora.pl/images/galleries/522526254fb1e20444078-057796-wm.jpg

http://www.kolyaska.fora.pl/images/galleries/19274799924fb1dcb6823ef-056438-wm.jpg


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Wto 5:57, 15 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 448
Przeczytał: 45 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Pią 12:35, 18 Maj 2012    Temat postu:

Dziękuje ! Rozebrałem,faktycznie tak jak gobert przedstawił, z tym ze ktoś coś tam przerabiał i byl do polowy zrobiony drugi rowek.Jeden z pierścieni z padł.
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

Niestety w tej chwili to zrobiłem prowizorkę, za pierścieniem dałem opaskę z drutu.Myślę ze zarazie będzie ok nim dalej się za to wezmę.Zapomniałem zrobić zdjęcie. Szczeki hamulcowe maja rożne numery, czy ma to znaczenie?
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niuniek




Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 14:25, 18 Maj 2012    Temat postu:

Siemka! Jeśli chodzi o pierścionki to te ruskie lubią spadać, tak jak wszystko zrobione są z plasteliny. Pomierz i zaznacz gdzie powinno wypaść zabezieczenie i tam ma być rowek. Może go popraw, pogłęb jeżeli jest słabo zarysowany. Ja dorobiałem pierścionki z drutu sprężynowego (prawdziwego polskiego drutu), dobrałem średnice, nawijałem na tokarni i trzymają, ani razu nie wypadły. A te ruskie to spadały z tego co pamiętam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 20:48, 18 Maj 2012    Temat postu:

Dotocz na tokarni jeszcze ze dwa kiedyś ci się przydadzą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin