Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Urwane szpilki dyfra
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:09, 14 Lip 2009    Temat postu:

Hius napisał:
No aja modyfikuję i będę jeżdził .
parę fotek panowie


To się wie , przecież masz Urala Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beny_trol




Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Srebrna Góra

PostWysłany: Śro 21:40, 15 Lip 2009    Temat postu:

Witam.
Standardową przyczyną wyrwanych szpilek pokrywy dyfra jest poluzowanie się nakrętki mocującej koło. Z tego co wiem to nie zawsze przed tym zjawiskiem zabezpiecza zawleczka znajdująca się w ośce bo i tak nakrętka może się cofnąć o kilka mm a przy katowaniu motura w terenie to może wystarczyć. Dlatego najlepiej jest założyć podkładkę sprężynującą i nakrętkę tzw samokontrującą. Przynajmniej tak mi powiedział Paweł z Motomilitary z Koszalina, a po wizycie w jego warsztacie zauważyłem że Gość wie o czym mówi.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:53, 15 Lip 2009    Temat postu:

Może to i racja , ale ja mam zrobione jak w fabryce i nigdy nie miałem problemu ze szpilkami w dyfrze , a katuję sprzęt dość dobrze .

Też nie słyszałem od swoich znajomych o takiej jak twoja usterce .

Ta nakrętka wraz z ośką oczywiście ma wpływ na osiowość koła i jego " bicie " ale czy aż tak mocno żeby zerwać szpilki w dyfrze Question nie wydaje mi się .

A co do nakrętek samokontrujących to bym ich nie przeceniał , ja wolę koronkową z zawleczką .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 6:09, 16 Lip 2009    Temat postu:

Nakrętka samokontrująca to raczej jest jednorazowa - czyli po demontażu w trasie należałoby ją wymienić.
Ja preferuję tradycyjną koronkę z zawleczką i płaską podkładkę. Sprężynującą się zakłada pod śruby z normalnym gwintem, a na ośce jest zdaje się drobnozwojowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:01, 16 Lip 2009    Temat postu:

Można też przy montażu garażowym nanieść trochę loctite do gwintów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 20:44, 11 Sie 2009    Temat postu:

Musiał jakiś paprak wkręcać te szpilki i pewno poslo krzywo albo za bardzo dokręcał i przegioł pałę
Rozwierć i nagwintuj pod 10 potem wytocz szpilki z jednej strony 10 a część wystającą na 8 drobny gwint
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 7:08, 12 Sie 2009    Temat postu:

Ze szpilkami jest jeszcze jedna kwestia. Bardzo czesto wine za wyrwanie ich ponosi luz miedzy pokrywa dyfra a wahaczem, tam oryginalnie jest takie niezbyt luzne pasowanie, taki delikatny wcisk. Ja juz w kilku rusach dawalem do napawania i frezowania zarowno pokrywy (najczesciej Uralowskie z korkiem wlewu ktore ciezko dostac nowe) jak i sam wahacz, z wahaczem jest ten problem ze trzeba dorobic najpierw taki mini przyrzad ustalajacy bo nalezy bazowac wylacznie na otworach osi wahacza i osi kola, ale po napawaniu i przefrezowaniu na odpowiedni wcisk nie ma nawet potrzeby powiekszania starych szpilek 8 na 10 bo to po prostu trzyma
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jodelka4




Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:48, 23 Mar 2010    Temat postu:

No aja modyfikuję i będę jeżdził .
fotek panowie. super fotki Hius! u mnie w miescie paru gosci dostało działe za sztywny grzebien na błotniku! sprzedaja z blachy a kiedyś robiło sie z gómy lub z starego winylu (płyty).Ot tak o siebie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jodelka4




Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:51, 23 Mar 2010    Temat postu:

sorki jestem poczatkujacy przy klawiaturze!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 18:05, 24 Mar 2010    Temat postu:

No spoczko. To mobilizatorek żeby szybciej przejść fazę początkującego Wink

Po prostu edytuj tekst.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin