Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik stacjonarny dolnozaworowy 750 ccm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:52, 09 Maj 2010    Temat postu: Silnik stacjonarny dolnozaworowy 750 ccm

Wczoraj na giełdzie widziałem niekompletny, dolnozaworowy silnik 750 ccm, prawdopodobnie na bazie silnika M-72, na pewno wyprodukowany przez zakłady "IMZ". Według informacji sprzedającego był to silnika stacjonarny.

Posiadał głęboką miskę olejową, pompę ze zmodyfikowanym smokiem, wał korbowy na korbowodach o profilu zbliżonym do korbowodów z Urala, zblokowany napęd iskrownika i pompy paliwa, czujnik temperatury oleju.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 8:46, 09 Maj 2010    Temat postu:

Taki silnik widzałem kiedyś w agregacie pronotwórczym. Natomiast taki lub bardzo podobny iskrownik (bez tej prjściówki do pompy paliwa) widziałem w crossowym Uralu. Naprawiałem znajomemu wyciągarke fabryczną do paralotni na silniku Dniepra. Zamontowane to było zamiast gondoli wózka do motocykla. A i w serwisie motocyklowym spotkałem motopompe BMW na silniku R-80. Silniki wolnoobrotowe nadają się do takich zastosowań.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 5:50, 10 Maj 2010    Temat postu:

Miałem kolekcję zdjęć takich dziwadeł na kompie, ale musiałem sformatować dysk. Wiec jak ktoś ma to proszę wrzucać. Były używane w drezynach, napędach taśmociągów górniczych i produkowane też w KMZ. Korby ze zdjęć goberta występowały w ostatnich silnikach z IMZ - zwykłych motocyklowych. Pompa chyba urala.
Ile kosztował?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:28, 10 Maj 2010    Temat postu:

500 zł karter z tym co widać, bez iskrownika i pompy paliwa.

Mysia takie informacje znalazła:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Pon 8:30, 10 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 10:52, 10 Maj 2010    Temat postu:

Pompa z uralca, korby takie mam u siebie w m-67.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 11:17, 10 Maj 2010    Temat postu:

Wojt@s napisał:
Pompa z uralca, korby takie mam u siebie w m-67.


Nie takie aniołku- a jedynie o takim przekroju.


Jeszcze z Myską przypomnieliśmy sobie, że w zdradzieckiej interpretacji samochodów małolitrażowych tez były stosowane taki silniki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 11:34, 10 Maj 2010    Temat postu:

Mogłem niedawno taki kupić na wschodzie - tyle, że kompletny, obudowany, z potężnym wentylatorem z przodu, z korbą rozruchową i skrzynią biegów dwubiegową z rewersem. Tyle, że do niczego się to nie przyda - a cena nie była aż taka znów atrakcyjna. Ot, taka ciekawostka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 14:06, 16 Maj 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
To inny przykład bloku z takiego stworka. Tutaj sprzedawany do emki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sasza




Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wąbrzeźno

PostWysłany: Czw 8:54, 10 Cze 2010    Temat postu:

ja tez ten silnik oglądałem na łodzi
byłem z dość dobra ekipą zajmujaca sie ruskami i oni stwierdzili ze to od sportowej wersji
mogli sie mylić(bylismy po paaaaru piwkach)
ale z ceną przegial, koles zawolal za ten silnik 1500 zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 11:03, 10 Cze 2010    Temat postu:

Tak. Takie to leciutkie, że na pewno od sportówki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin