| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 452 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pon 22:28, 14 Maj 2012 Temat postu: wal kardana |
|
|
Z hamulcami z regulacja sobie poradziłem. Man w tej chwili inny problem. Nazewnictwo może być mało fachowe ale myślę ze zrozumiale Połączenie skrzyni biegów z walem kardana.Z gumowego pierścienia wysuwają się bolce przegubu . Wygląda jakby miał być tam pierścień,ale niewiele widzę. Jest jakiś prosty patent , na to?
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych] |
|
| Powrót do góry |
|
 |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Pon 22:59, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
| Położenie wałka ustalasz pierścieniami sigera,od strony przegubu jak i od strony sprzęgła elastycznego.Są tam nacięte rowki gdzie powinien być zamontowany pierścień,wtedy wałek nie będzie się przesuwał,a kły nie będą wychodzić z przegubu gumowego. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
orita
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 23:07, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
| Na zewnątrz przgubu ma być taka metalowa tuleja (ale u Ciebie to jest). Bez tego to dużo nie pojeździsz -widełki gumę rozpchną i rozerwie . Przegub ma dwie pary otworów . w jedną wchodzą dwa bolce o strony skrzyni i tu nic nie zrobisz , z drugiej strony wchodzą dwa bolce od wału . Żadnych pierścieni . Bolce powinny wchodzić jak najgłębiej w gumę tj. jak usiądziesz na motorze to przegub powinien nie mieć dużego luzu . U ciebie wygląda jakby był zbyt duży . Reguluje się to zapinka (taki pierścień z drutu zapinany na wale) i przesuwasz to zgrubienie z widełkami do przodu lub tyłu ("wydłużanie" i "skracanie"), tam masz wielowypust do tego .Czyli robisz wał krótszy lub dłuższy . Po to na wale masz tych rowków kilka żeby dobrać optymalną odległość . Jak masz wał tzw. dzielony - czyli z rowkami z obu stron to masz tych możliwości regulacji więcej. na czole wału od strony widełek masz wytoczoną dziurę , to po to zeby wchodziło tak takie kuliste zakończenie od skrzyni biegów ( w osi ) . Jak widełki będą wystawać np. do połowy długości to przegub szybko szlak trafi bo go rozerwie . Jak zrobisz zbyt długi wał to jego końcówka będzie nawalać(szczególnie przy ugięciu wachacza) w to kuliste zakończenie od skrzyni i to jej na zdrowie nie wyjdzie . Regulacja :obciążasz czymś motór (worek cementu,żona ,fortepian co tam masz pod ręką) i sprawdzasz czy guma może się przesuwać przód-tył .Duże przesunięcie -źle . Kompletny brak luzu -żle . Odkręcasz śruby dyfra i zapinasz na następnym rowku . Aż do ideału . Prościej nie umiem . |
|
| Powrót do góry |
|
 |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 452 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pią 12:35, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Dziękuje ! Rozebrałem,faktycznie tak jak gobert przedstawił, z tym ze ktoś coś tam przerabiał i byl do polowy zrobiony drugi rowek.Jeden z pierścieni z padł.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Niestety w tej chwili to zrobiłem prowizorkę, za pierścieniem dałem opaskę z drutu.Myślę ze zarazie będzie ok nim dalej się za to wezmę.Zapomniałem zrobić zdjęcie. Szczeki hamulcowe maja rożne numery, czy ma to znaczenie?
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych] |
|
| Powrót do góry |
|
 |
niuniek
Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 14:25, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
| Siemka! Jeśli chodzi o pierścionki to te ruskie lubią spadać, tak jak wszystko zrobione są z plasteliny. Pomierz i zaznacz gdzie powinno wypaść zabezieczenie i tam ma być rowek. Może go popraw, pogłęb jeżeli jest słabo zarysowany. Ja dorobiałem pierścionki z drutu sprężynowego (prawdziwego polskiego drutu), dobrałem średnice, nawijałem na tokarni i trzymają, ani razu nie wypadły. A te ruskie to spadały z tego co pamiętam. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 20:48, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
| Dotocz na tokarni jeszcze ze dwa kiedyś ci się przydadzą |
|
| Powrót do góry |
|
 |
|